صفحه اصلی / اقتصادی / بازرگانی و تجارت / مهم‌ترین برنامه‌های گروه «تلاش برای فردای بهتر»/رفع مشکلات صنعتگران فعال در تجارت با چین/تقویت تشکل‌های بخش خصوصی برای دستیابی به رشد و توسعه
مهم‌ترین برنامه‌های گروه «تلاش برای فردای بهتر»/رفع مشکلات صنعتگران فعال در تجارت با چین/تقویت تشکل‌های بخش خصوصی برای دستیابی به رشد و توسعه

رئیس هیئت مدیره انجمن صنایع لوازم خانگی ایران در آستانه برگزاری انتخابات اتاق ایران و چین مطرح کرد

مهم‌ترین برنامه‌های گروه «تلاش برای فردای بهتر»/رفع مشکلات صنعتگران فعال در تجارت با چین/تقویت تشکل‌های بخش خصوصی برای دستیابی به رشد و توسعه

گروهی از صنعتگران و بازرگانان فعال در تجارت با کشور چین، برای ایجاد تغییر و تحول در اتاق بازرگانی ایران و چین، نسبت به معرفی کاندیداهای «تلاش برای فردای بهتر» با رویکرد نوین در فعالیت‌های ایران و چین اقدام کردند که در این بین علیرضا محمدی دانیالی نیز از انجمن صنایع لوازم خانگی ایران در این فهرست حضور دارد.

گروهی از صنعتگران و بازرگانان فعال در تجارت با کشور چین، برای ایجاد تغییر و تحول در اتاق بازرگانی ایران و چین، نسبت به معرفی کاندیداهای «تلاش برای فردای بهتر» با رویکرد نوین در فعالیت‌های ایران و چین اقدام کردند که در این بین علیرضا محمدی دانیالی نیز از انجمن صنایع لوازم خانگی ایران در این فهرست حضور دارد.

خلاء رهبری در اتاق ایران و چین

به گزارش تصلا، رئیس هیئت مدیره انجمن صنایع لوازم خانگی ایران و مدیرعامل گروه صنعتی ناب استیل به‌عنوان یکی از ۱۰ کاندیدای انتخابات اتاق ایران و چین در قالب گروه «تلاش برای فردای بهتر»، به تصلا گفت: دو اقدام برای رشد و توسعه اقتصادی کشور لازم و ضروری است. اول اینکه، لازم است یک دولت مقتدر بر سر کار باشد تا بتواند رشد اقتصادی پیش‌بینی شده در برنامه توسعه را محقق کند، موجب افزایش درآمد سرانه شود، امنیت اقتصادی ایجاد کند و توسعه اقتصادی برای کشور به ارمغان بیاورد.

علیرضا محمدی دانیالی افزود: دوم اینکه، باید یک بخش خصوصی مقتدر، منسجم و سازماندهی‌شده داشته باشیم تا نیازها و درخواست‌های این بخش را جمع‌آوری کند و به گوش دولت و حاکمیت برساند و درنهایت از این نیازها دفاع مقتدرانه‌ای انجام دهد.

وی ادامه داد: این دو مساله لازمه دستیابی به توسعه اقتصادی در هر کشوری به‌ویژه ایران است. در این راستا، باید تلاش کنیم تا تشکل‌های بخش خصوصی و NGOها قوی شوند.

محمدی دانیالی با بیان اینکه ما به دنبال ایجاد تغییر و تحولات مثبت در اتاق ایران و چین هستیم، تاکید کرد: چین اقتصاد دوم دنیاست و پیش‌بینی‌ها حکایت از این دارد که در آینده‌ای نزدیک به اقتصاد اول دنیا تبدیل می‌شود. در ضمن، این کشور در زمره اصلی‌ترین و مهم‌ترین کشورها در تجارت خارجی ایران اعم از صادرات و واردات قرار دارد.

وی ادامه داد: همچنین، با توجه به برنامه ۲۵ ساله همکاری‌های مشترک ایران و چین و طرح «یک کمربند، یک جاده»، کشور چین دارای نقش مهمی است، بنابراین نیاز داریم که تحولاتی در اتاق ایران و چین ایجاد کنیم و بستر را برای رسیدن به رشد و توسعه اقتصادی آماده کنیم.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنایع لوازم خانگی ایران با اشاره به اینکه با توجه به این دغدغه‌ها بیانیه‌ای برای گروه «تلاش برای فردای بهتر» آماده کرده‌ایم، اظهار کرد: تلاشمان این است تا از منافع اعضای اتاق مشترک ایران و چین به‌عنوان بزرگترین اتاق مشترک ایران دفاع کنیم، به ایجاد شفافیت و ارائه اطلاعات به اعضای اتاق کمک رسانیم تا بخش بازرگانی طرفین رشد و توسعه یابد.

محمدی دانیالی با اشاره به مشکلات فعالان اقتصادی، گفت: در حال حاضر، فعالان اقتصادی و تاجرانی که با کشور چین در ارتباط هستند، با مشکلات زیادی برای مثال در اخذ ویزا، تبادلات ارزی، دسترسی به اطلاعات و … مواجه هستند که در این زمینه باید اتاق ایران و چین فعال باشد و به اعضای اتاق کمک رساند.

وی با بیان اینکه مرحوم اسدا…  عسگراولادی به‌عنوان رئیس اسبق اتاق ایران و چین و یک تاجر بزرگ، کمک‌های شایسته‌ای برای بهبود وضعیت تجاری کشور کرد، افزود: مرحوم عسگراولادی به خوبی اتاق مشترک را مدیریت و هدایت می‌کردند، اما بعد از فوت ایشان یک خلاء رهبری در اتاق احساس می‌شود. گروه «تلاش برای فردای بهتر» متشکل از صنعتگران و بازرگانانی باسابقه در تجارت با چین است که امیدواریم با این گروه فعال بتوانیم یک تحول اساسی در اتاق ایران و چین در جهت توسعه روابط دو کشور ایجاد کنیم.

دانیالی در پایان خاطرنشان کرد: تجربیات اینجانب به‌عنوان رئیس هیئت مدیره انجمن صنایع لوازم خانگی ایران، عضو کمیسیون صنعت اتاق ایران و کمیسیون صنعت و معدن اتاق تهران می‌تواند در راه تحول و تغییر در اتاق ایران و چین موثر باشد. امیدوارم با مشارکت همه بزرگواران و استفاده از خِرد جمعی برای انتخاب تیمی متحد، هماهنگ و مسئولیت‌پذیر برای ایجاد این تحول بزرگ در اتاق ایران و چین اقدام کنید.

جلوگیری از فرصت‌سوزی با تیمی قدرتمند

فریال مستوفی، عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران و ایران، نیز به‌عنوان دیگر کاندیدای گروه «تلاش برای فردای بهتر» در انتخابات ایران و چین، گفت: در ابتدا باید بپذیریم که چین شریک اول تجاری کشور ما از نظر حجم مبادلات است. در ضمن، دومین اقتصاد بزرگ جهان است که احتمالا در آینده‌ای نزدیک به اقتصاد اول جهان تبدیل خواهد شد و در این مسیر خیز برداشته است.

نگاه کشور ما تقریبا به سمت شرق است و بنابراین روابط با چین باید مبتنی بر برنامه‌ریزی‌های سنجیده و منسجم برای کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت باشد.

در خصوص همکاری بین ایران و چین، طرح «یک کمربند، یک جاده» که ابتکار چینی‌هاست و توسط آنها معرفی شده، برای ایران فرصت خوبی است از این حیث که ایران با برخورداری از موقعیت استراتژیکی و سوق‌الجیشی که دارد می‌تواند کوریدور شمال را به جنوب و شرق را به غرب متصل کند، همچنین می‌تواند جایگاه تعیین کننده‌ای در بین کشورهای منطقه داشته باشد.

در این راستا لازم است تا برای موفقیت در به سرانجام رساندن همکاری‌های فی مابین، برنامه‌ریزی هدفمند و اصولی اندیشیده شود.  این پروژه می‌تواند از طریق افزایش فرصت‌های تولید و سرمایه‌گذاری به رشد اقتصادی و افزایش اشتغال کمک کند.

وی افزود: بنابراین لازم است تا به منظور جلوگیری از فرصت‌سوزی، تیمی توانمند که از تخصص لازم در مذاکره و مدیریت قراردادها برخوردارند و بر مناسبات تجارت بین‌الملل به خوبی واقفند همچنین تجربه عملی کافی در این زمینه دارند در اتاق ایران و چین حضور داشته باشند تا برای انجام چنین پروژه‌هایی برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دهند و از طریق اجرای پروژه‌هایی که مبتنی بر سودآوری و رابطه‌ای برد-برد برای طرفین باشد، به رشد و توسعه اقتصادی، افزایش سرمایه‌گذاری و اشتغالزایی کمک کنند. پروژه کمربند- جاده نیز باید منجر به بهبود زیرساخت های کشور و منفعت توامان بخش خصوصی و دولت شود.

در این راستا، من با توجه به تجربه ۳۰ ساله و همکاری با کشورهای شرق و غرب ازجمله همکاری ۲۵ ساله با شرکت‌های بزرگ چینی، علاقمند هستم تا تجربه خودم را با اعضای اتاق مشترک ایران و چین به اشتراک بگذارم. آنچه مهم است این است که هر تیمی برنده انتخابات اتاق ایران و چین شود؛ برنامه‌ریزی درستی انجام دهد تا برای کشور منافع لازم را به همراه داشته باشد.

سرمایه‌گذاری مشترک برای فردای بهتر

محمدرضا نجفی‌منش، عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران، هم که دیگر کاندیدای گروه «تلاش برای فردای بهتر» در انتخابات ایران و چین است، در ارتباط با دلایل حضور گروهی قدرتمند در اتاق مشترک ایران و چین، به تصلا گفت: در این ارتباط چند نکته وجود دارد؛ کشور چین در حال تبدیل شدن به اقتصاد اول دنیاست. دوم، در حال حاضر ما عضو سازمان همکاری شانگهای با حضور چین هستیم. سوم، در شرایطی که غرب کشور ما را تحریم کرده است و مواد اولیه، ماشین‌آلات و غیره را به دست ما نمی‌رساند، کشور چین می‌تواند این خلاء را پر کند. چهارمین نکته این است که کشور ما نیاز به انجام سرمایه‌گذاری در داخل دارد که کشور چین دارای سرمایه‌گذاری مازاد است.

تمام این موارد من را مجاب کرده است که در انتخابات ایران و چین و در گروه «تلاش برای فردای بهتر» شرکت کنم. من نماینده قطعه‌سازان صنعت خودروی کشور نیز هستم و در این زمینه فعالیت می‌کنم.

وی افزود: تشکل‌هایی مثل اتاق مشترک ایران و چین می‌توانند ایده‌ها و راهکارهایی را به دولت ارائه کنند تا درنهایت منافع آن شامل حال اقتصاد کشور شود. انجام سرمایه‌گذاری‌های مشترک یکی از برنامه‌هایی است که در صورت پیروزی تیم ما در اتاق ایران و چین برای ارتقای وضعیت در دستور کار قرار خواهد گرفت.

براساس این گزارش، انتخابات ایران و چین روز چهارشنبه (سوم آذرماه) در ساعت ۹ صبح در محل هتل استقلال برگزار می‌شود.

همچنین مطالعه کنید:

مجوز صادرات ۱۷ هزارتن گوشت مرغ مازاد صادر شد/ نیازی به واردات مرغ نداریم

به گزارش کسب و کار نیوز، علیرضا پیمان پاک درباره وضعیت تولید و خرید مازاد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.