صفحه اصلی / اصناف / برندها / افزایش تاثیرگذاری به اطرافیان با فن بیان و سخنوری (مزایای دانستن فن بیان و سخنوری)
افزایش تاثیرگذاری به اطرافیان با فن بیان و سخنوری (مزایای دانستن فن بیان و سخنوری)

افزایش تاثیرگذاری به اطرافیان با فن بیان و سخنوری (مزایای دانستن فن بیان و سخنوری)

تن پوشی زیباتر از گفتار نیکو سراغ ندارم”. (حکیم ارد بزرگ – فیلسوف)

مهم نیست کجا زندگی می کنید، شغل شما چیست، به مدرسه می روید و یا دانشگاه، خانه دارید، صاحب کسب و کار هستید یا خیر! در هر جایگاهی که باشید، شما با انسان سروکار دارید و برای ارتباط درست و موثر با آنها باید با مهارت های فن بیان در زندگی روزمره و سخنوری آشنا باشید.

در دنیای امروز افراد کاریزماتیک و جذاب دو ویژگی دارند:

اول اینکه: خوب صحبت می کنند و فن بیان مناسب دارد.

 دوم اینکه: رفتار کاریزماتیک دارند.

 در این مقاله ما در مورد فن بیان و سخنوری و اینکه چرا فن بیان مهم است با شما صحبت می کنیم. ادامه مطلب را از دست ندهید.

  چرا آموزش فن بیان و سخنوری از نان شب واجب تر است؟

“سخن مانند تیری در کمان است. اگر شکارِ خوب می خواهی، درست هدف بگیر”. (فرانکلین – بنیان‌گذار ایالات متحده آمریکا)

بهترین راه برای رفع نیاز و ارتباط با مردم، استفاده از کلام مناسب و زیبا صحبت کردن است. ما در دنیای ارتباطات زندگی می کنیم، اعتماد به نفس در گفتار، دانستن فن بیان و مهارت های سخنوری مثل یک برگ برنده برای ماست!

در پایین به شما می گوییم که چرا تمرینات عملی فن بیان اینقدر مهم هستند؟

  1. در جمع ها راحت و کول به نظر می رسید!

حتما پیش آمده که در لحظات ناخوش آیندی در جمع قرار بگیرید و ندانید که چه باید بگویید! حتی ممکن است در این لحظه حرفی بزنید که بعدها از گفتنش پشیمان شوید.

سخنوری و آشنایی با رشته فن بیان مهم است چراکه باعث می شود که در جمع ها راحت تر به نظر برسید، موقع صحبت کردن و در لحظات حساس دست و پایتان را گم نکنید و از حضور در جمع لذت ببرید. البته اگر فن بیان می دانید به این معنی نیست که بی وقفه سخن بگویید…

“آن که بسیار سخن می گوید و آن که هیچ نمی گوید هر دو غیرقابل معاشرت و اعتماد هستند”. ( هرمان هسه – نویسنده آلمانی برنده جایزه نوبل)

طبق گفته هرمسه باید به اندازه صحبت کنید و در عین حال شنونده خوبی هم باشید.

  چرا آموزش فن بیان و سخنوری از نان شب واجب تر است؟

  1. اعتماد به نفس اتان بیشتر می شود

چه بخواهیم و چه نه، بخشی از عزت نفس و اعتماد به نفس ما در زندگی، به برداشت دیگران و اینکه آنها در مورد ما چگونه فکر می کنند بستگی دارد.آشنایی با فن بیان و سخنوری، به ما کمک می کند تا اعتماد به نفس امان افزایش پیدا کند. چراکه هر چه زیباتر صحبت کنیم، در نظر دیگران نیز جذاب و دوست داشتنی تر خواهیم بود. البته نمی خواهیم بگوییم که باید عزت نفس امان را به نظرات دیگران گره بزنیم! اما اگر عزت نفس و اعتماد به نفس ما آسیب دیده باشد، یادگیری مهارت فن بیان و سخنوری یک راه برای ترمیم آن است.

  1. موفقیت شغلی بیشتر و بنابراین پول بیشتری خواهید داشت

فن و بیان سخنوری مناسب باعث می شود که مشتری ها عاشق خرید از شما شوند! اگر خودتان کسب و کار دارید و یا در جایی مشغول به کار هستید، افرادی که می توانند پیام خود را بهتر و جذاب تر به مخاطب و مشتری منتقل کنند، فروش بیشتری خواهند داشت و در نتیجه پول بیشتری هم کسب خواهند کرد.

اگر شما با فن بیان با مشتری و مهارت های سخنوری آشنا باشید، می توانید در مصاحبه های شغلی خودتان را بهتر معرفی کنید، شغل بهتری پیدا کنید، ارتقا شغلی بگیرید و درآمد بالاتری داشته باشید.

  1. بالاخره در جایی از زندگی مجبور به استفاده از فن بیان هستید

حتی اگر دروانگراترین فرد دنیا هم باشیم، در مقطعی از زندگی مجبور خواهیم بود که صحبت کنیم و از فن بیان استفاده کنیم. ممکن است در محل کار خود مجبور شوید برای عده ای صحبت کنید، ممکن است با مشتری ها و ارباب رجوع ها در ارتباط باشید، ممکن است مجبور باشید در میهمانی ها از تعداد زیادی افراد تشکر کنید و یا اینکه در یک جلسه کاری بخواهید نظر و ایده اتان را برای افراد رده بالا توضیح دهید.

  1. می توانید دانش خود را بیشتر به رخ بکشید

بسیاری از افراد سالها مطالعه کرده اند و دانش سواد بالایی دارند اما کسی آنها را نمی شناسد! در مقابل افرادی وجود دارند که با دانش اندک تر، جلسات آموزشی، سمینار و رویدادهای مختلفی برگزار می کنند.

 به نظرتان تفاوت این دو در چیست؟ پاسخ دو کلمه است: آنها «توانایی ابراز» خود را دارند. افرادی که توانایی ابراز بالایی دارند در واقع کسانی هستند که از فن بیان و سخنوری برخورداند. بیشتر مردم از سخنرانی و ابراز وجود هراس دارند و از آن اجتناب می کنند.

راه های یادگیری فن بیان و سخنوری (راستین)

به قول معروف: “شما اگر درختی زیبا و تنومند در میان جنگل باشید، اگر کسی شما را نبیند و زیبایی اتان را تحسین نکند، گویی که نیستید!”

زمانی که در کاری تخصص دارید، حتی اگر تخصص شما عالی نباشد، با معرفی درست خود، تخصص و کمک اتان به بقیه، می توانید دانش تان را با دیگران به اشتراک بگذارید و به دیگران بگویید که: “من هستم و برای کمک به شما آماده ام.”

  1. نیروهای کار آشنا به فن بیان، بیشتر به چشم می آیند

در محیط های کاری، نیروهایی که فن بیان و سخنوری بهتری دارند، در مقایسه با نیروهای تدیگر متفاوت تر هستند و بیشتر مورد توجه قرار می گیرند.تاثیر فن بیان در کسب و کار به شدت بالاست! افراد با آموزش فن بیان مناسب می توانند درآمد بیشتری برای بیزینس ایجاد کنند. اگر می توانید با اعتماد به نفس بالا در جمع صحبت کنید، با مشتری ها بهتر ارتباط برقرار کنید و در قراردادهای کاری بتوانید ارائه بهتری بدهید در صف ارتقا شغلی قرار می گیرید و بیشتر در چشم خواهید بود.

  1. افراد با فن بیان عالی، پرطرفدار و کاریزماتیک هستند

اگر شما بتوانید یک سخنرانی با فن بیان مناسب ارائه دهید، افراد بسیاری از شما سینه چاک شما خواهند بود. احتمالا بیشتر شما احمد حلت را می شناسید. او یک سخنران و روانشناس ایرانی است که شما بخاطر سخنرانی ها، کلمات و ارئه هایی که دارید او را می شناسید و او قبیله ای از افراد حامی اش، را در اطراف خود دارد. شما با داشتن فن بیان و سخنوری می توانید حامیانی را در اطراف خود جمع کنید، برای آنها صحبت کنید، به آنها کمک بکنید و رهبری با نفوذ باشید.

چه کسانی می توانند فن بیان را به من یاد بدهند؟

همه توانایی سخن گفتن را دارند، اما خوب سخن گفتن یک هنر است که نیاز به آموزش، استعداد و تمرین دارند.

برای یادگیری صفر تا صد فن بیان می توانید از کتاب و اشخاص کمک بگیرید. مربیان توسعه فردی و اساتید فن بیان ، از جمله افرادی هستند که مهارت ها و دوره های فن بیان و سخنوری را گذرانده اند و در کلاس خصوصی فن بیان و کلاس های عمومی می توانند به شما کمک کنند تا مهارت های سخنوری خود را توسعه دهید.

کتاب ها و دوره های آموزشی آنلاین نیز همین کار را انجام می دهند، با این تفاوت که داشتن یک مربی و رهبر می تواند شما را خیلی سریعتر به آنچه که می خواهید برساند.

شما از ۱ تا ۱۰ به فن بیان خود چه نمره ای می دهید؟ به نظر شما از مزایای دانستن فن بیان در زندگی چیست؟

منابع: https://motamem.org

    https://rastin.ac

همچنین مطالعه کنید:

تفاوت پارتیشن اداری تک جداره و دوجداره

پارتیشن اداری اولین ویژگی که با ورود به یک دفتر خوب به چشم می خورد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.