صفحه اصلی / اقتصادی / ۱۳۰۰ کامیون ذرت دامی آلوده با مجوز چه کسی ترخیص شد؟/ پای خاندوزی در میان است؟!
۱۳۰۰ کامیون ذرت دامی آلوده با مجوز چه کسی ترخیص شد؟/ پای خاندوزی در میان است؟!

مروری بر ماجرای ذرت های سمی مانده در گمرک؛

۱۳۰۰ کامیون ذرت دامی آلوده با مجوز چه کسی ترخیص شد؟/ پای خاندوزی در میان است؟!

محتویات یک نامه نشان می دهد، ۱۳۰۰کامیون ذرت دامی آلوده که از سالها قبل در گمرک باقی مانده بود، با زدو بند افراد خاص ترخیص و وارد چرخه توزیع شده است. مافیای پشت پرده با ترفند، ذرت های آلوده را جای ذرت های سالم جا زده اند و اقدام به خروج آنها از گمرک کردند! وزیر اقتصاد به دلیل عدم لحاظ کردن موارد حیاتی و ضرورت ها در این باره، باید پاسخگو باشد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از راه امروز: رییس سازمان جمع‌آوری و فروش سازمان اموال تملیکی به تازگی در گفت وگو با خبرگزاری تسنیم نکاتی را بیان کرد که مورد تعجب است. او درباره تعیین تکلیف ذرت های آلوده، مشکلات امحا و صادرات آن وبرکناری یکی از مدیران استان خوزستان به دستور وزیراقتصاد گفته است: «ذرت‌های آلوده موجو در بندر امام خمینی ۱۲۷هزار تن بوده که ۱۰۰ هزار تن آن در گذشته صادر شده است.» بحث اینکه بخواهند یقه کشور ما را بگیرند مطرح نیست چرا که این کالاها سم زدایی شده است. در مثال دیگر آزبستی که در غرب کشور وجود داشت به دلیل قوانین موجود در کشور امکان استفاده نداشت، اما به دلیل قوانین کشورها دیگر امکان صادرات وجود داشت.»

او در ادامه عنوان کرده: «ماهیت ذرت‌ها کاملا تغییر کرده است. با توجه به اینکه معیارهای مصرف داخل کشور را نداشته است؛ بحث صادرات مطرح شده. برای مدیرمذکور نیز تودیع گرفته شد و قرارداد مربوط به این حوزه با مشکلات زیادی همراه بود. البته تنها مشکل آن استان مربوط به ذرت نبوده و اقدامات مربوط به سازماندهی انبارها نیز انجام نشده بود. مراجع کشورهای دیگر نیز مجوز واردات کالا را صادر می‌کنند و تا پیش از آن امکان بارگیری کالا در ایران وجود ندارد. استاندارهای کشور ما بسیار سخت است و به همین سبب بسیاری از کالا امحا می‌شوند.»

واقعیت ماجرا چیست؟

از سال ۱۳۹۲ محموله‌های ذرت آلوده وارد گمرک بندر امام شد. این ذرت‌ها از ابتدای واردات، توسط مراجع استاندارد، آلوده تشخیص داده شده و گمرک مانع توزیع آن در سراسر کشور شد. از آن زمان تا تشکیل دولت سیزدهم این محموله‌های ذرت آلوده در گمرک بندر امام دپو شده و بخش زیادی از ظرفیت این گمرک را اشغال کرده بود؛ اما حالا آنطور که بولتن نیوز گزارش کرده، وزارت اقتصاد با زعامت آقای خاندوزی بی محبا و بدون در نظر گرفتن موضوعاتی چون جان مردم و آینده کشور به جای امحاء ذرت های سمی دست به اقداماتی چون زد و بند در ذیل مورد مذکور کرده، که نیاز به واکاوی دارد!

ماجرای ذرت های سمی از آنجا تراژدیک و دردناک است که مدیر بازرسی گمرک «ا.ق» که کاردان و خبره به بالا و پایین قواعد و قوانین های گمرک بوده به دلیل عمل به قانون و مقابله با این بی قانونی ها و زد و بندها بعد از ۳۰ سال خدمت از کار بر کنار می گردد، تا فضا برای رابطه بازی و بده و بستان ها و … بدون هرگونه مانع سازمانی باز گردد.

انتشار نامه ای دو صفحه ایی (تصویر آن در فضای مجازی دست به دست می شود) در این باره گویای نکاتی است که خلاف سخنان آقای ا.ی است. به عبارتی دیگر، محتویات این نامه به روشنی مشخص می کند، آنچه در این باره از سوی او بیان شده خلاف واقع بوده و واقعیت چیز دیگری است.

مافیا در ترخیص ذرت های آلوده!

از سوی دیگر این نامه نشان می دهد، وزارت اقتصاد و وزیر مربوطه به دلیل عدم لحاظ کردن موارد حیاتی و ضرورت ها در این باره، باید پاسخگو باشد.

این نامه نشان می دهد، چه جنایات هولناکی در ارتباط با ذرت های آلوده رخ داده است. ترخیص ذرت های آلوده فارغ از آنکه نشان می دهد، ارتباطات و رابطه ها در پشت ترخیص آن وجود دارد بلکه ترخیص این ذرت ها که طبق نظر استاندارد از آلودگی حادی برخوردار بوده اند، نشان دهنده آن است که مافیای روابط در این باره فراتر از هر قانون و مجوزی عمل می کند.

در واقع طبق نظر استاندارد به دلیل آلودگی بالا و حاد این ذرت ها، تنها راه موجود در این باره انهدام(نیاز به شرایط خاصی دارد و هزینه انجام آن نیز سنگین است) آنها بوده است نه نگهداری چه برسد به ترخیص و روانه کردن آن به بازار.

ذرت های سمی چگونه ترخیص شده اند؟

حال این پرسش مطرح می شود که این ذرت ها چگونه ترخیص شده اند؛ این نامه نشان می دهد، روند ترخیص این ذرت ها با ترفند انجام گرفته است. اینکه دو شرکت (شرکت ز. م. ق و شرکت ش. ن. خ. ف) دیگر در کنار شرکت پاکدیده مجرم شناخته می شوند و در این نامه به مراجع قضایی ارجاع داده شده اند، نمایانگر ترفند مذکور و عاملان تکمیل کننده پازل جنایت علیه ملت هستند.

به طوریکه شرکت دیگری (شرکت ز. م. ق و شرکت ش. ن. خ. ف) با ارائه اظهار نامه به گمرک جهت ترخیص، بجای ذرت سالم، ذرت های آلوده را که متعلق به شرکت پاکدیده است، را ترخیص کرده اند. این اقدام با آگاهی کامل و مطابق برنامه انجام شده؛ چون همه این افراد یا شرکت ها می دانستند که ذرت های سالم به هرحال ترخیص خواهند شد و مجوزشان به راحتی صادر می گردد؛ از این رو در مجوز ترخیص ذرت در اظهارنامه ارائه شده به گمرک، ذرت های سمی را جایگزین کرده اند.

نکته دیگر در ارتباط با این موضوع، سخنان آقای ا.ی درباره سم زدایی ست. اول اینکه باید خطاب به او گفت که تا وقتی اطلاعات کامل و دانش کافی درباره یک موضوع را ندارید، اظهارنظر نکنید!

دوم اینکه خطاب به رییس سازمان جمع‌آوری و فروش سازمان اموال تملیکی باید گفت، سازمان استاندارد دوبار بر سمی بودن این ذرت ها تأکید کرده و اقدام به پلمپ محل کرده است و انهدام و امحاء را تنها راه حل اعلام کرده است حال شما چطور می گوید: سم زدایی شده است؟

نکته سوم اینکه محموله مذکور از نوع آفلاتوکسین بوده؛ پس چگونه سم زدایی شده؟؛ در این باره باید توضیح بدهید. مگر آفلاتوکسین را می توان سم زدایی کرد؟ بفرمایید چه کسی یا کجا این اقدام مهم سم زدایی که عملآً غیر ممکن است و تنها یک ادعای بدون پشتوانه علمی و عملی از سوی شماست؛

از این رو، لازم است، از ریاست جمهوری گرفته تا رئیس دستگاه قضا و سایر متولیان ذی ربط، یکبار نامه مذکور را مرور کرده تا بدانند چه فاجعه ای رخ داده است و در صورت صحت اطلاعات باید با خاطیان برخورد جدی و قانونی شود. مافیایی که ارز را به جیب زده اند (تنی ۳۰۰ دلار) و ککشان هم نمی گزد.!

همچنین مطالعه کنید:

افزایش حق مسکن فقط با تصویب هیات دولت اجرا می شود

به گزارش کسب و کار نیوز ، اسفند سال گذشته بیش از ۲۰ جلسه با …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.