صفحه اصلی / اسلایدر / حقیقی ها دوپینگ کردند!
حقیقی ها دوپینگ کردند!

بورس گارد صعودی گرفت /پیش بینی بازار سهام

حقیقی ها دوپینگ کردند!

مجموع اتفاقات رخ داده در بازار روز گذشته این چشم انداز را ایجاد می کند که بورس امروز هم وضعیت خوبی خواهد داشت.

 

به گزارش کسب و کارنیوز، سرانجام اتفاقی که همه بورسی ها منتظرش بودند رخ داد و بازار سهام از چند زاویه گارد صعودی به خود گرفت. روز گذشته شاخص کل حدود ۱.۴ درصد رشد کرد اما این رشد ارزشی بیش از این ها داشت.

در روزی که شاخص کل ۱.۴ درصد رشد کرد، چند اتفاق مثبت دیگر هم رخ داد که همگی، صعودی بودن روند بورس را تایید می کنند. رشد ارزش معاملات خرد، بیشتر شدن قدرت خریداران حقیقی از فروشندگان حقیقی و قطع زنجیره خروج پول سرمایه گذاران حقیقی، رویدادهایی بود که سرمایه گذاران را به آینده امیدوار کرده است.

دیروز ارزش معاملات خرد تا حدود ۴۲۰۰ میلیارد تومان رشد کرد و حتی از معاملات روز شنبه هم بیشتر شد. پس از آنکه یکشنبه ارزش معاملات خرد تا حدود ۳۵۰۰ میلیارد تومان کاهش یافت، امروز این موضوع جبران شد و سرمایه گذاران گردش پول خوبی در بازار ایجاد کردند.

البته رشد ارزش معاملات خرد تا ۴۲۰۰ میلیارد تومان کافی نیست و در روزهای بعد باید دوباره شاهد رشد ارزش معاملات خرد باشیم. این موضوع تا زمانی که ادامه پیدا کند می توان امیدوار بود که رشد بورس ادامه خواهد داشت و هر زمان که ارزش معاملات کم شود، دوباره باید در انتظار اصلاح شاخص ها بود.

شاخص قدرت خریداران حقیقی هم دیروز به عدد ۱.۱۷ رسید که رقم خوبی است. آخرین باری که این شاخص تا این حوالی بالا آمد، ۲۱ آبان ماه بود و از آن زمان یک ماه می گذرد. نکته با اهمیت اینکه از آن زمان تا به حال، تنها در ۴-۵ روز قدرت خریداران بیشتر از فروشندگان بوده و در اکثر روزها، فروشندگان بازار را در اختیار داشته اند.
ایجاد آینده ای درخشان و ثروتی بی پایان با آموزش امروز کودکان| ویموند

ایجاد آینده ای درخشان و ثروتی بی پایان با آموزش امروز کودکان| ویموند

دیروز اتفاق مثبت دیگری هم رخ داد که این موضوع، پاره شدن زنجیره خروج پول سرمایه گذاران حقیقی از بازار بود. روز گذشته پس از ۱۳ روز متوالی خروج پول حقیقی ها، بالاخره این دسته از سرمایه گذاران به بازار پول جدید تزریق کردند که رقم آن حدود ۲۴۰ میلیارد تومان بود.
انتظار رشد شاخص ها

تزریق پول به بازار این نوید را می دهد که حقیقی ها هم به آینده بازار امیدوار شده اند. با این حال این اتفاق باید در چند روز متوالی رخ دهد تا ثابت شود آن ها از این تصمیم پشیمان نشده اند.

در این شرایط، برای بازار امروز می توان رشد شاخص ها را متصور بود. هرچند که با رشدهای ۵ الی ۱۰ درصدی برخی نمادها طی این هفته، بعید نیست که عده ای از معامله گران دست به شناسایی سود بزنند و عرضه ها در بازار افزایش یابد. البته این عرضه ها تا زمانی که ارزش معاملات خرد بالا باشد، تهدیدی برای بازار محسوب نمی شوند./ اقتصاد نیوز

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی واردات خودرو در سال ۱۴۰۲ /افتتاح یک ابر پروژه چند منظوره در سریلانکا

به گزارش کسب و کار نیوز، «علی بهادری جهرمی» سخنگوی دولت با اشاره به سفر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.