صفحه اصلی / اسلایدر / سیگنال سیاسی به بازار ارز و طلا/ تأثیر بازار سرمایه بر قیمت دلار
سیگنال سیاسی به بازار ارز و طلا/ تأثیر بازار سرمایه بر قیمت دلار

سیگنال سیاسی به بازار ارز و طلا/ تأثیر بازار سرمایه بر قیمت دلار

کسب و کار نیوز- فضای انتظامی در بازار ارز تشدید شده است، عرضه ارز در بازار توافقی و همچنین عرضه سکه در بورس و بازار طلا بالاست به همین دلیل از شتاب افزایشی دلار و سکه کاسته شده به نظر می رسد در این هفته اگر فراگیری سیاسی علیه ایران تشدید نشود روند رشد قیمت در بازار ارز و سکه متوقف می شود.

به گزارش کسب و کار نیوز، با تشدید فشار های سیاسی،قیمت دلار آزاد مقاومت ها راشکست، در مسیر افزایش قرار گرفت و هم اکنون در آستانه مقاومت مهمی قرار گرفته است بازارساز هم در این شرایط راه را برای پیشروی دلار و سکه تنگ تر و تنگ تر می کند. فضای انتظامی در بازار ارز تشدید شده است، عرضه ارز در بازار توافقی و همچنین عرضه سکه در بورس و بازار طلا بالاست به همین دلیل از شتاب افزایشی دلار و سکه کاسته شده و به نظر می رسد در صورتی که اخبار سیاسی در این هفته همراهی کند و فراگیری سیاسی علیه ایران تشدید نشود روند رشد قیمت در بازار ارز و سکه متوقف می شود سخنگوی آژانس بین اللملی انرژی اتمی اعلام کرده است که در روز یکشنبه ۲۷ آذر تیم فنی آژانس به ایران سفر خواهد کرد. این سفر به دعوت ایران و برای حل مسائل پادمانی که پیشتر توسط گروسی رییس آژانس انرژی اتمی مطرح شده بود انجام خواهد شد.

سخنگوی وزارت خارجه قطر هم اعلام کرد که تلاش دوحه در پرونده هسته ای متوقف نشده و قطر به نزدیک سازی دیدگاه ها میان ایران و آمریکا ادامه می دهد. انتشار این خبرها نشان می دهد که گام هایی برای کاهش تنش ها برداشته شده که البته تایید طرف های مذاکرات می تواند ورق را در بازار ارز برگرداند. اگر نتیجه مثبتی از سفر گروسی حاصل شود یا قطر که همیشه به عنوان میانجی در مذاکرات عمل کرده بتواند این بار هم طرف های مذاکرات را راضی به مذاکره کند، بازار ارز و سکه با توجه به محدوده مقاومتی که در آن قرار دارد با عقب نشینی خریداران و عقبگرد قیمت رو به رو خواهد شد.

بازار سرمایه در هفته گذشته با استقبال خریداران مواجه شد و حجم معاملات خرد افزایش قابل توجهی داشت، بازدهی مثبت و افزایش تقاضا در بازار سهام می تواند از سرمایه گذاری در بازار ارز و سکه کم کند زیرا در صورتی که بازاری خودنمایی کند که بتواند سرمایه را برای کسب سود به خود جذب کند از فشار بر بازار ارز کاسته خواهد شد. برخی از تحلیلگران معتقدند هدایت نقدینگی به بازار سهام و افزایش معاملات خرد در آن بازار در سال ۹۹، از جهش بیش از حد قیمت در بازار ارز کم کرد، به همین دلیل با افزایش ریسک و محدودیت در نزدیکی مقاومت قیمتی بازار ارز، احتمال استراحت قیمتی بالاست.

کار سخت سکه امامی

پس از آنکه اونس طلا تا نزدیکی محدوده ۱۸۲۰ دلاری پیشروی کرد اظهارات جرومی پاول رییس فدرال رزرو امید معامله گران را نا امید کرد و موجب عقب نشینی اونس طلا شد. رییس فدرال رزرو سقف نرخ بهره را برای سال آتی بالا برد و اعلام کرد تمام سال ۲۰۲۳ نرخ بهره در سطح بالا خواهد ماند و فدرال رزرو بر خلاف پیش بینی بازارها در سال ۲۰۲۳ اقدام به کاهش نرخ بهره نخواهد کرد. در نهایت هم اونس طلا در محدوده ۱۷۹۲ دلاری به کار خود پایان داد.

سرعت رشد سکه امامی کاهش پیدا کرده و مقاومت بسیار سختی در پیش دارد که با توجه به مسیری که تا کنون طی کرده و مقاومت سخت سقف کانال قیمتی که شکسته است به نظر می رسد کار شکست مقاومت کانال ۲۰ میلیونی و تثبیت بالای آن کار بسیار سختی باشد که با توجه به عرضه بالای بازارساز ریسک خرید در این بازار افزایش پیدا کرده است.

چراغ سبز بازار سرمایه به صاحبان سرمایه

بازار سرمایه در هفته گذشته روزهای خوبی را سپری کرد و چراغ سبز بازار سرمایه بسیاری را ترغیب به حضور در بازار کرد. سهام پالایشگاهی مثبت شد و با رشد قیمت دلار در ادامه سایر گروه‌های دلاری هم سبزپوش شدند. هرچند بازار سرمایه با اهرم دلار به پا خواسته ولی حرکت خوبی که داشته نشان می دهد روند حرکت همچنان صعودی خواهد بود ولی در صورتی که نرخ دلار نیما تغییر نکند این روند صعودی دچار دست اندازهایی خواهد شد که روند قیمت دلار نیما به همراه ارزش معاملات خرد می تواند راهنمای مسیر پیش روی بازار در کوتاه مدت باشد.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.