صفحه اصلی / اقتصادی / بازرگانی و تجارت / منطقه آزاد تجاری منشا توسعه قصرشیرین و استان کرمانشاه است
منطقه آزاد تجاری منشا توسعه قصرشیرین و استان کرمانشاه است

مشاور رییس‌جمهور:

منطقه آزاد تجاری منشا توسعه قصرشیرین و استان کرمانشاه است

مشاور رییس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی در مراسم افتتاح ساختمان منطقه آزاد قصرشیرین و شروع عملیات اجرایی این منطقه گفت: امید است که منطقه آزاد تجاری قصرشیرین منشا توسعه این شهرستان مرزی و استان کرمانشاه باشد.

به گزارش فرینا به نقل از خبرنگار ایرنا، «سعید محمد» روز پنجشنبه با سفر به قصرشیرین در آیین افتتاح دفتر منطقه آزاد قصرشیرین با تبریک ایام ولایت و امامت و عید سعید غدیر، افزود: از امروز کلید منطقه آزاد قصرشیرین به عنوان پانزدهمین منطقه آزاد تجاری به مدیر اجرایی این منطقه تقدیم می شود تا در جهت رونق این منطقه قرار گیرد.

وی در ادامه در حاشیه بازدید از مرز پرویزخان در جریان چگونگی روند صادرات و مبادلات مرزی در این مرز رسمی قرار گرفت.

نماینده ویژه رییس جمهور در ادامه با حضور در منزل شهید یدالله صادقی از شهدای نیروی انتظامی که در سال ۶۷ به درجه رفیع شهادت نایل آمد، گفت: به نیابت از رییس جمهور به قصرشیرین آمدم تا سلامی به خانواده شهدا داشته باشم.

فرماندار قصرشیرین نیز در این دیدار با گرامیداشت یاد شهدا گفت: قصرشیرین شهر ایثار و شهادت و افتخار آفرینی است و به تعبیر مقام معظم رهبری جزو سینه ستبر ایران زمین است و خیر مقدم می گوییم خدمت نماینده ویژه رئیس جمهور و دبیر مناطق آزاد کشور که امروز در محضر شهدا و دیدار با خانواده شهدا تجدید بیعت با آرمان‌های نظام و انقلاب را داشتید.

«محمد حیدری» اظهار امیدواری کرد همه ما در مسیر شهدای جلیل القدر راه سعادت را در پیش بگیریم.

فرماندار قصرشیرین در ادامه گفت: قصرشیرین علاوه بر اینکه خود شهدایی را تقدیم نظام اسلامی کرده، در دوران دفاع مقدس با تشکیل ارگان ها و نهادها و بسیج عشایر در این شهرستان اقدام به دفاع از منطقه کرده است.

حیدری افزود: امروز  با حضور مردم و نیروهای این مرز و بوم در این شهرستان که در صحنه های سیاسی و انتخابات مشارکت بسیار قابل قبولی داشته اند و هزاران هکتار از منابع و زمین های این شهرستان آلوده به مین بوده که خوشبختانه امروز تمام میدان های مین پاکسازی شده و تبدیل به زمین های کشاورزی شده است.

وی اضافه کرد: زمین های پاکسازی شده تبدیل به باغات و بازارچه های مرزی شده که این از برکات نظام جمهوری اسلامی است و البته در سطح شهرستان کاستی هایی هم وجود دارد که مردم این شهرستان از حضور شما به عنوان نماینده رئیس جمهور و هم به عنوان رئیس دبیر شورای مناطق آزاد تجاری کشور، بابت انتخاب مدیر اجرایی منطقه آزاد قصرشیرین قدردانی می کنند.

وی گفت: در منزل این شهید قول مساعد می دهیم که به عنوان ید واحد باشیم برای توسعه و آبادانی شهرستان قصرشیرین و هدف همه دولت مردمی و شخص رئیس جمهور رفع معیشت و بحران های اشتغالی است که در استان کرمانشاه وجود دارد.

 حیدری ادامه داد: قدر مسلم منطقه آزاد تجاری قصرشیرین می تواند سکویی برای توسعه در غرب کشور باشد و ما در آنسوی مرزها شمال عراق و اقلیم کردستان را داریم که به عنوان بازار بکری برای کالاهای ایرانی است و جمهوری اسلامی می تواند از آن استفاده کند و دولت مرکزی عراق هم در آنسوی مرز خسروی را داریم که بازار بزرگی است.

وی اضافه کرد: از طریق پرویزخان و اقلیم کردستان عراق می‌توانیم به اروپا دسترسی داشته باشیم زیرا نزدیکترین مرز به مسیر اروپا را داریم و مرز پرویزخان دارای جاده ترانزیتی و در گذشته همین مسیر مورد استفاده قرار گرفته است.

گفتنی است؛ «سعید محمد» به نمایندگی از رئیس جمهور به همراه شورای اداری و تامین قصرشیرین امروز در بدو ورود به قصرشیرین با حضور در مزاری شهدای گمنام به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد و قرار است در ادامه برنامه ها جلسه شورای اداری با حضور ایشان در محل فرمانداری قصرشیرین برگزار شود.

با تصویب مجمع تشخیص مصلحت نظام، قصرشیرین ۱۵ اردیبهشت سال گذشته به صورت رسمی منطقه آزاد تجاری شد.

شهرستان مرزی قصرشیرین با بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت در غرب کرمانشاه، با عراق ۱۸۶ کیلومتر مرز دارد که در امتداد این مرز، ۲ معبر رسمی پرویزخان و خسروی قرار دارد که مبادلات اقتصادی، تجاری و صادرات کالا به اقلیم کردستان و حکومت مرکزی عراق از این ۲ مرز انجام می‌شود.

همچنین مطالعه کنید:

صادرات تا سقف یک میلیون دلار از رفع تعهد ارزی معاف می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز ، حسن‌زاده رئیس اتاق بازرگانی ایران  گفت: مذاکراتی در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.