چهارشنبه , ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اصلی / اقتصادی / بازرگانی و تجارت / عضو کارخانه نوآوری آزادی موفق به راه اندازی پلتفرم آنلاین حمل و نقل بین المللی شد
عضو کارخانه نوآوری آزادی موفق به راه اندازی پلتفرم آنلاین حمل و نقل بین المللی شد

بهره برداری از محصولات جدید کارخانه نوآوری آزادی؛

عضو کارخانه نوآوری آزادی موفق به راه اندازی پلتفرم آنلاین حمل و نقل بین المللی شد

یک شرکت دانش بنیان مستقر در کارخانه نوآوری آزادی، موفق به راه اندازی یک پلتفرم آنلاین ارائه خدمات حمل‌ونقل بین‌المللی شده است. این پلتفرم یکی از مشکلات مهم این حوزه که تعیین و کاهش هزینه های حمل و نقل بین المللی برای تجار، بازرگانان و صادرکنندگان و همچنین شرکت‌های بارفرابر و فورواردر است را حل می کند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط‌عمومی پارک فناوری پردیس، در سال‌های اخیر صنعت حمل و نقل بین الملی در ایران با فاصله زیاد این صنعت از دانشگاه و کمبود نیروی متخصص در آن مواجه بوده است و بر همین اساس یک استارتاپ با فهم یکی از مشکلات مهم این حوزه که مسئله تعیین و کاهش هزینه های حمل و نقل بین المللی است، تلاش کرده است تا با رفع فاصله صنعت و دانشگاه، سیستم جدیدی را در راستای حل این مشکل طرح ریزی کند.

در این راستا سال ۹۸ استارت‌آپی در صنعت حمل‌ونقل شروع به کار کرد. «آقای لجستیک» حالا شرکت دانش بنیانی است که مدعی شده اگر تجار و بازرگانان بخواهند در دو حوزه حمل‌ونقل دریایی و زمینی باری را به کشوری دیگر ارسال کنند، این شرکت می‌تواند در ظرف مدت زمان کوتاهی، به‌شکل آنلاین، نرخ خدمات موردنیاز حمل‌ونقل بین‌المللی را در اختیار آنها بگذارند.

حبیب اللهی مدیر این شرکت در گفتگو با روابط عمومی پارک فناوری پردیس گفت: شرکت دانش بنیان آقای لجستیک از دو سال قبل در کارخانه نوآوری آزادی فعالیت خود را برای کم کردن یکی از چالش های بزرگ صادرات و واردات کشور در زمینه هزینه های حمل و نقل بین المللی آغاز کرد.

وی افزود: از چالش های بزرگ صادرات و واردات کشور در زمینه هزینه  های حمل  و نقل بین المللی، کم کردن هزینه این موضوع بود که این شرکت کوشیده است تا با ایجاد بازارگاه برای درخواست حمل و نقل بین المللی و نمایش نرخ مستقیم توسط شرکت های حمل و نقل بین المللی (بدون واسطه در بارهای LCL/FCL و ترکیبی) این چالش را رفع نماید.

حبیب‌اللهی گفت: حوزه حمل‌ونقل بین‌الملل یک مشکل دیگر هم داشت؛ و آن اینکه به دلیل اختلاف ساعت با کشورهای دیگر، به‌سختی می‌توانستیم به شرکت‌های خارجی خدماتی ارائه دهیم و تعیین قیمت حمل از ایران به آن کشورها دشوار بود. آقای لجستیک چون می‌تواند خدمات‌دهی خود را با ساعت کشورهای دیگر هم هماهنگ کند و حتی در روزهای تعطیل و ساعات غیرکاری هم تعیین نرخ کند دارای یک مزیت رقابتی است.

حبیب‌اللهی درباره ویژگی‌های این پلتفرم چنین توضیح داد: پلتفرم ما در صنعت حمل‌ونقل هیچ‌گونه مشابه داخلی یا خارجی ندارد. کاملا ایرانی و البته جرء نسل چهار استارت‌آپ‌ها و در سطح بالای جهانی است. آقای لجستیک با دوزبانه کردن این سیستم و با پنل‌های کاربری که به شرکت‌های فورواردر بیرون از مرزهای ایران اختصاص خواهد یافت، قادر است خدمات حمل‌ونقل خود را از داخل کشور به خارج از مرزها توسعه دهد.

او توضیح داد: البته کاری که ما شروع کرده‌ایم بسیار پیچیده است و ما هم در ابتدای مسیر قرار داریم. در حال حاضر با کشورهای ترکیه، روسیه، عراق و همچنین کشورهایCIS  در حال رایزنی و ارتباط هستیم تا بتوانیم پلتفرم خود را به آن‌ها معرفی کنیم. البته به دنبال سرمایه‌گذار هم هستیم. اگر بتوانیم در بخش سرمایه‌گذاری، فناوری و دیجیتال مارکتینگ هزینه بیشتری کنیم، قطعاً رشد بیشتری خواهیم داشت. هم چنین نمونه هایی از این استارتاپ در امریکا، آلمان، امارات و سنگاپور مشغول فعالیت هستند.

او افزود: ما برای توسعه و سرعت عمل و دقت پردازش خود در حوزه هوش مصنوعی ورود کردیم و برای کسب آمادگی لازم جهت ایجاد بستر جدید زنجیره بلوک یا بلاک‌چین (block chain) در حال تلاش هستیم. اینها بالاترین فناوری‌های «های‌تک» دنیا هستند و به همین دلیل پلتفرم و گروه ما می‌تواند در سطح جهانی رقابت کند.

او با بیان اینکه این خدمات با پشتیبانی ۲۴ ساعته به مشتریان ارائه می‌شود، افزود: البته باید بگویم ما هیچ رقابتی با شرکت‌های فورواردر هم نداریم. شرکت‌های بارفرابر و فورواردر هم می‌توانند از این نرخ‌ها استعلام بگیرند، در صورت تمایل، به مشتری خود نرخ بیشتری بدهند یا قیمت ما را اعلام کنند و کمیسیونی از طرف ما داشته باشند.

حبیب اللهی افزود: در حال حاضر ۳ نفر به صورت تمام وقت و سه نفر از دانش آموختگان دانشگاه به صورت پاره وقت با این شرکت دانش بنیان همکاری دارند و حضور در کارخانه نوآوری آزادی علاوه بر امکان استفاده از متخصصان در این زمینه به معرفی و بهتر شناخته شدن این شرکت کمک کرده است.

وی هم چنین اظهار داشت: وظایف آقای لجستیک براساس دارایی ها در سه اصل کاملاً شفاف تعریف شده است. اصل اول دانش فنی یا همان دانش و مهارت فنی فراگرفته شده از کار و تجربه، اصل دوم نرم افزار یا همان دانش نحوه استفاده از سخت افزار برای انجام وظایف لازم و اصل سوم مغز افزار یا همان دلایل استفاده از تکنولوژی به شیوه­ خاص (توجیه فنی) می باشد.

حبیب اللهی در پایان گفت: چشم انداز ما تبدیل حمل و نقل ایران ازطریق نوآوری به یک مزیت رقابتی در سطح منطقه در راستای جهش تولید و پشتیبانی از تولید است.

همچنین مطالعه کنید:

تخلیه و بارگیری ۱۵۸ میلیون تن کالا در بنادر کشور

به گزارش کسب و کار نیوز ، مطابق آمار رسمی سازمان بنادر و دریانوردی در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.