صفحه اصلی / اقتصادی / تولید و تجارت / تصمیم‌گیری نهایی درباره قیمت جدید گندم صنف و صنعت ۲۹ فروردین
تصمیم‌گیری نهایی درباره قیمت جدید گندم صنف و صنعت ۲۹ فروردین

نایب رئیس بنیاد ملی گندمکاران اعلام کرد

تصمیم‌گیری نهایی درباره قیمت جدید گندم صنف و صنعت ۲۹ فروردین

نایب رئیس بنیاد ملی گندمکاران کشور می گوید هنوز نرخ فروش گندم به صنف و صنعت نهایی نشده و احتمالا روز دوشنبه برای آن تصمیم گیری خواهد شد.


علیقلی ایمانی در پاسخ به این سوال که آیا نرخ گندمی که قرار است به صنف و صنعت فروخته شود افزایش یافته است یا خیر؟ گفت: هنوز نرخ فروش گندم به صنف و صنعت نهایی نشده و قرار است روز دوشنبه در جلسه شورای قیمت‌گذاری در مورد آن تصمیم گرفته شود.

وی ادامه داد: تصمیم شورا بر این بوده که صنف و صنعت با قیمت تمام شده گندم را خریداری کنند. یعنی یا خودشان مستقیما با کشاورزان قراردادی منعقد و گندم مورد نیازشان را تامین کنند یا اگر قرار است از دولت خریداری کنند با قیمت خرید تضمینی بعلاوه هزینه‌های تبعی قیمت نهایی محاسبه و تحویل آنها داده شود.

نایب رئیس بنیاد ملی گندمکاران کشور اضافه کرد: قیمت خرید تضمینی گندم برای سال زراعی جدید کیلویی ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان است که ۱۰۰۰ تومان هم به عنوان جایزه در نظر گرفته شده است.

وی در ادامه تصریح کرد: با شروع سال زراعی از کارخانجات درخواست کردیم که به کشت قراردادی ورود و با کشاورزان به اندازه نیاز برای خرید گندم قرارداد ببندند. ولی این اتفاق نیفتاد. لازم به ذکر است که خرید گندم از کشاورزان، حمل و نگهداری آنها برای دولت هزینه دارد که بایستی با احتساب این هزینه‌ها فروخته شود.

همچنین مطالعه کنید:

سازمان امور مالیاتی: جلوی فعالیت‌های غیرمولد سفته بازی را می‌‌گیریم/کاهش فشار مالیاتی بر تولید

شایلی قرائی به گزارش کسب و کار نیوز، رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور تصریح …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.