صفحه اصلی / اصناف / برندها / ۸ ترفند برای نظم دادن بهتر به مواد غذایی داخل یخچال
۸ ترفند برای نظم دادن بهتر به مواد غذایی داخل یخچال

۸ ترفند برای نظم دادن بهتر به مواد غذایی داخل یخچال

وقتی پس از خرید مواد غذایی به خانه می‌رسید ممکن است آن‌قدر خسته باشید که آن‌ها را بدون نظم و سریع در یخچال بگذارید اما یک یخچال مرتب و منظم نه‌تنها باعث خوب به نظر رسیدن داخل دستگاه می‌شود، بلکه باعث صرفه‌جویی در وقت شما نیز می‌شود. در این شرایط، می‌توانید هر آنچه می‌خواهید را خیلی سریع در یخچال پیدا کنید. از سوی دیگر، سازماندهی یخچال می‌تواند از نفوذ باکتری به مواد غذایی و مریض شدن شما جلوگیری کند. بنابراین، مهم است که به نظم یخچال خود اهمیت بدهید. در ادامه ما چند ترفند در این زمینه را برای شما مطرح می‌کنیم.

  1. با چیدمان یخچال آشنا شوید

بخش‌های مختلف یخچال ازنظر خنکی دما و همچنین، رطوبت با یکدیگر متفاوت‌اند. بنابراین، مهم است بدانید که هر قسمت ازنظر خنکی و میزان رطوبت چگونه است تا مواد غذایی را به‌درستی در یخچال بچینید. همچنین، اگر یخچال شما کوچک است و می‌خواهید آن را عوض کنید بهترین انتخاب برای شما یخچال فریزر دوقلو یا ساید است. یکی از بهترین گزینه‌ها در این شرایط، یخچال الکترواستیل دوقلو است که برای خرید بهترین مدل آن بهتر است با نمایندگی فروش آن مشورت کنید. یخچال‌های این برند کیفیت بالا و قیمت مناسبی دارند.

  1. اقلام نامناسب را از یخچال بیرون بیاورید

هر ماده غذایی‌ای که تاریخ مصرف آن گذشته است یا قدیمی است را بدون لحظه‌ای تردید بیرون بریزید. سپس اقلام دیگر را مرتب کنید و هر آنچه لازم است در فضایی با دمای اتاق نگهداری شود را از یخچال بیرون بیاورید. برای مثال، سیب‌زمینی، پیاز و سیر را می‌توانید در فضایی با دمای اتاق قرار دهید.

  1. برای همه‌چیز از ظروف ذخیره‌سازی استفاده کنید

می‌توانید با استفاده از ظروف پلاستیکی یا شیشه‌ای شفافی که به‌راحتی بر روی هم قرار می‌گیرند سازماندهی یخچال را بهبود ببخشید. برای مثال، می‌توانید جاتخم‌مرغی‌های شفافی را تهیه کنید که از بیرون، داخل آن‌ها مشخص است. این کار نه‌تنها باعث جذابیت داخل یخچال ازنظر بصری می‌شود، بلکه به شما امکان می‌دهد که به‌راحتی متوجه شوید چه اقلامی در یخچال قرار دارد. حتی می‌توانید ظروفی را پیدا کنید که برای مدتی طولانی‌تر، سبزیجات را نگه می‌دارند.

  1. برای کشوها از پوشش استفاده کنید

تمیز کردن معمول یخچال از طریق پوشش کشوها با دستمال کاغذی یا سایر پوشش‌هایی که هرگونه لکه یا ریخته شدن مواد غذایی را جذب می‌کنند آسان‌تر می‌شود. از سوی دیگر، پوشاندن کشوها و قفسه‌هایی که در آن‌ها مواد غذایی‌ای مانند گوشت و مرغ قرار دارد می تواند به جلوگیری از آلودگی متقابل کمک کند.

  1. مواد غذایی فاسدشدنی را جلوی دید قرار دهید

مواد غذایی‌ای که از ماندگاری کوتاه‌تری برخوردارند را در معرض دید قرار دهید. حتی می‌توانید یک ظرف را در نظر بگیرید و اقلامی که در معرض خراب شدن هستند را در آن قرار دهید تا هر وقت خواستید آشپزی کنید در ابتدا از اقلام داخل آن استفاده کنید. تخم‌مرغ‌ها برای اینکه تازه بمانند به دمای ثابت نیاز دارند. بنابراین، آن‌ها را در طبقه میانی یخچال قرار دهید.

همچنین، اگر فکر می‌کنید که لازم است یخچال بزرگتری بخرید می‌توانید محصولات جی پلاس را در نظر بگیرید. لیست محصولات این برند بسیار وسیع است و شامل مواردی مثل گوشی، یخچال، تلویزیون و ماشین ظرفشویی می‌شود. بااین‌حال، قبل از خرید یخچال از فروشگاه نمایندگی این برند سعی کنید در مورد مدل‌های مناسب و قیمت آن‌ها تحقیق کنید.

  1. گوشت خام و لبنیات را در طبقات پایینی یخچال قرار دهید

گوشت‌های خام، لبنیات و سایر مواد غذایی فاسدشدنی معمولا در طبقات پایینی یخچال قرار داده می‌شوند. در این صورت، آن‌ها تا حد امکان سرد می‌مانند زیرا سردترین قسمت یخچال، قسمت پایین آن است. گوشت‌ها را در ظرف‌های شیشه‌ای یا پلاستیکی قرار دهید تا آب آن‌ها به سایر مواد غذایی نشت پیدا نکند. محصولات لبنی ازجمله شیر، ماست، خامه ترش، پنیر و سایر موارد لازم است در طبقات پایینی قرار بگیرند. بهتر است شیر در بخش عقبی قرار گیرد تا سردترین دما برای او در نظر گرفته شود.

  1. از درب یخچال برای چاشنی‌ها و مواد غذایی دارای ماندگاری بیشتر استفاده کنید

درب یخچال، قسمتی از این دستگاه است که بیشتر دچار نوسانات دما می‌شود. بنابراین، بهتر است این قسمت را برای آبمیوه‌های پاستوریزه و چاشنی‌هایی مانند سس کچاپ و خردل در نظر بگیرید. اگرچه می‌توانید در این قسمت کره و پنیر را قرار دهید اما از قرار دادن شیر در آنجا اجتناب کنید. برای اینکه آبمیوه‌های طبیعی و شیر بهتر حفظ شوند لازم است آن‌ها را در قفسه پایینی یخچال قرار دهید.

  1. میوه‌ها و سبزیجات را جدا نگه دارید

وقتی نوبت به میوه‌ها و سبزیجات می‌رسد مهم است آن‌ها را در یخچال در محفظه‌های مناسب قرار دهید. میوه‌ها و سبزیجات بسته به نوع می‌توانند در بخش‌هایی با رطوبت کم یا بالا قرار داده شوند. به‌عنوان یک قاعده کلی، محصولاتی که دارای پوست نازکی هستند مانند سبزیجات برگ‌دار، بروکلی، توت فرنگی و سایر محصولات حساس به اتیلن لازم است در رطوبت بالاتر نگهداری شوند. از سوی دیگر، میوه‌های هسته‌دار مانند گلابی و سیب لازم است در محیطی با رطوبت کمتر نگهداری شوند.

درنهایت، نظم دادن به مواد غذایی داخل یخچال به شما کمک می‌کند که هم فضای زیباتر و چشم‌نوازتری را در داخل دستگاه ایجاد کنید و هم از فاسد شدن مواد غذایی پیشگیری کنید. بنابراین، از نکاتی که در این مقاله مطرح شد غافل نشوید و از آن‌ها استفاده کنید. یخچال یکی از پرکاربردترین لوازم خانگی است و به همین دلیل، نظم و ترتیب آن بسیار مهم است.

نویسنده: مینا معین اسلام

همچنین مطالعه کنید:

تفاوت پارتیشن اداری تک جداره و دوجداره

پارتیشن اداری اولین ویژگی که با ورود به یک دفتر خوب به چشم می خورد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.