صفحه اصلی / اسلایدر / اتمام حجت وزیر با ایرلاین‌ها جواب می‌دهد؟
اتمام حجت وزیر با ایرلاین‌ها جواب می‌دهد؟

اتمام حجت وزیر با ایرلاین‌ها جواب می‌دهد؟

کسب و کار نیوز- در شرایطی برخی ایرلاین‌ها پس از ممنوعیت فروش ارزی نرخ بلیت هواپیما به اتباع خارجی همچنان این کار را انجام می‌دادند، به نظر می‌رسد وزیر راه و شهرسازی با تاکید دوباره بر این ممنوعیت با همه شرکت‌های هواپیمایی اتمام حجت کرد.

به گزارش کسب و کار نیوز، از ابتدای تیر ماه امسال مسئله فروش بلیت هواپیما به اتباع خارجی به صورت ارزی مطرح و اجرایی شد. تصمیمی که در ابتدا با موافقت ضمنی سازمان هواپیمایی و وزارت راه و شهرسازی مواجه شد اما پس از آنکه مخالفت‌ها از سوی وزارتخانه‌های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و امور خارجه اعلام شد و بسیاری از نمایندگان مجلس نیز انتقاداتی نسبت به این تصمیم داشتند و خواستار لغو این تصمیم شدند. رستم قاسمی-وزیر راه و شهرسازی- اعلام کرد که فروش ارزی بلیت هواپیما به اتباع خارجی ممنوع است. پس  از این مخالفت از سوی وزیر راه و شهرسازی، باز هم از سوی برخی از مسافران خارجی اعلام شد که برخی ایرلاین‌ها همچنان بر فروش ارزی نرخ بلیت هواپیما اصرار دارند و سازمان هواپیمایی کشوری هم تاکید کرد اگر این موضوع ادامه پیدا کند، با متخلفان برخورد جدی خواهد کرد.

این کشمکش‌ها به جایی رسید که حتی عبدالرضا موسوی –رییس انجمن شرکت‌های هواپیمایی– در نشستی خبری اعتراض خود را نسبت به لغو این تصمیم اعلام کرد. وی گفت: لغو شدن فروش ارزی بلیت هواپیما به اتباع خارجی جزو عجایب بود چرا که در حال حاضر بلیت پروازهای داخلی در آژانس‌های هواپیمایی که در عراق دفتر دارند از ۸۴ تا ۱۰۰ دلار فروخته می‌شود در حالی که حدود ۳۰ دلار آن را به ایرلاین‌ها بر می‌گردانند و بقیه آن در جیب واسطه‌ها می‌رود.

موسوی افزود: از سوی دیگر وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با فروش ارزی بلیت هواپیما به اتباع خارجی به اتباع خارجی مخالفت کرد و همین مساله باعث لغو این تصمیم شد در حالی که قیمت هر اتاق برای یک شب در هتل‌ها طی یکسال گذشته ۲۰۰ تا ۳۰۰ درصد افزایش یافته است به عنوان مثال قیمت یک اتاق در هتلی ۴ یا ۵ ستاره در سال گذشته حدود ۸۰۰ تا ۹۰۰ هزار تومان بود در حالی که امسال به دو میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسیده است. از سوی دیگر اگر یک مسافر خارجی با پاسپورت وارد هتلی شود به نرخی ارزی با آن حساب می‌کنند اما تنها برای بلیت هواپیما و فروش آن به نرخ ارزی آن هم جنجال و مخالفت می‌کنند.

با وجود این اعتراضات، وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به سوالی درباره اینکه چرا برخی ایرلاین‌ها همچنان بلیت پروازهای خود را به صورت ارزی به اتباع خارجی می‌فروشند، تصریح کرد: فروش بلیت هواپیما به اتباع خارج به نرخ ارزی ممنوع است و با چند ایرلاین که اقدام به این کار کرده بودند برخورد کردیم و آنها به سازمان تعزیرات حکومتی معرفی شدند. حالا با این اتمام حجت وزیر باید ببینیم در ادامه ایرلاین‌ها چه واکنشی نشان خواهند داد و آیا بر تصمیم خود اصرار خواهند کرد یا آنکه فروش ارزی بلیت هواپیما برای همیشه پایان پیدا خواهد کرد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.