صفحه اصلی / اقتصادی / تولید و تجارت / رضایت گندمکاران از قیمت جدید گندم
رضایت گندمکاران از قیمت جدید گندم

رضایت گندمکاران از قیمت جدید گندم

نائب رئیس بنیاد ملی گندمکاران گفت: کشاورزان باید بهره‌وری در سطح را افزایش دهند و از منابع نیز بهینه استفاده کنند تا عملکرد آنها افزایش یابد. این عملکرد با قیمت تعیین شده گندم، درآمد اقتصادی برای کشاورز به همراه خواهد داشت.

علیقلی ایمانی با بیان اینکه سال زراعی ۱۴۰۰_۱۴۰۱ بر اساس شرایط موجود یعنی هزینه‌های تولید، تورم و نرخ بازار جهانی قیمت گندم در شورای قیمت‌گذاری ۷۵۰۰ تومان تعیین شد، گفت: در سال جاری با از سرگیری جنگ روسیه و اوکراین و برای اینکه دولت به کشاورزان انگیزه دهد که گندم هایشان را تحویل دولت بدهند مشوقی برای تحویل گندم در نظر گرفته شد.

وی ادامه داد: یعنی قیمت هر کیلو گندم ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شد و هزار تومان نیز جایزه برای کسانی که گندم به دولت تحویل دهند در نظر گرفتند.

نایب رئیس بنیاد ملی گندمکاران اضافه کرد:اخیرا نیز شورای قیمت‌گذاری برای سال زراعی جدید نرخ خرید تضمینی گندم را به ازای هر کیلو ۱۳ هزار تومان افزایش داده است که عدد خوبی است. یعنی با توجه به افزایش قیمتی که یکبار در ابتدای سال داشتیم این عدد مناسب است.

وی تصریح کرد: قانون گذار چهار فاکتور را برای تعیین قیمت گندم مشخص کرده است. ‌ یعنی باید در تعیین قیمت هزینه‌های تولید یک واحد متعارف، سود معقول برای کشاورز، تورم و نرخ بازار جهانی در نظر گرفته شود.

ایمانی در پاسخ به این سوال که آیا قرار است ۱۵۰۰ تومان یارانه کشت در قالب کود و بذر به کشاورز داده شود؟ گفت: در حقیقت ۱۳ هزار تومان قیمت گندم است. زیرا اگر قرار باشد یارانه کشت جداگانه تعلق گیرد باید قبل از کشت مشخص شود که هر کشاورز قرار است چقدر گندم بکارد و چقدر به کود و بذر و… نیاز دارد که دشوار است. بنابراین این ۱۳ هزار تومان به صورت کامل به کشاورزان پرداخت خواهد شد.

وی در پایان گفت: کشاورزان باید بهره‌وری در سطح را افزایش دهند و از منابع نیز بهینه استفاده کنند تا عملکرد آنها افزایش یابد. این عملکرد با این قیمت تعیین شده، درآمد اقتصادی برای کشاورز به همراه خواهد داشت.

همچنین مطالعه کنید:

سازمان امور مالیاتی: جلوی فعالیت‌های غیرمولد سفته بازی را می‌‌گیریم/کاهش فشار مالیاتی بر تولید

شایلی قرائی به گزارش کسب و کار نیوز، رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور تصریح …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.