صفحه اصلی / اقتصادی / بورس / چراغانی قرمز بورس!
چراغانی قرمز بورس!

چراغانی قرمز بورس!

در حالی که گمان می‌رفت بازار سرمایه به سمت تعادل حرکت کند، این بازار همچنان در مسیر سقوط قرار دارد و طی هفته جاری تقریبا همه چراغ های قرمز بازار سهام روشن بود!

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، بررسی معاملات بازار سهام نشان می‌دهد که ارزش کل معاملات در این بازار با ۳۱ درصد کاهش، از ۲۰۳ هزار و ۹۳۳ میلیارد ریال در هفته قبل تا ۱۴۰ هزار و ۳۹۴ میلیارد ریال در هفته جاری کاهش یافت. حجم کل معاملات در این بازار نیز کاهشی ۳۲.۷ درصدی را تجربه کرد و از ۲۹ هزار و ۸۳۶ میلیون سهم در هفته قبل به ۲۰ هزار و ۷۶ میلیون سهم در هفته جاری رسید.

بورس و چهار بازار قرمز!

طی هفته جاری، ارزش معاملات در بازار اول سهام با کاهشی ۴۰ درصدی از ۶۳ هزار و ۴۸۹ میلیارد ریال تا ۳۷ هزار و ۹۶۲ میلیارد ریال کاهش یافت. ارزش معاملات در بازار دوم سهام نیز ۲۳ درصد کاهش یافت و از ۶۳ هزار و ۷۴۰ میلیارد ریال در هفته قبل به ۴۹ هزار و ۲۴۲ میلیارد سهم در هفته جاری رسید. در بازار بدهی نیز ارزش معاملات با کاهشی هفت درصدی، از ۱۱ هزار و ۴۹۷ میلیارد ریال به ۱۰ هزار و ۷۳۵ میلیارد ریال کاهش یافت.

البته ارزش معاملات در بازار مشتقه رشدی ۴۶ درصدی را تجربه کرد و از ۳۴۴ میلیارد ریال در هفته قبل به ۵۰۳ میلیارد ریال در هفته جاری رسید. ارزش معاملات در صندوق های سرمایه‌گذاری قابل معامله نیز با سقوطی ۳۵.۲۸ درصدی، از ۳۷۵ هزار و ۳۶۹ میلیارد ریال در هفته گذشته به ۲۱۰ هزار و ۳۳۹ میلیارد ریال در هفته جاری رسید.

شاخص در کانال یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد درجا زد

شاخص کل بورس طی این هفته دو واحد کاهش را تجربه کرد. به طوری‌که با ۰.۱۳ درصد افت از یک میلیون و ۲۸۴ هزار واحد در هفته قبل به یک میلیون و ۲۸۲ هزار واحد در هفته جاری رسید. شاخص کل با معیار هم وزن هم ۰.۳۰ درصد کاهش یافت و از ۳۲۶ هزار و ۲۴۹ واحد در هفته قبل تا ۳۲۵ هزار و ۲۸۴ واحد در هفته جاری کاهش یافت.

همچنین مطالعه کنید:

یارانه ۱۰ هزار یورویی برای تاکسی‌های برقی/​ ۷ هزار خودروی برقی در راه ایران

به گزارش کسب و کار نیوز ، حسن کریمی ‌‌سنجری، مدیر طرح خودروهای برقی وزارت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.