صفحه اصلی / سرخط خبرها / بدترین عملکرد هفتگی تسلا با تصمیم جنجالی ایلان ماسک
بدترین عملکرد هفتگی تسلا با تصمیم جنجالی ایلان ماسک

بدترین عملکرد هفتگی تسلا با تصمیم جنجالی ایلان ماسک

اقدام ایلان ماسک در فروش سهام خود در شرکت تسلا باعث ثبت بدترین عملکرد هفتگی سهام این شرکت در ۲۰ ماه اخیر شد.

به گزارش ایسنا به نقل از سی ان بی سی، در هفته ای که گذشت ارزش سهام تسلا ۱۵.۴ درصد کاهش یافت تا علاوه بر از دست رفتن عنوان بازار سهام یک تریلیون دلاری این شرکت، سهامداران با بیشترین ضرر هفتگی خود در ۲۰ ماه اخیر مواجه شوند. آخرین بار سهام تسلا در ماه مارس سال گذشته یک ریزش شدید را تجربه کرده و پس از آن به طور پیوسته رو به رشد بود.

روند ریزش سهام شرکت تسلا پس از آن آغاز شد که ایلان ماسک- مدیرعامل و بنیانگذار این شرکت- در یک نظرسنجی توییتری اعلام کرد بخش بزرگی از سهام در اختیار خود در این شرکت را خواهد فروخت و پس از رای مثبت کاربران به این نظرسنجی، او اعلام کرد سهامی به ارزش پنج میلیارد دلار از این شرکت را واگذار کرده است. البته ایلان ماسک هنوز ۱۶۷ میلیون عدد از سهام شرکت تسلا را در اختیار دارد.

با وجود اینکه ارزش سهام تسلا چنین ریزشی را تجربه کرد، قیمت آن هنوز ۴۶ درصد بالاتر از رقم ثبت شده در ابتدای سال است که یکی از بالاترین بازدهی های بازار سهام آمریکا محسوب می شود. قیمت هر سهم تسلا حدود ۱۰ روز پیش با رسیدن به ۱۲۲۹.۹۱ دلار به ازای هر سهم به رکورد تاریخی خود رسیده بود.

این نخستین بار نیست که ایلان ماسک با اقدامات جنجالی خود باعث ریزش قیمت سهام تسلا می شود. پس از آنکه وی اعلام کرد شرکت هرتس هنوز قرارداد خرید ۱۰۰ هزار خودرو از تسلا را به صورت رسمی امضا نکرده است نیز قیمت سهام تسلا دچار ریزش شده بود. سال قبل یکی از سهامداران ارشد شرکت تسلا از وی به خاطر چنین اقداماتی به دادگاه شکایت و آن را مصداق دخالت عمدی در روند قیمت های سهام دانسته بود.

ایلان ماسک که در حال حاضر ثروتمندترین فرد جهان محسوب می شود علاوه بر بازار سهام سابقه طولانی و معروفی در توییت های جنجالی در بازار ارزهای دیجیتالی دارد که به طور نمونه تغییرات زیادی را در قیمت رمزارزهایی نظیر بیتکوین، شیبا و دوج کوین رقم زده است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.