صفحه اصلی / اصناف / برندها / تفاوت پارتیشن اداری تک جداره و دوجداره
تفاوت پارتیشن اداری تک جداره و دوجداره

تفاوت پارتیشن اداری تک جداره و دوجداره

پارتیشن اداری چیست و چه کاربردی دارد؟ هر نوآوری به دلیل ارتقاء سطح رفاه و آسایش افراد ایجاد می شود. آیا نصب پارتیشن های اداری آسان است؟ آیا بعد از نصب قابل جابه جایی هستند؟ تفاوت پارتیشن اداری تک جداره و پارتیشن دو جداره در چیست؟ پارتیشن اداری از چه جنس هایی است و هر کدام چه ویژگی هایی دارند؟ مدیر یک شرکت همواره به دنبال یافتن راه هایی برای بهتر و صمیمی تر کردن فضای اداری می گردد. نصب پارتیشن های اداری با رنگ های جذاب و اشکال هندسی متنوع محیط بی نظیری را به ایجاد می کنند. اطلاعات بیشتر درباره پارتیشن اداری را در ادامه با ما همراه باشید.

پارتیشن اداری

اولین ویژگی که با ورود به یک دفتر خوب به چشم می خورد قطعاً دیزاین و طراحی آن شرکت خواهد بود. دنیای شغلی و فضای اداره ها همزمان با پیشرفت دنیای کسب و کار مدام در حال دگرگونی و تغییر است و بیشتر به سمت ایجاد فضایی راحت، دوستانه و… می رود. استفاده از طراحی های الهام بخش و اضافه کردن فضاهای اضافی در کنار دیزاین خشک اداره ها محیط کاری را به فضایی جذاب تر تبدیل کرده است. پارتیشن اداری سبب جداسازی دو بخش مختلف از یکدیگر شده و این کار بازده و کیفیت را بیشتر و هزینه ها را کم خواهد کرد.
قابلیت جداسازی، ایجاد فضای دلنشین، انتقال در حداقل زمان ممکن و… با نصب پارتیشن اداری امکان پذیر می شود. مدیر یک شرکت باید تمام تلاش خود را به کار بگیرد تا با حداقل امکانات و فضای محدود رفاه و آسایش پرسنل و کارمندان خود را در محیط اداری فراهم کند. نصب پارتیشن اداری سبب ایجاد تعادل ذهنی کارمندان و به عنوان عامل کنترل حواس عمل خواهد کرد. قطعاً کارمندان یک اداره این حق را دارند که در کنار مشغله کاری و محیط شلوغ اداری بتوانند دقایقی را روح و ذهن خود را آرام کنند.
مدیر یک شرکت می تواند با نصب پارتیشن اداری این حس را به کارمند خود وارد کند که حریم شخصی کارمندان بسیار مهم است. نصب پارتیشن اداری علاوه بر جداسازی و زیبایی محیط اداری باعث شخصیت دادن به پرسنل های اداری می شود. همچنین از نظر روانشناختی نیز سبب سازمان دهی و آرامش ذهن پرسنل خواهد شد.

تفاوت های پارتیشن اداری تک جداره و پارتیشن های دو جداره

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و گسترده شدن فضای امکانات، برای تفکیک و ایجاد حریم خصوصی برای کارمندان از نصب پارتیشن های اداری استفاده می کنند. نصب آسان و تنوع بالا همچنین ایجاد فضای آرام بخش از خصوصیات کلی پارتیشن های اداری هستند. علاوه بر زیبا سازی محیط اداری به کارمندان یک محیط امن و خصوصی می دهد که این فضا می تواند برای کارمندان بسیار خوش آیند باشد. پارتیشن های اداری در انواع مختلف مانند: تک جداره، دو جداره و در جنس های متنوع همچون شیشه ای، پانل و MDF ساخته می شوند. هر یک از این پارتیشن ها مزایا و معایب مخصوص خود را دارند اما همگی در بهتر شدن فضای اداره کمک کننده خواهند بود.
اگر ویژگی هر کدام از پارتیشن های اداری را به خوبی بررسی کنید قطعاً تفاوت آن ها را متوجه می شوید. اکنون درباره ویژگی های پارتیشن های اداری تک جداره و پارتیشن های اداری دوجداره بحث خواهیم کرد:

ویژگی پارتیشن اداری تک جداره

اگر به دنبال نصب پارتیشن اداری خوب جهت جدا کردن دو بخش اداری از یکدیگر هستید پارتیشن اداری تک جداره را پیشنهاد می کنیم. پارتیشن اداری تک جداره در انواع و اقسام شیشه ای، ام دی اف، پانل های آلومینیومی و… ساخته خواهد شد. پارتیشن تک جداره قادر به جداسازی دو فضای اداری با کمترین هزینه و در مدت کم و در عین حال بادوام و متنوع است. پارتیشن اداری به دلیل تک جداره بودن و برخورداری از جنس پانل در برابر صدا و صوت عایق نخواهد بود. نصب قفل و یراق از خصوصیات مهم پارتیشن اداری تک جداره محسوب می شود.
پارتیشن اداری تک جداره عایقی خوبی در برابر صدا نیست اما پارتیشن از جنس پانل نسبت به دیگر جنس ها تا حدودی از نشت صوت جلوگیری می نماید. نصب پارتیشن اداری تک جداره MDF محیط اداری را بسیار دکوراتیو می کند. پارتیشن های اداری از جنس ام دی اف و پانل امکان ترکیب هنر منبت کاری و شیشه را دارد. پرسنل می تواند در محیط شخصی خود علاوه بر زیبایی از نور طبیعی نیز برخوردار باشد. جدید ترین و جذاب ترین نوع پارتیشن اداری تک جداره متعلق است به پارتیشن اداری تک جداره شیشه ای که باعث شاخص کردن محیط اداری می شوند.
یکی از معایبی که ممکن است پارتیشن اداری تک جداره شیشه ای نسبت به جنس ام دی اف نداشته باشد در امان بودن در برابر گزند حشرات خواهد بود. امکان استفاده از نور طبیعی ویژگی خاصی است که این محصولات دارند و همچنین قابلیت نصب پرده کرکره ای نیز وجود ندارد. اگر محیط اداره شما مرطوب است بهتر است از نوع شیشه ای آن استفاده کنید چرا که ام دی اف در معرض پوسیدگی قرار می گیرد. همچنین به دلیل ساختار مشبک و هندسی که دارد استقامت بالایی نیز دارد و برای محیط های آزمایشگاهی که نیاز به شستشو زیاد دارند مناسب هستند.
ویژگی های منحصر به فرد پارتیشن های اداری شیشه ای طرفداران زیادی را سمت خود جلب کرده است. همچنین پارتیشن های اداری تک جداره شیشه ای بسته به علایق افراد در طرح ها و رنگ های متنوع ساخته می شوند. پارتیشن های شیشه ای با تمام مزایا عایق خوبی برای صدا و گرما نیستند و از استحکام و مقاومت پایین تری برخوردارند.

ویژگی پارتیشن اداری دو جداره

یکی دیگر از بهترین و با کیفیت ترین پارتیشن های اداری، پارتیشن های اداری دو جداره هستند. پارتیشن های اداری دو جداره با توجه به کارایی و محل قرارگیری آن ها در انواع مختلفی تقسیم بندی می شوند. پارتیشن اداری دو جداره شیشه ای و ام دی اف دو مدل از پر استفاده ترین انواع پارتیشن های دو جداره به شمار می روند. اکثر طراحان دکوراسیون برای زیبایی بیشتر از ترکیب شیشه و MDF استفاده می کنند چرا که جلوه خاصی به فضا می دهند. اگر می خواهید علاوه بر جداسازی فضاهای پرت و انبار مانند نیز در محیط اداری ایجاد کنید بهتر است از پارتیشن اداری دو جداره بهره بگیرید.


همچنین پارتیشن اداری دوجداره به صورت عایق نیز عمل کرده و اجازه خروج یا ورود صدا و یا گرما و سرما را نمی دهد. بنابراین شما می توانید با نصب پارتیشن های اداری دو جداره یک تیر و دو نشان بزنید علاوه بر جداسازی محیط اداری از اتلاف انرژی نیز جلوگیری کنید. شما می توانید به راحتی بعد از نصب موقعیت قرارگیری پارتیشن اداری دوجداره را تغییر داده و تغییر دکوراسیون دهید. برخورداری از این خصوصیت تنوع را در چیدمان محیط اداری بیشتر خواهد کرد.
نصب پارتیشن های اداری می توانند چندین برابر بیشتر از پارتیشن های تک جداره فضا را برای کارمندان شخصی و محرمانه نماید. علاوه بر اینکه پارتیشن های اداری دو جداره عایق خوبی است، امکان عبور کابل های مخابراتی و برق را نیز دارند. لازم به ذکر است که پارتیشن های اداری دوجداره از جنس شیشه و ام دی اف مانع از رسانایی و نویز برق می شوند. هزینه به صرفه و نصب آسان از دیگر ویژگی های فوق العاده پارتیشن های اداری دو جداره هستند.

کلام آخر…

آمود ایده آریا به دنبال یافتن راه هایی برای بیشتر کردن رفاه و آسایش در تمام محیط های اداری است. بیشتر افراد شاغل ساعات زیادی در طول روز خود را در محیط های کاری میگذرانند. بنابراین وجود یک فضای آرامش بخش و زیبا می تواند بر روی روحیه و راحتی و رفاه کارمندان تأثیرگذار باشد. پارتیشن اداری تک جداره و پارتیشن اداری دو جداره برای جداسازی بخش های مختلف در یک شرکت و همچنین به وجود آوردن محیطی زیبا در اداره ها نصب می شوند. علاوه بر این ها به عنوان عایق و ایجاد حریم خصوصی برای کارمندان نیز کاربرد دارند. پارتیشن اداری در جنس های مختلف همچون شیشه، ام دی اف و… ساخته می شوند.

همچنین مطالعه کنید:

چگونه افرادی با فرهنگ و قومیت مختلف استخدام کنیم؟

تنها پرداختن به موضوع تنوع نیروی کار در بیانیه‌ها و سخنرانی‌ها کافی نیست و باید …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.