صفحه اصلی / اقتصادی / اقتصاد کلان / دبیر کمیته اقدام ارزی اعلام کرد/افزایش ۱۰۰ درصدی ایفای تعهدات ارزی طی یک ماه
دبیر کمیته اقدام ارزی اعلام کرد/افزایش ۱۰۰ درصدی ایفای تعهدات ارزی طی یک ماه

دبیر کمیته اقدام ارزی اعلام کرد/افزایش ۱۰۰ درصدی ایفای تعهدات ارزی طی یک ماه

کسب و کار نیوز - دبیر کمیته اقدام ارزی از رشد ۱۰۰ درصدی میزان ایفای تعهدات ارزی در فروردین ۱۴۰۰ نسبت به اسفندماه ۹۹ خبر داد.

به گزارش کسب و کار نیوز ، احسان قمری با ارائه گزارشی از آخرین وضعیت ایفای تعهدات ارزی حاصل از صادرات، میزان صادرات مشمول ایفای تعهدات ارزی از ۲۲ فروردین ۹۷ تا آذرماه را ۷۲ میلیارد یورو اعلام کرد و گفت: با احتساب فرصت چهار ماهه جهت ایفای تعهدات ارزی حاصل از صادرات و تعدیلات انجام شده، تعهد ارزی حاصل از صادرات از ۲۲ فروردین ۹۷ تا ۳۱ فروردین ۱۴۰۰، به میزان ۶۲ میلیارد یورو برآورد شده است.

وی افزود: در دوره زمانی یاد شده و منتهی به ۳۱ فروردین ۱۴۰۰، حدود ۴۵ میلیارد یورو از تعهدات ارزی ایفا شده که بیانگر نسبت ۷۳ درصدی ایفای تعهدات نسبت به کل تعهدات و نسبت ۶۳ درصدی ایفای تعهدات به کل صادرات مشمول ایفای تعهدات ارزی است.

دبیر کمیته اقدام ارزی ادامه داد: میزان صادرات مشمول ایفای تعهدات ارزی در آذرماه ۹۹ نسبت به آبان‌ماه ۹۹، حدود ۲ میلیارد یورو افزایش نشان می‌دهد و میزان ایفای تعهدات انجام شده در فروردین ماه ۱۴۰۰، برابر با ۱.۴ میلیارد یورو است؛ این در حالیست که میزان رفع تعهدات ارزی در اسفندماه ۹۹، برابر با ۷۰۰ میلیون یورو بوده است.

قمری گفت: بر این اساس میزان ایفای تعهدات ارزی در فروردین ماه ۱۴۰۰ نسبت به اسفندماه ۹۹، از رشد صد درصدی برخوردار است.

وی ادامه داد: همچنین افزایش مانده تعهدات معوق در اسفندماه برابر با ۱/۵ میلیارد یورو بوده که این عدد در فروردین ماه ۱۴۰۰ به ۵۰۰ میلیون یورو کاهش یافته است که بیانگر کاهش ۶۷ درصدی است، به عبارت دیگر روند صعودی ایفای تعهدات ارزی و روند نزولی مانده تعهدات ایفا نشده در پایان فروردین ماه ۱۴۰۰، به خوبی قابل مشاهده است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.