در این رویداد علاوه بر اصحاب رسانه، مدیران و فعالان اکوسیستم استارتاپی و تیمهای پرشیافاند نیز جهت همافزایی، بیان تجربیات خود و شبکهسازی حضور داشتند.
پرشیافاند در این رویداد با هدف انتقال تجربه، گزارشی از ماحصل کارکرد خود در جنبههای مختلف ارائه داد. این گزارش در حقیقت در کنار آمار و ارقام خود، بازتابی از وضعیت حال حاضر در اکوسیستم استارتاپی کشور را مشخص کرد. بر اساس گزارش سالانه این مجموعه، در سال ۱۴۰۰ بیشتر از ۳۲۰ تیم استارتاپی از سوی پرشیافاند ارزیابی شدهاند و در این فرآیند بیش از ۲۷۰ جلسه ارزیابی برگزار شدهاست که در نهایت تنها سه استارتاپ از سوی وی سی پرشیا پذیرفته شدهاند.
بر طبق این گزارش، پرشیافاند در سال ۱۴۰۰ بر روی سه استارتاپ با نامهای هم نماد، ژرفا و تاندوری سرمایه گذاری کردهاست که به ترتیب در حوزه های فینتک، بیمه و تحلیل داده و آموزش مهارت و خلاقیت فعالیت میکنند. استارتاپ تاندوری که اخیرا موفق به جذب سرمایه از پرشیافاند شده است، پلتفرم آموزش آنلاین بر پایه مهارتهای خود اشتغالی است که در زمینه آموزش مهارتهای مختلف برای راهاندازی کسبوکارهای خانگی فعالیت می کند.
سید امیرحسین شبیری، مدیرعامل پرشیافاند در خصوص این سرمایهگذاری و مسیر طی شده گفت: «با وجود اینکه نرخ سرمایهگذاری ما ۱ درصد بودهاست، اما ما در انتخاب تیمها برای سرمایه گذاری سختگیر نبودهایم».
او ادامه داد:«کسی که به دنبال معدن طلا میباشد، قطعا کار زمان بر و پیچیدهای را انتخاب کردهاست، به همین خاطر نمیشود به او خرده گرفت! ما نیز در طی این سالها در جستجوی طلا بودیم که تیمهای حال حاضر پرتفوی ما خود گواهی بر این ادعا میباشد».
طبق گزارش پرشیافاند ۶۰ درصد از تیمها پس از ارزیابی اولیه رد شدهاند و ۴۰ درصد به برگزاری جلسه پیچدک رسیدهاند که از این ۴۰ درصد، ۵۲ درصد از این تیمها به بررسی در کمیته سرمایهگذاری راه یافتهاند. با این وجود گزارش پرشیافاند آمار جالبی از مجموعههایی که این مرحله را رد کردهاند نشان میدهد. بر این اساس در طی جلسات ارزیابی موشکافانه، ۶۸ درصد مجموعههای راهیافته به این مرحله پیگیری و همکاری نکردهاند و تنها ۱۱ درصد از تیمها پذیرفته شده و به مرحله انعقاد قرارداد رسیدهاند.
این گزارش در ادامه به دلایل پذیرش استارتاپها پرداخت که از میان آنها می توان به داشتن تیم منسجم و دارای انگیزه، انحصار نوآورانه و تناسب محصول با بازار اشاره کرد.
مدیرعامل پرشیافاند اضافه کرد:«سه عامل سودده بودن از نگاه کسبوکار، باارزش بودن از نگاه مشتری و امکانپذیر بودن از نگاه فنی از جمله فاکتورهای تناسب محصول با بازار است».
گزارش پرشیافاند در ادامه، حوزه سلامت، خدمات، تجهیزات الکترونیکی و ماشینآلات را از بیشترین حوزههای استارتاپ های بررسیشده و حوزه گردشگری را از کمطرفدارترین حوزهها معرفی میکند که البته نمیتوان نقش همهگیری کرونا را در این موضوع نادیده گرفت.
پس از ارائه گزارش، تیم های شگرفیست، اپتیت، ژرفا و تاندوری در طی گفتگویی تجربیات خود را بیان کردند. در ابتدای این گفتگو، وحید عبداللهی به عنوان بنیانگذار شگرفیست در خصوص کار با شرکتهای خارجی تجربه خود را بیان کرد. به دنبال آن، کامیار ابراهیم نژاد هم بنیانگذار اپتیت به ارائه تجربه اینفلوئنسر مارکتینگ پرداخت. همچنین طیبه قنبری مدیرعامل و بنیانگذار ژرفا توضیحاتی را در خصوص بازاریابی B2B اضافه کرد. در پایان نیز حامد جواهری به عنوان هم بنیانگذار و مدیر محصول تاندوری راجع به انتخاب بر اساس داده در مراحل اولیه استارتاپ صحبت کرد. در نهایت این رویداد با شبکه سازی و اشتراکگذاری تجربیات افراد به پایان رسید.