صفحه اصلی / اقتصادی / تولید و تجارت / طرح «توان خرید» برای افزایش توان خرید عموم مردم است
طرح «توان خرید» برای افزایش توان خرید عموم مردم است

معاون وزیر صمت:

طرح «توان خرید» برای افزایش توان خرید عموم مردم است




معاون تجارت و خدمات وزارت صمت برنامه¬های این معاونت در هفته دولت را تشریح کرد.

به گزارش کسب و کار نیوز در نشست رسانه¬ای معاون تجارت و خدمات وزارت صمت که با حضور مدیران این معاونت و اصحاب رسانه در محل نمایشگاه بین¬المللی تهران برگزار شد، علیرضا شاه¬میرزایی برنامه¬های این معاونت در هفته دولت را اعلام و از طرح¬های حمایتی این وزارتخانه برای مردم رونمایی کرد.

معاون تجارت و خدمات وزارت صمت در این نشست گفت: یکی از این طرح¬ها که در هفته دولت به طور عملیاتی آغاز به کار خواهد کرد، طرح توان خرید است که این گروه کالاهای مختلف مورد نیاز مردم گسترش خواهد یافت ولی در مرحله اول، اثاث منزل مورد هدف است. در این طرح، ضمن حذف واسطه¬ها و ارتباط مستقیم بین تولیدکنندگان و مصرف¬کننده¬ی نهایی، ضمن کاهش قیمت نهایی محصول که توسط مردم پرداخت می¬شود، با انتقال مستقیم تسهیلات از بانک به تولیدکننده، عملاً چرخه¬ای از زنجیره¬ی تأمین مالی شکل می¬گیرد که به دلیل عدم پول¬پاشی در بازار، اثر تورمی نخواهد داشت و باعث ثبات بازار خواهد شد.
شاه ‌میرزایی افزود: طرح توان خرید با لوازم خانگی، فرش و مبلمان، لوازم آشپزخانه و کلیه اثاث منزل شروع خواهد شد و به زودی گروه¬های دیگری از کالاها از جمله مصالح ساختمانی و لوازم یدکی خودرو نیز به آن افزوده خواهد شد.

محمدحسین قمری، مدیرکل مرکز اصناف وزارت صمت درخصوص جزئیات خرید لوازم خانگی از سایت وزارت صمت گفت: طبق آخرین آمار از ۲۴۱ تولید کننده لوازم خانگی هم اکنون ۸۰ تولیدکننده و ۵ بانک حاضر به همکاری شده اند. اسامی بانک ها عبارتند از: بانک گردشگری، بانک آینده، بانک پارسیان، بانک تجارت و بانک رفاه است.

وی افزود: وام خرید لوازم خانگی از سایت وزارت صمت ۳ وام ۳۰، ۵۰ و ۱۰۰ میلیون تومانی است که نیاز به چک ندارد و فقط به یک ضامن نیاز دارد. این وام سه ساله با سود ۱۸ درصد است.
فرآیند وام دهی در ۵ بانک باهم متفاوت است و پس از اعتبارسنجی وام تعلق می گیرد. این فرآیند به صورت آنلاین انجام می شود و حضوری نیست.

مدیرکل مرکز اصناف وزارت صمت در آخر گفت: زوج‌های جوان با مراجعه به سامانه طرح توان خرید به آدرس www.tavankharid.ir می‌توانند با مراجعه به عاملان فروش محصولات که سامانه جهادکالا و هست‌اینجا می‌باشد؛ به صورت مستقیم از تولیدکنندگان لوازم خانگی، به صورت اقساطی جهیزیه دریافت نمایند.

همچنین مطالعه کنید:

سازمان امور مالیاتی: جلوی فعالیت‌های غیرمولد سفته بازی را می‌‌گیریم/کاهش فشار مالیاتی بر تولید

شایلی قرائی به گزارش کسب و کار نیوز، رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور تصریح …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.