صفحه اصلی / اقتصادی / ارتباطات و فناوری اطلاعات / هشدار درباره کلاهبرداری هکرها از کاربران شبکه‌های اجتماعی
هشدار درباره کلاهبرداری هکرها از کاربران شبکه‌های اجتماعی

هشدار درباره کلاهبرداری هکرها از کاربران شبکه‌های اجتماعی

رییس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتای ناجا نسبت به کلاهبرداری از کاربران شبکه‌های اجتماعی از طریق هک حساب کاربری آنان و دنبال کنندگانش هشدار داد.

سرهنگ علی‌محمد رجبی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به یکی از شیوه‌های کلاهبرداران و مجرمان فضای مجازی گفت: مجرمان سایبری با هک شبکه اجتماعی کاربران اقدام به ارسال پیام‌هایی مبنی بر درخواست کمک مالی به دلایل مختلف همچون سانحه رانندگی، بستری شدن در بیمارستان و … کرده و در ادامه نیز مبلغ و شماره‌حساب را به‌تمامی دوستان و دنبال کننده‌های کاربر هک شده ارسال می‌کنند. در مواردی هم این افراد اقدام به ارسال لینک‌های آلوده به حساب دیگر کاربران می‌کنند.

وی افزود:‌ در این شرایط کاربران باید توجه داشته باشند که در صورت دریافت چنین پیام‌هایی حتما قبل از واریز وجه با فردی که پیام از حساب کاربری‌اش ارسال شده تماس بگیرند و از موضوع مطمئن شوند. همچنین از باز کردن لینک‌های مشکوک و ناشناس نیز خودداری کنند.

رجبی ادامه داد:‌ کاربران شبکه‌های اجتماعی نیز باید توجه داشته باشند که از کلمات عبور قابل حدس مانند کد ملی، شماره شناسنامه، تاریخ تولد، ترتیب یک تا ۹ اعداد، شماره همراه و … به‌عنوان رمز شبکه‌های اجتماعی خود استفاده نکنند. چرا که در پرونده‌های اینچنینی مشاهده شده که این موضوع  مهم‌ترین عامل هک حساب کاربران است.

رییس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتای ناجا در همین راستا به کاربران توصیه‌ها و هشدارهایی را ارائه کرد و گفت:‌ کاربران با رعایت چندین نکته نسبت به بالا بردن امنیت حساب کاربری خود اقدام کنند، در مرحله اول فعال کردن تایید دومرحله ای برای ورود به حساب کاربری و جدا کردن حساب‌های کاربری شخصی از حساب‌های تجاری یا همان بیزنس اکانت است.

وی ادامه داد:‌ دنبال نکردن لینک صفحات جعلی ورود به اینستاگرام، عدم واگذاری رمز عبور به دیگران و استفاده از رمزعبور با طول ۱۰ کارکتر که ترکیبی از اعداد، حروف و کارکترهای خاص باشد نیز حتما باید مورد توجه قرار بگیرد. علاوه بر این موارد لازم است که رمزها به طور  دوره‌ای تغییر کند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.