صفحه اصلی / اسلایدر / گوشت قرمز بر مدار گرانی
گوشت قرمز بر مدار گرانی

هر کیلوگرم گوشت شقه گوسفندی در ماه رمضان به ۱۹۷ هزار تومان رسید

گوشت قرمز بر مدار گرانی

کسب و کار نیوز- مصرف گوشت قرمز در کشور کاهش یافته و این اتفاق به دلیل افزایش قیمت این کالا در یک سال گذشته بوده است. این در حالی است که در شرایط فعلی و با آغاز ماه رمضان گوشت قرمز افزایش قیمت‌های عجیبی را تجربه کرده است. به طوری که قیمت هر کیلوگرم گوشت شقه گوسفندی به ۱۹۷ هزار تومان رسیده است.

شایلی قرائی

به گزارش کسب و کار نیوز ، قیمت انواع گوشت قرمز گوسفندی و گوساله از روزهای ابتدایی سال ۱۴۰۱ با افزایش مواجه شده است و حال در آستانه ماه رمضان این افزایش قیمت‌ها شدت بیشتری گرفته است و در کنار این افزایش قیمت‌ها چند نرخی قابل ملاحظه‌ای در بازار گوشت رخ داده است به طوری که قیمت هر کیلوگرم گوشت شقه گوسفندی از ۱۵۵ تا ۲۰۰ هزار تومان متغیر است.

گفتنی است که قیمت هرکیلوگرم گوشت سردست منجمد گوسفندی تنظیم‌بازاری ۱۰۸ هزار تومان، گوشت سردست منجمد گوساله تنظیم‌بازاری ۱۰۷ هزار تومان و مرغ منجمد تنظیم‌بازاری ۲۰ هزار تومان است که به‌وفور در فروشگاه‌های زنجیره‌ای، میادین میوه و تره‌بار و فروشگاه‌های اینترنتی به فروش می‌رسد.

در این رابطه رییس اتحادیه فروشندگان گوشت اهواز در خصوص بحث واردات گوشت قرمز به کشور گفت: اگر گوشت گوسفندی که قرار است وارد شود، بین مردم توزیع و سپس مردم از آن استقبال کنند، قطعا تاثیری در کاهش قیمت خواهد داشت.

سید اصغر حسینی بهارانچی در خصوص دستور دولت برای واردات گوشت گرم گوسفندی تا سقف ۱۰ هزار تن اظهار کرد: اگر گوشت وارداتی را بین مردم توزیع کنند و به دست فروشندگان برسد و مردم از واردات گوشت گوسفندی استقبال کنند و خرید گوشت با قیمت بالا از مغازه‌های قصابی کمتر شود، قطعا تاثیری در کاهش قیمت گوشت در بازار اهواز خواهد داشت. وی افزود: اما اگر مردم استقبال نکنند و یا دولت آن را در بازار توزیع نکند، تاثیری بر قیمت گوشت نخواهد داشت. رییس اتحادیه فروشندگان گوشت اهواز با بیان اینکه قیمت هر کیلوگرم گوشت نسبت به هفته گذشته، تغییری نکرده و همان قیمت ۱۵۰ هزار تومان است، تصریح کرد: قصاب گوشت گوسفندی را با قیمت بالا می‌خرد و با قیمت بالا نیز به فروش می‌رساند. حسینی بهارانچی بیان کرد: وضعیت بازار راکد است و به علت گرانی گوشت، توان خرید مردم بسیار پایین آمده است.

این در حالی است که رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی در گفت و گو با “کسب و کار” گفت: دولت برای کنترل قیمت گوشت ابتدا باید زمینه ای به وجود بیاورد که نهاده ها با قیمت مناسب به دست دامداران برسد. با توجه به نوسان نرخ ارز، قاچاق دام هم در حال انجام است که در این زمینه اطلاع‌رسانی لازم به مسئولان انجام شد که استمرار این روند می‌تواند بازار را به چالش بکشد. در حالی که تاکید رئیس جمهور بر کنترل بازار و جلوگیری از افزایش قیمت کالاهای اساسی است.

علی اصغر ملکی اضافه کرد: در شرایط کنونی قیمت نهاده ها مهمترین فاکتور تعیین کننده برای قیمت گوشت خواهد بود. بعد از این در فصل چرا، قیمت ها ممکن است کمی تعدیل شوند.

این فعال صنفی با تاکید بر اینکه حذف ارز ترجیحی می تواند روی قیت گوشت تاثیر منفی بگذارد، اظهار کرد: وقتی قیمت ارز از وضعیت ترجیحی به قیمت آزاد تغییر کند، قیمت نهاده ها بالا می رود و این مساله خطر کاهش دامپروری را به وجود می آورد. از این رو یک تهدید برای امنیت غذایی کشور است و دولت باید این مساله را برای کشور در نظر بگیرد و فضایی به وجود بیاورد که سرمایه گذاری در این بخش تسهیل شود.

وی در واکنش به این که بخش قابل توجهی از گوسفندهای ایران به کشورهای دیگر قاچاق میشود گفت: خیر! قاچاق گوسفند از ایران به کشورهای دیگر وجود دارد اما نه به آن اندازه ای که بزرگنمایی می شود. اتحادیه گوشت گوسفندی اصلا به این حوزه ها وارد نمی شود. ما کاری با میزان قاچاق نداریم. اصلا قاچاق گوسفند به ما مربوط نمی شود. ما کارهای اداری صنف خودمان را انجام می دهیم و بازار را رصد می کنیم.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.