صفحه اصلی / اقتصادی / تولید و تجارت / تاخیر ۵۰ روز در ارسال نهاده‌ها/ بازارگاه قطره چکانی شارژ می‌شود
تاخیر ۵۰ روز در ارسال نهاده‌ها/ بازارگاه قطره چکانی شارژ می‌شود

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی مطرح کرد

تاخیر ۵۰ روز در ارسال نهاده‌ها/ بازارگاه قطره چکانی شارژ می‌شود

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: حدود یک ماه و نیم است که مشکل تامین نهاده وجود دارد و سامانه بازارگاه به طور قطره چکانی شارژ می شود. برخی از مرغداران هنوز موفق به دریافت نهاده مورد نیاز خود نشده‌اند و برخی دیگر نیز که نهاده خریداری‌ کرده‌اند بعد از گذشت ۵۰ روز هنوز به دستشان نرسیده است.


حبیب اسدالله نژاد در پاسخ به این سوال که وضعیت تامین خوراک طیور در پایان سال ۱۴۰۰و روزهای آغازین ۱۴۰۱ به چه صورت بوده است؟ گفت: متاسفانه وضعیت تامین نهاده ها در شرایط مناسبی نیست. برخی از واحدهای مرغداری بیش از ۵۰روز است که از سامانه بازارگاه نهاده خریداری کرده‌اند ولی هنوز به دستشان نرسیده‌است و برخی هم هنوز موفق به خرید نشده‌اند.

وی ادامه داد:بخشی از این قصور مربوط به معاونت بازرگانی وزارت جهادکشاورزی و دستگاه های مربوطه است. بخشی دیگر مربوط به تجار و بازرگانان است. آنها مدعی هستند که ارز برای واردات نهاده تخصیص داده نشده  یا ارز تخصیص داده  شده ولی کارمزد آن پرداخت نشده است. همچنین در برخی موارد نیز گفته می شود که مجوز خروج از گمرک صادر نشده است و تنها کسی که در این میان آسیب می‌بیند مرغدار است.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی اضافه کرد: تمام موارد ذکر شده دلیل نمی شود که واحدهای مرغداری  هنوز بعد از۵۰ روزی که از خرید نهاده‌شان می گذرد، این اقلام به دستش نرسیده باشد.

وی در ادامه گفت: بسیاری از مرغداری‌ها نیز مرغ هایشان آماده تحویل است ولی چون هنوز سهمیه نهاده دولتی خود را دریافت نکرده‌اند امکان تحویل ندارند، زیرا در صورت فروش مرغ سهمیه هایشان از بین می رود که البته سهمیه برخی از مرغداران بعد از ۴۵ روز حذف شده و این سهمیه ها باید به هرشکل ممکن برگردد و حق مرغدار به‌واسطه عدم تامین کافی نهاده ها توسط دولت به هیچ وجه نباید ضایع شود.

اسدالله نژاد با بیان اینکه یک ماه و نیم است که مشکل تامین نهاده وجود دارد و سامانه بازارگاه به طور قطره چکانی  شارژ می شود، گفت: عملکردها در دو ماه پایانی سال در تامین و توزیع نهاده ها واقعا نامناسب بود و آسیب روحی و مالی بسیاری به مرغداران وارد کرد،

همچنین مطالعه کنید:

وزیر صمت: تولید نیازمند جاذبه است

به گزارش کسب و کار نیوز ، علی آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.