صفحه اصلی / اقتصادی / تولید و تجارت / پوشک بچه گران نشده؛ شاید خرده‌فروشی‌ها گران‌فروشی می‌کنند
پوشک بچه گران نشده؛ شاید خرده‌فروشی‌ها گران‌فروشی می‌کنند

پوشک بچه گران نشده؛ شاید خرده‌فروشی‌ها گران‌فروشی می‌کنند

با وجود افزایش قیمت پوشک بچه در بازار، عضو هیئت مدیره انجمن صنایع سلولزی بهداشتی ایران گفت که افزایش قیمت محصولات سلولزی بعد از بررسی و تایید سازمان حمایت اعمال خواهد شد و این بررسی هم به بعد از ماه رمضان موکول شده است.

به گزارش‌ کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، گزارش‌های میدانی و تماس‌های برخی از شهروندان با این خبرگزاری، حاکی از افزایش قیمت پوشک بچه در بازار است؛ موضوعی که تولیدکنندگان آن را به خرده‌فروشی‌ها نسبت می‌دهند و در مقابل فروشنگان از افزایش قیمت خرید پوشک از سوی تولیدکنندگان خبر می‌دهند.

در این رابطه هاشم‌علی حسنی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه تولیدکنندگان محصولات سلولزی هنوز افزایش قیمت نداده‌اند، تصریح کرد: در حال حاضر انجمن، آنالیز قیمت محصولات سلولزی را بر اساس افزایش قیمت انرژی، دستمزد، مواد اولیه و سایر هزینه‌های تولید برای سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان ارسال کرده تا بعد از بررسی میزان افزایش قیمت مشخص شود.

البته به گفته وی طبق اعلام سازمان حمایت، افزایش قیمت تا پایان ماه رمضان امکان‌پذیر نیست.

عضو هیئت مدیره انجمن صنایع سلولزی بهداشتی ایران با بیان اینکه افزایش قیمت در حال حاضر از سوی دلالان انجام می‌شود، تصریح کرد: اکثر محصولات سلولزی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای توزیع می‌شود که در این فروشگاه‌ها قیمت‌ ثابت است، اما در خرده فروشی‌ها باید به قیمت‌های جدید رسیدگی شود.

عرضه تیشو در بورس، در بازار بلوا ایجاد می‌کند

حسنی در ادامه از تصمیم وزارت صمت برای عرضه تیشو (ماده اولیه اصلی محصولات سلولزی) در بورس کالا از میانه اردیبهشت خبر داد و گفت: با توجه به اینکه در حال حاضر عرضه و تقاضا در بازار این کالا همخوانی ندارد و تولید، کفاف نیاز کشور را نمی‌دهد، عرضه در بورس، قیمت تیشو را دو تا سه برابر می‌کند.

وی با بیان اینکه این تصمیم باعث ایجاد بلوا در بازار محصولات سلولزی خواهد شد، تصریح کرد: با این شرایط اکثر کارخانه‌های کوچک از بین خواهند رفت و فقط ممکن است شرکت‌های بزرگ با لابی بتوانند از بورس تیشو بخرند. نتیجه این فرآیند، افزایش افسارگسیخته قیمت محصولات سلولزی خواهد بود.

همچنین مطالعه کنید:

کاهش قیمت فرش دستباف ایرانی به دلیل مازاد عرضه

به گزارش کسب و کار نیوز، مرتضی حاجی آقامیری، رئیس کمیسیون فرش، هنر و صنایع‌ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.