صفحه اصلی / اسلایدر / ۱.۴ میلیون کارجو در انتظار تجربه محیط واقعی کار
۱.۴ میلیون کارجو در انتظار تجربه محیط واقعی کار

۱.۴ میلیون کارجو در انتظار تجربه محیط واقعی کار

کسب و کار نیوز- معاون وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی با اشاره به تدوین ۳۷۰۰ استاندارد شایستگی از آمادگی اصناف برای آموزش یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر از کارجویان در محیط واقعی کار خبر داد.

به گزارش کسب و کار نیوز، غلامحسین حسینی نیا در جشنواره ملی مهارت که در وزارت کار برگزار شد، اظهار کرد: سازمان آموزش فنی و حرفه ای در گام دوم انقلاب عزم خود را برای توسعه مهارت آموزی و ایجاد زمینه اشتغال پذیری جوانان جزم کرده است.وی گفت: هم اکنون ۱۲ هزار آموزشگاه خصوصی و ۶۴۰ مرکز دولتی با ۵۴۰۰  مرکز جوار کارگاهی در حوزه آموزشهای مهارتی داریم و ۵۰۰۰ مربی فنی و حرفه ای در بخش دولتی مشغول آموزش مهارت هستند.

معاون وزیر کار افزود: کار خوبی که در زمینه استاندارد سازی آموزش‌ها در این مدت انجام شد این بود که ۳۷۰۰ استاندارد شایستگی را آماده کردیم که امروز رونمایی خواهد شد.وی از ایجاد بیش از ۱۵۰۰  مرکز جوار کارگاهی طی ۱۰ ماه اخیر و در دولت سیزدهم با تاکید مقام معظم رهبری خبر داد. حسینی نیا ادامه داد: در سازمان فنی و حرفه ای طرح نخلستان را برای فارغ التحصیلان دانشگاهی پیش بینی کرده ایم که زمینه ایجاد فرصتهای شغلی بسیار در صنعت آی تی را فراهم می کند.

وی افزود: طرح مهم دیگر طرح مهارت آموزی در محیط واقعی کار است که با کمک اتاق اصناف دنبال خواهیم کرد و می تواند انقلاب اساسی در توسعه آموزش های فنی حرفه ای ایجاد کند.به گفته معاون وزیر کار، بیش از ۴ میلیون واحد صنفی در کشور وجود دارد که آمادگی آموزش یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر از کارجویان را دارند  و اینطرح به تنهایی می‌تواند در بخش دولتی و خصوصی زمینه آموزش‌های فنی حرفه ای را در محیط واقعی کار ایجاد کند.

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای در پایان گفت: مهارت آموزی هنر تبدیل علم نافع به عمل صالح است و امیدواریم که بتوانیم علم نافع را تبدیل به عمل صالح و زمینه را برای اشتغال پذیری جوانان کشور فراهم کنیم.

همچنین مطالعه کنید:

افزایش سهم درآمدهای پایدار به ۵۲ درصد/ ضمانت بانکی جایگزین مالیات تولیدکنندگان

به گزارش کسب و کار نیوز ، سخنگوی اقتصادی گفت: دلیل تاخیر نهایی شدن قانون …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.