صفحه اصلی / اصناف / برندها / نکات ریز و درشت خرید بیزینس در کانادا
نکات ریز و درشت خرید بیزینس در کانادا

نکات ریز و درشت خرید بیزینس در کانادا

خرید بیزینس در کانادا یکی از بهترین راه‌های اخذ ویزای کانادا است که امروزه افراد بسیار زیادی از این طریق مراحل مهاجرت به کانادا را استارت می‌زنند.

کشور کانادا یکی از بهترین کشورهای دنیا از لحاظ اقتصادی است. به همین دلیل این کشور توجه ویژه‌ای به فعالیت بیزینس‌های داخل کشور دارد. اگر فردی بتواند یکی از این بیزینس‌ها را خریداری کرده و به‌خوبی آن را مدیریت کند؛ اقامت دائم را به صاحب بیزینس و خانواده آن اهدا می‌کند. خرید بیزینس در کشور کانادا کار راحتی است؛ اما انجام این کار اصول و قواعد خاص خود را دارد. پس افراد متقاضی مهاجرت به کانادا، اگر قصد خرید بیزینس را دارند؛ باید اطلاعات کاملی درباره انجام این کار داشته باشند. طبق آخرین آماری که اعلام‌شده، حدود یک‌سوم صاحبان کسب‌وکارها در کانادا مهاجر هستند. این آمار نشان می‌دهد که این کشور تا چه اندازه به بیزینس‌های خود اهمیت می‌دهد.
شرایط خرید بیزینس، مراحل انجام آن و نکات مهم خرید بیزینس، مواردی هستند که افراد متقاضی باید اطلاعات کافی درباره آن داشته باشند تا بتوانند یک سرمایه‌گذاری خوب را انجام دهند. در این مطلب تمام این اطلاعات را در اختیارتان قرار خواهیم داد.

شرایط خرید بیزینس در کانادا

یکی از مهم‌ترین مسائلی که افراد باید درباره آن تحقیق کنند؛ شرایط خرید بیزینس است. شما در هر جایی از این کره خاکی که باشید و بخواهید بیزینسی را خریداری کنید؛ باید شرایط خرید آن را بدانید. اداره مهاجرت کانادا هم برای مهاجران، شرایطی تعیین کرده که اگر بخواهند بیزینسی را خریداری کنند؛ باید حتماً این شرایط را داشته باشند.
از جمله مهم‌ترین و ضروری‌ترین شرایطی که دولت کانادا برای خریداران بیزینس تعین کرده؛ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.
⦁ مدرک تحصیلی فرد متقاضی حداقل باید دیپلم باشد.
⦁ سابقه کار آن از نوع مدیریتی و حداقل سه سال باشد.
⦁ حدود ۱۵۰ هزار دلار سرمایه نیاز دارد. بسته به نوع بیزینس این عدد بالاتر هم می‌رود.
⦁ حداقل ۵۰ درصد از سهام کسب‌وکار موردنظر را خریداری کرده باشد.
⦁ داشتن مدرک زبان الزامی نیست؛ اما دانش ‌پایه زبان الزامی است.

مزیت‌های خرید بیزینس در کانادا

کسانی که در کشور کانادا برای خرید بیزینس اقدام می‌کنند؛ از مزیت‌های بسیار زیادی برخوردار می‌شوند. به همین دلیل است که تعداد این افراد روزبه‌روز بیشتر می‌شود. از جمله مهم‌ترین مزیت‌های خرید بیزینس در کانادا عبارتند از:
⦁ ویزای ۱ الی ۲ ساله کانادا را اخذ کرده و به این کشور مهاجرت می‌کنند.
⦁ بعد از یک سال فعالیت می‌توانند برای اخذ ویزای دائمی درخواست دهند.
⦁ می‌توانند همسر و فرزندان خود را به کانادا ببرند.
⦁ اجازه کار تمام‌وقت به همسران داده می‌شود و فرزندان هم به‌صورت رایگان به تحصیل می‌پردازند.
⦁ دردسرهایی مانند گرفتن مجوز، ثبت و راه‌اندازی بیزینس را نخواهند داشت.
⦁ از همان آغاز کار می‌توانند فروش و درآمدزایی را استارت بزنند.
⦁ یک راه آسان و سریع برای مهاجرت به کانادا به شمار می‌آید.

هزینه‌های خرید بیزینس در کانادا

یکی دیگر از دغدغه‌های خریداران بیزینس در کانادا، اطلاع از هزینه‌های این کار است. تعیین هزینه‌ای ثابت برای کسب‌وکارها بسیار سخت است. چون هرکدام از آن‌ها خصوصیات و ویژگی‌های متفاوتی دارند؛ اما دراین‌بین یک سری هزینه‌ها هستند که افراد باید از آن‌ها اطلاع داشته باشند. همان‌طور که گفتیم؛ حداقل سرمایه برای خرید بیزینس ۱۵۰ هزار دلار است؛ اما علاوه ‌بر آن باید ۱۵۵ دلار (هر نفر) برای ورک پرمیت، ۱۰۰۰ هزار دلار برای lmia، ۲۰۰ دلار برای اقامت موقت، ۱۰۰ دلار برای ویزای توریستی و ۸۵ دلار برای انگشت‌نگاری پرداخت شود.
اگر برای خرید بیزینس و سایر مراحل پروسه، می‌خواهید شخصاً در کانادا حضور داشته باشید، باید با ویزای توریستی به این کشور بروید. یادتان نرود که گرفتن وکیل مهاجرتی و استخدام بیزینس بروکر یا کارگزار هم هزینه‌های خودشان را دارند.
به این نکته هم توجه کنید که بعضی کسب‌وکارها، برای دارایی‌هایی مانند اثاثیه، تجهیزات، کامپیوترها، موجودی انبار و مواردی مانند این‌ها هزینۀ جداگانه می‌گیرند و بعضی هم همۀ این موارد را روی قیمت کلی خرید بیزینس حساب می‌کنند.


مراحل مهاجرت به کانادا از طریق خرید بیزینس

خرید یک بیزینس خاص در کانادا مراحل خاص خود را دارد. اگر می‌خواهید از این طریق به کانادا مهاجرت کنید؛ باید این مراحل را با دقت انجام دهید.
⦁ در مرحله اول باید کسب‌وکار مناسبی را برای خرید انتخاب کنید.
⦁ در مرحله دوم باید یک وکیل تجاری یا همان Businness Broker را استخدام کنید.
⦁ در مرحله سوم باید بیزینس را از صاحب آن خریداری کنید.
⦁ در مرحله چهارم باید صاحب ملک را راضی کنید تا ملک خود را به یک فرد خارجی اجاره دهد.
⦁ در مرحله پنجم باید بیزینس پلن یا همان طرح تجاری خود را تهیه کنید.
⦁ در مرحله ششم باید برای گرفتن مجوز LMIA اقدام کنید.
⦁ در نهایت باید برای اخذ ورک پرمیت، ویزای کار و مهاجرت به کانادا اقدام کنید.

کدام بیزینس‌ها را باید خریداری کرد؟

همان‌طور که گفتیم؛ کشور کانادا به اقتصاد خود اهمیت زیادی می‌دهد. به همین دلیل، هرکدام از بیزینس‌ها که منفعت بیشتری برای کشور و اقتصاد آن داشته باشند؛ زودتر ویزا خواهند گرفت. پس بهتر است که در این زمینه هوشمندانه عمل کرده و بیزینس بهتری را خریداری کنید.
بیزینس‌‌هایی که در بخش صنایع و بخش‌های مهم اقتصادی هستند، باید در اولویت قرار بگیرند. همچنین بیزینس‌هایی که سودآور بوده و به اشتغال‌زایی کمک می‌کنند؛ اهمیت بیشتری برای دولت کانادا دارند.

بهترین روش برای خرید بیزینس در کانادا

بهترین و مطمئن‌ترین روش برای خرید بیزینس در کانادا، مراجعه به مؤسسه‌های مهاجرتی است. پارسی کانادا جزء آن دسته مؤسسه‌های مهاجرتی معتبر و باسابقه است که اکثر پرونده‌های مهاجرتی را با موفقیت به سرانجام می‌رساند. این مؤسسه برای خرید بیزینس در کشور کانادا خدمات خاصی ارائه می‌دهد که مهم‌ترین آن‌ها عبارت‌اند از:
⦁ بهترین بیزینس را برای متقاضیان انتخاب می‌کند.
⦁ پروسه خرید و تمامی کارهای اداری را به کمک وکلای باتجربه خود انجام می‌دهد.
⦁ برای افراد بیزینس پلن حرفه‌ای آماده می‌کند.
⦁ LMIA و ویزای کار کانادا را در مدت‌زمان کمی اخذ می‌کند.

سخن نهایی

خرید بیزینس در کانادا یکی از راه‌های بسیار آسان برای اخذ ویزا و اقامت این کشور است. انجام این کار نکات ریز و درشتی دارد که افراد باید حتماً آن‌ها را بدانند تا به‌راحتی بیزینس خود را خریداری کنند. در این مطلب تمامی این موارد را توضیح دادیم.

همچنین مطالعه کنید:

تفاوت پارتیشن اداری تک جداره و دوجداره

پارتیشن اداری اولین ویژگی که با ورود به یک دفتر خوب به چشم می خورد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.