صفحه اصلی / اقتصادی / ارتباطات و فناوری اطلاعات / دولت درباره واردات آیفون ۱۴ قولی نداده است/ممنوعیت خرید و فروش آیفون ۱۴
دولت درباره واردات آیفون ۱۴ قولی نداده  است/ممنوعیت خرید و فروش آیفون ۱۴

دولت درباره واردات آیفون ۱۴ قولی نداده است/ممنوعیت خرید و فروش آیفون ۱۴

کسب و کار نیوز- رئيس اتحاديه فروشندگان صوتي و تصويري، تلفن همراه و لوازم جانبي تهران با بيان اينکه تا اين لحظه چون آيفون ۱۴ به صورت تجاري وارد نشده، خريد و فروش آن ممنوع است، گفت: البته کسبه داراي جواد کسب معمولاً تخلف نمي‌کنند و در حال حاضر عموما سايت‌ها هستند که آيفون ۱۴ خريد و فروش مي‌کنند. محمدرضا رمضان با بيان اينکه دولت تاکنون اجازه ثبت سفارش آيفون ۱۴ را به کسي نداده، اظهار کرد: دولت همچنين اعلام کرده که به اين کالا اجازه ورود نميدهد، اما برخي از مسافران آيفون ۱۴ را به صورت مسافري وارد کرده که عموماً حق گمرکي هم پرداخت نکردهاند.

به گزارش کسب و کار نیوز، وی افزود: آیفون ۱۴ ارزبری زیادی دارد و سخنگوی وزارت صمت هم گفته بود اجازه واردات این کالا داده نشده است. برخی هم در بازتر میگویند آیفون ۱۴ قابلیت وصل شدن به استارلینک را دارد که البته صحت این موضوع را نمی دانیم و آن را تایید یا رد نمی کنیم.

رمضان ابراز امیدواری کرد راه حلی برای این موضوع اتخاذ شود که هم کسبه و هم کسانی که به صورت مسافری آیفون ۱۴ وارد کردند مشکلشان حل شود و گفت: دولت بابت واردات و رجیستری آیفون ۱۴ هیچ قول یا وعده ای نداده و هنوز هم راهکاری اعلام نشده است. اما برخی افراد و سایت ها با صحبت های خود بازار تلفن همراه را منتشنج میکنند و معلوم نیست چه منفعتی می برند. اما تنها جایی که میتواند درباره خرید و فروش تلفن همراه اظهار نظر کند، اتحادیه صوت و تصویر و تلفن همراه با بیش از ۵۰۰۰ عضو است.

رئیس اتحادیه فروشندگان صوتی و تصویری، تلفن همراه و لوازم جانبی تهران با بیان اینکه فروش آیفون ۱۴ در بازار غیر قانونی است، تصریح کرد: روی آیفون ۱۴ که به صورت مسافری وارد شده، عبارت مسافری درج شده است نه تجاری. حقوق گمرکی آنها هم پرداخت نشده است.

وی در پاسخ به اینکه آیا اتحادیه با فروش آیفون ۱۴ برخورد می کند، اظهار کرد: اگر از فروشگاهی شکایت شود، اتحادیه با آن برخورد میکند. اما تا شکایت نشود اتحادیه بابت موبایل آیفون ۱۴ با مغازه داران برخورد نمیکند، چرا که مرجع رسیدگی به این موضوع نیست. ستاد مقابله با قاچاق کالا و ارز و نهادهای بالادستی این وظیفه را بر عهده دارند.

رمضان در ادامه تاکید کرد: آیفون ۱۴ به صورت تجاری وارد کشور نشده و تا این لحظه اجازه واردات آن داده نشده است. البته ممکن است در آینده این مجوز داده شود اما مشخص نیست و این اختیار هم دست ما نیست. بنابراین تا این لحظه چون آیفون ۱۴ به صورت تجاری وارد نشده، خرید و فروش آن ممنوع است. البته کسبه دارای جواد کسب معمولاً تخلف نمی کنند و در حال حاضر عموما سایت ها هستند که آیفون ۱۴ خرید و فروش میکنند.

به گفته وی تاکنون دولت درباره واردات آیفون ۱۴ قولی نداده، اما گفته که به دنبال راهکاری برای حل مشکل موبایل هایی است که به صورت مسافری وارد شده است. رئیس اتحادیه فروشندگان صوتی و تصویری، تلفن همراه و لوازم جانبی تهران با بیان اینکه افزایش نرخ ارز ، باعث افزایش قیمت جزئی در برخی موبایلها شده، اما دولت وعده دادند که هفته آینده نرخ ارز ریزش خواهد داشت، گفت: در روزهای اخیر به دلیل این افزایش جزئی قیمت، شاهد کاهش فروش تلفن همراه بودیم.

وی در پاسخ به اینکه افزایش نرخ ارز چه تاثیر روی قیمت موبایل داشته است ؟ تصریح کرد: افزایش نرخ، باعث افزایش قیمت جزئی در برخی موبایلها شده، اما دولت و بانک مرکزی وعده دادند که با راهکارهایی که اتخاذ شده هفته آینده نرخ ارز ریزش خواهد داشت و در پی آن قیمت موبایل هم کاهشی میشود.

رمضان با بیان اینکه افزایش نرخ ارز کاذب می باشد، گفت: فروشندگان هم راضی به افزایش نرخ ارز نیستند و این موضوع به ضررشان است. افزایش قیمتها باعث کاهش فروش میشود و در روزهای اخیر هم به دلیل این افزایش جزئی قیمت، شاهد کاهش فروش تلفن همراه بودیم.

وی با بیان اینکه هر چه کالا گران تر باشد فروش کمتر و سود فروشنده هم کمتر است، گفت: فروشندگان از فروش زیاد سود میکنند نه گران شدن کالا. اولین کسی که از گران شدن کالا ضربه میخورد فروشنده است. چرا که حاشیه سود، سرمایه و قدرت خرید محصولات جدید برای آنها کاهش پیدا می کند. رمضان با بیان اینکه در حال حاضر واردکنندگان هم کالای خود را با حداقل سود عرضه میکنند، تصریح کرد: وارد کننده نمیتواند ریسک کند و کالای خود را به امید گران شدن نگه دارد، چون نوسان همیشه رو به بالا نیست

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.