صفحه اصلی / اقتصادی / تولید و تجارت / ساخت شناور و کانتینر در کشور با اتکا به توانمندی داخلی
ساخت شناور و کانتینر در کشور با اتکا به توانمندی داخلی

ساخت شناور و کانتینر در کشور با اتکا به توانمندی داخلی

مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران گفت: کشتیرانی جرکت جدی را در ساخت کانتینر با اتکا به توانمندی‌های داخلی آغاز کرده که در سال 1401 با قدرت و قوت بیشتری ادامه خواهد یافت.

به گزارش کسب و کار نیوز  به نقل از روابط عمومی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، محمدرضا مدرس خیابانی، در جلسه هماهنگی با اعضای هیئت مدیره و مدیران ارشد این ناوگان ملی با تأکید بر ضرورت فراهم آوردن فرصت‌های رشد و شکوفایی از دل بحران‌هایی همچون تحریم و رخداد‌های بین‌المللی همچون جنگ روسیه و اوکراین گفت: تحریم اگرچه علی‌رغم تمامی محدودیت‌ها، شرایط سختی را برای بخش‌های مختلف اقتصادی ایران از جمله ناوگان ملی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به وجود آورد، اما کشور با اتکا به توانمندی داخلی، توانست از فشار تحریم‌ها سربلند بیرون آید.

وی افزود: در عین حال باید روی مسائل بنگاه‌داری در بدنه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران نیز دقت نظر بیشتری صورت گیرد که بر این اساس استقرار نظام حاکمیت شرکتی و تصمیم‌گیری چابک و سریع متناسب با منافع ملی و بنگاهی باید مدنظر قرار گیرد.
مدیرعامل شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با تأکید بر ضرورت توجه به حوزه منابع انسانی و مدیریت دارایی‌ها از سوی شرکت‌های زیرمجموعه هلدینگ کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: سال گذشته رکورد‌های تاریخی در گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران محقق شده است؛ اما تداوم این درخشش باید همراه با برداشتن گام‌های بزرگی در مسیر توسعه ناوگان باشد؛ به نحوی که بتوان رکورد‌های جدیدی را به ثبت رساند.
وی اظهار داشت: توجه ویژه به کریدور شمال- جنوب و حضور پررنگ ناوگان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در بندر چابهار از جمله راهبرد‌های اصلی در سال ۱۴۰۱ است؛ ضمن اینکه باید به صورت کلی در حوزۀ اجرای سند راهبردی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران نیز اهتمام جدی از سوی تمامی مدیران صورت گیرد.
مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، توجه ویژه به ساخت شناور‌ها و کانتینر‌ها از سوی سازندگان داخلی را یکی از راهبرد‌های اصلی ناوگان ملی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران دانست و خاطرنشان کرد: کشتیرانی حرکت جدی را در حوزه ساخت کانتینر‌ها با اتکاء به توانمندی‌های داخلی آغاز کرده که در سال ۱۴۰۱ با قدرت و قوت بیشتری ادامه خواهد یافت.
وی از تلاش ویژه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران برای انجام تعمیرات شناور‌های ناوگان در داخل خبر داد و گفت: این رویکرد جدی وجود دارد که تعمیرات دوره‌ای شناور‌ها در داخل کشور صورت گیرد و تاکنون نیز گام‌های مؤثری در این حوزه برداشته شده؛ ضمن اینکه تاکید جدی بر این موضوع وجود دارد که تمامی اقلام مورد نیاز شناور‌ها از داخل کشور تامین گردد.
مدرس خیابانی گفت: جانشین پروری یکی از رویکرد‌های جدی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران است که با برنامه ریزی صورت گرفته برای ارتقای سطح دانش و مهارت نیروی انسانی شاغل در این ناوگان، امیدواریم بتوانیم به این روند سرعت قابل قبولی بخشیم.

همچنین مطالعه کنید:

وزیر صمت: تولید نیازمند جاذبه است

به گزارش کسب و کار نیوز ، علی آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.