صفحه اصلی / اقتصادی / یک رکورد جدید در بورس
یک رکورد جدید در بورس

یک رکورد جدید در بورس

رکورد ارزش معاملات خرد در سال ۱۴۰۰ امروز در بازار سرمایه شکسته شد و به ۱۱۰۵۴ میلیارد تومان رسید.

به گزارش ایسنا، روند حرکت بازار سرمایه نسبت به سال ذگذشته و حتی ماه های ابتدایی سال جاری متعادل تر شده است و شاخص کل ارقامی که در طی سقوط چشم گیر خود در سال ۱۳۹۹ از دست داده بود را یک به یک فتح می کند. به طوریکه امروز شاهد بودیم که شاخص کل بورس توانست از مرز یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد عبور کند و به یک میلیون و ۵۱۵ هزار واحد رسید.

از سوی دیگر، امروز شاهد آن بودمی که ارزش معاملات خرد شامل سهام، حق تقدم و صندوق های سهامی شکسته شد و به ۱۱۰۵۴ میلیارد تومان رسید.

البته انتظار می‌رود بازار سرمایه در روزهای آینده با منطقه مقاومتی خود درگیر شود و احتمال افزایش عرضه ها نیز وجود دارد.

امروز در برخی نمادهای دلاری مانند پتروشیمی و فلزات افزایش محسوس عرضه ها را شاهد بودیم. از سوی دیگر به واسطه رشدی که دلار در هفته های گذشته داشت، سهام های دلاری رشد خود را زودتر از سایر گروه ها آغاز کردند و بین ۲۰ تا ۳۰ درصد رشد داشتند. به همین دلیل احتمال استراحت آن ها در روزهای آینده وجود دارد.

سهم های بزرگ مانند خودرویی ها، پالایشی ها و بانکی ها که رشد کمتری نسبت به سهام دلاری داشتند، امروز با اقبال بهتری مواجه شدند و احتمالا طی روزهای آینده اقبال نسبی به سهام ریالی بازار است تا گپ سهام دلاری و گروه های بزرگ جبران شود.

اما اینکه شاخص کل بورس بتواند از منطقه یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد عبور کند یا خیر به عوامل متعددی بستگی دارد، چراکه بازار به استراحت نیاز دارد و عوامل دیگری از جمله نرخ ارزر، قیمت های جهانی نفت، مس، متانول و… روی بازار تاثیر گذار است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.