صفحه اصلی / اقتصادی / تولید و تجارت / قیمت طلا بالا رفت
قیمت طلا بالا رفت

قیمت طلا بالا رفت

قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی در پی کاهش بازده اوراق خزانه و گزارشهایی از پرتاب خمپاره در شرق اوکراین که تقاضا برای خرید دارایی امن را تقویت کرد، افزایش یافت.

به گزارش کسب وکا رنیوز به نقل از ایسنا، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۴ درصد افزایش، به ۱۸۷۶ دلار و ۴۱ سنت رسید که نزدیک به بالاترین رکورد هشت ماه گذشته بود. در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۴ درصد افزایش، به ۱۸۷۸ دلار و ۴۰ سنت رسید.

جدایی طلبان طرفدار روسیه در شرق اوکراین روز پنج شنبه نیروهای دولتی را متهم کردند چهار بار در ۲۴ ساعت گذشته در منطقه آنها آتش گشوده‌اند. هنوز اطلاعات دقیقی از نحوه وقوع این حادثه وجود ندارد.

نیکلاس فراپل، مدیرکل جهانی شرکت “ای بی سی بولیون” در این باره اظهار کرد: بازار به اخباری که پیرامون تنشهای ژئوپلیتیکی اوکراین و روسیه در جریان است، به شدت حساس است.

دلار آمریکا پس از گزارشهایی درباره این حمله که سرمایه گذاران نگران جنگ را متقاضی دارایی امن کرد، رشد کرد. طلا هم از انتشار گزارش نشست ماه گذشته بانک مرکزی آمریکا که در آن اشاره شده بود فدرال رزرو در تحکیم سیاست پولی رویکرد تهاجمی نخواهد داشت، پشتیبانی شد.

برایان لان، مدیرکل شرکت “گلد سیلور سنترال” گفت: طلا در محدوده معاملاتی ۱۸۴۵ دلار تا ۱۸۸۰ دلار قرار دارد و تا زمانی که تنشهای ژئوپلیتیکی تسهیل نشود یا فدرال رزرو نشان ندهد که واقعا به دنبال حذف نقدینگی و افزایش نرخهای بهره است، در همین محدوده می ماند. با این حال با توجه به تورم بالا، حتی اگر نرخهای بهره افزایش پیدا کند، نرخهای بهره واقعی همچنان تا حدود زیادی منفی می مانند. بنابراین پس از یک واکنش شدید اولیه به افزایش نرخ بهره، سرمایه گذاران درخواهند یافت که طلا همچنان دارایی خوبی برای نگهداری در این فضاست.

بر اساس گزارش رویترز، نرخهای بهره بالاتر هزینه نگهداری طلا که دارایی بدون بازدهی است را افزایش می دهد اما کاهش بازده اوراق خزانه به پایین دو درصد، از قیمت طلا پشتیبانی می کند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد کاهش، به ۲۳ دلار و ۵۳ سنت رسید. بهای هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۷ درصد افزایش، به ۱۰۶۸ دلار و ۵۷ سنت رسید. بهای هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ۱.۸ درصد افزایش یافت و ۲۳۲۱ دلار و ۳۸ سنت معامله شد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.