صفحه اصلی / اقتصادی / بازرگانی و تجارت / وضعیت شاخص‌های تعدیل ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ برای قراردادهای پیمانکاری در کمیته فنی بررسی می‌شود
وضعیت شاخص‌های تعدیل ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ برای قراردادهای پیمانکاری در کمیته فنی بررسی می‌شود

حسین سلاح‌ورزی مطرح کرد

وضعیت شاخص‌های تعدیل ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ برای قراردادهای پیمانکاری در کمیته فنی بررسی می‌شود

قائم‌مقام دبیر شورای گفت‌وگو از تصمیم اعضای این شورای برای تشکیل کمیته‌ای به منظور بررسی آماری میزان تغییر شاخص‌های تعدیل سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ برای قراردادهای پیمانکاری خبر داد.

قائم‌مقام دبیر شورای گفت‌وگو با اشاره به برگزاری صد و دوازدهمین نشست این شورا و طرح لزوم بازنگری در شاخص‌های تعدیل سه ماهه سوم و چهارم سال ۱۴۰۰ و تعیین دقیق این شاخص‌ها در سال جاری در قراردادهای پیمانکاری در این جلسه، از تصمیم اعضای شورا برای تشکیل کمیته تخصصی و فنی متشکل از نمایندگان سازمان برنامه‌وبودجه و بخش خصوصی خبر داد.

حسین سلاح‌ورزی با تاکید بر اهمیت به‌روز شدن شاخص‌های موردنظر در فعالیت‌های پیمانکاری بر اساس میزان تورم حاکم بر کشور گفت: بخش خصوصی و فعالان حوزه پیمانکاری خواستار بازنگری در شاخص‌هایی هستند که در نیمه دوم سال ۱۴۰۰ از سوی سازمان برنامه‌وبودجه تعیین شده‌اند. چراکه به اعتقاد آنها بها و قیمت مشخص شده برای این شاخص‌ها طبق تورم حاکم بر کشور رشد نیافته است.

نایب‌رئیس اتاق ایران ادامه داد: نگرانی دیگر بخش خصوصی، بهایی است که برای شاخص‌ها در سال ۱۴۰۱ درنظر گرفته خواهد شد؛ اعلام به موقع آنها نیز از طرف فعالان حوزه پیمانکاری مطالبه می‌شود.

بر اساس اظهارات سلاح‌ورزی، بررسی تعیین حق‌الزحمه خدمات نظارت مهندسان مشاور و پیشنهاد بازنگری در دستورالعمل شیوه جبران آثار ناشی از افزایش قیمت ارز در پیمان‌های ریالی فاقد تعدیل، موضوعات دیگری بودند که در این جلسه مطرح شد و با توجه به وجود اطلاعات آماری و مستند درباره آنها، اعضا تصمیم گرفتند با تشکیل کمیته تخصصی و فنی متشکل از نمایندگان سازمان برنامه‌وبودجه و بخش خصوصی، ظرف مدت ۲۰ روز تا یک ماه آینده درباره موارد مطرح شده، تصمیم‌گیری شود و پیشنهادها در اختیار اعضای شورا قرار بگیرد.

سلاح‌ورزی همچنین به ارائه گزارشی از برنامه‌های سازمان امور مالیاتی و رویکرد حاکم بر سیاست‌های این سازمان در جلسه شورای گفت‌وگو اشاره و تصریح کرد: در این نشست فرصتی مهیا شد تا رئیس سازمان امور مالیاتی درباره اقدامات این سازمان گزارشی ارائه دهد. همچنین فعالان اقتصادی توانستند در حاشیه نشست ابهامات و سوالات خود را با معاون سازمان امور مالیاتی درمیان گذاشته و پاسخ‌های لازم را دریافت کنند.

قائم‌مقام دبیر شورای گفت‌وگو همچنین از تصویب حضور نمایندگان جدید اتاق تعاون به عنوان اعضای شورای گفت‌وگو خبر داد و افزود: اتاق تعاون رضا وفایی یگانه و ارسلام قاسمی را به عنوان نمایندگان خود در شورای گفت‌وگو معرفی کرد که حضور این افراد با رای اعضای دیگر شورا به تصویب رسید.

او همچنین از تصویب فعالیت رسمی شورای راهبری بهبود محیط کسب‌وکار ذیل شورای گفت‌وگو با ریاست حمیدرضا فولادگر خبر داد که اعضای این شورا را نمایندگان سه اتاق تشکیل می‌دهند.

همچنین مطالعه کنید:

صادرات تا سقف یک میلیون دلار از رفع تعهد ارزی معاف می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز ، حسن‌زاده رئیس اتاق بازرگانی ایران  گفت: مذاکراتی در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.