صفحه اصلی / اصناف / برندها / چگونه فتوشاپ یاد بگیریم؟
چگونه فتوشاپ یاد بگیریم؟

چگونه فتوشاپ یاد بگیریم؟

آموزش فتوشاپ

برای دانلود نرم ‌افزار فتوشاپ و برنامه ادیت عکس ونحوه ی آموزش فتوشاپ می‌توانید به سایت ال ۲۴ مراجعه کنید..

 آموزش آسان فتوشاپ در سطح مبتدی و پیشرفته ازجمله ویژگی‌های سایت ال ۲۴ می‌باشد.

پوسترها، جلد نشریات، بیلبردهای خیابانی، تیتراژ فیلم‌ها و ….. برای این که زیباتر به‌نظر برسند نیاز دارند تا یک‌بار توسط نرم‌افزار فتوشاپ ادیت شوند.

به کمک نرم‌افزار فتوشاپ می‌توان از تلفیق چند داشت یک عکس به دست آورد که آموزش تمامی این‌ها در سایت ال ۲۴ موجود می‌باشد.

کاربرد فتوشاپ

علاوه‌بر کاربردهای بالا که گفته شد و آموزش آن‌ها در سایت ال ۲۴ ‌صورت کاملاً رایگان در اختیار شما قرار گرفته‌است باید به موارد زیر نیز اشاره کنیم

ادیت عکس برای انواع پروفایل صفحات مجازی  نیز به چالش جدیدی برای همه ما تبدیل شده‌است به طوریکه در اولین برخورد با افراد مختلف در صفحات مجازی  ابتدا عکس پروفایل ما خود نمایی میکند و به نوعی بیانگر رفتار و سلیقه پوشش ما نیز به شمار میرود.

از دیگر کاربرد های نرم افزار فتوشاپ اینکه  شما می‌توانید عکس‌های قدیمی خود را نیز که به‌مرور زمان قسمتی از آن ازبین‌رفته و یا بخشی از آن شکسته‌شده است را به کمک نرم‌افزار فتوشاپ کیفیتش را ارتقا دهید.

همچنین تصاویری که  به‌عنوان بندر در گوشه سایت ها مشاهده می‌کنید توسط نرم‌افزار فوتوشاپ ساخته می‌شود

تاریخچه فتوشاپ

اگر نگاهی به تاریخچه فتوشاپ بیاندازیم می‌بینیم که در ابتدا برای ویرایش عکس جهت چاپ روی کاغذ طراحی‌شده بود اما به‌مرور زمان و رفته‌رفته و با بیشتر شدن کارهای مربوط به امور گرافیکی کاربرد فتوشاپ نیز هم‌زمان برابر با این نیازها بیشتر و بیشتر شد .

فتوشاپ یک برنامه ی گرافیکی( دو بعدی و پیکسلی) برای طراحی و ویرایش تصاویر است که سازنده ی آن شرکت ادوب میباشد

به کلمه ی طراحی دقت کنید چون با فتوشاپ علاوه بر ویرایش تصاویر موجود که بیشتر کارایی آن است می توان طرحی را از صفر ایجاد کرد.

علت معروف بودن این نرم افزار فتوشاپ

فتوشاپ یک نرم افزار اصیل و در عین حال به روز است. از گذشته تا به حال، اکثر یا می توان گفت همه ی ویرایشگران تصاویر اعم از عکاسان، طراحان، گرافیست ها، هنرمندان، دانشجویان و … از فتوشاپ در طراحی یا ویرایش عکس های خود استفاده کرده اند.

به همین دلیل نرم افزار فتوشاپ اینقدر محبوب شده است تا جایی که وقتی می خواهیم بگوییم یک عکس دستکاری شده است، می گوییم فتوشاپی است.

فتوشاپ  یک نرم افزاری است که با عکس های پیکسلی کار می کند و اگر حتی یک عکس برداری در آن وارد کنید، آن را به پیکسلی تبدیل می کند.

تصاویر دو نوع هستند

پیکسلی و  برداری

کاربرد های گرافیک

در طراحی گرافیک دیجیتال به وسیله ی این نرم افزار میتوان تصاویری خلاقانه را با ابزار های بیشمار و حرفه ای فتوشاپ طراحی کرد و در زمینه های مختلف مانند طراحی بنر و پوستر تبلیغاتی، طراحی بسته بندی محصولات، ایجاد تایپوگرافی، طراحی جلد کتاب و.. به نمایش گذاشت.

هنرمندان گرافیک میتوانند با استفاده از این نرم افزار نقاشی های دیجیتال را نیز به تصویر بکشند

طراحان به کمک فتوشاپ میتوانند به راحتی پوستر ها و بنر های تبلیغاتی را مطابق سلیقه ی مخاطب و در انواع سایز ها طراحی و عرضه کنند. در صنعت برندینگ نیز از این نرم افزار  بیشمار استفاده میشود که عبارتند  از طراحی هویت بصری برند، کارت ویزیت و…

یکی دیگر از ویژگی های مثبت این نرم افزار نسبت به سایر برنامه های ویرایشگر این است که میتوان در نرم افزار هایی نظیر ایلاستریتور، افترافکت، پریمیر و سایر اجرا کرد. با توجه به این ویژگی، از فتوشاپ گاها در زمینه های دیگر نظیر انیمیشن استفاده میگردد.

 

کاربرد دیگر  فتوشاپ در عکاسی است.

همانطور که میدانید عکاسی هنر گسترده ای است که در زمینه های مختلف مانند پرتره، طبیعت و …کاربرد دارد.

فتوشاپ در عکاسی پرتره نقش قابل توجهی در زیبایی تصویر ایفا میکند و ابزار های بینظیری در زمینه روتوش و رفع ایرادات صورت سوژه دارد.

عکاسان به کمک فتوشاپ  کیفیت تصاویر را بالا برده و حتی عکس های قدیمی را ترمیم و بازسازی می کنند

پس زمینه تصویر، نور و کنتراست تصاویر ثبت شده را تغییر می دهند و بسیاری از فیلتر ها و تکنیک های عکاسی را بر روی تصاویر پیاده سازی می کنند.

فتوشاپ در طراحی گرافیک دیجیتال نیز قابل استفاده  میباشد که به وسیله ی آن هنرمند  تصاویری خلاقانه را با ابزار های بیشمار و حرفه ای فتوشاپ طراحی می کند و در زمینه های مختلف مانند طراحی بنر و پوستر تبلیغاتی، طراحی بسته بندی محصولات، ایجاد تایپوگرافی، طراحی جلد کتاب و.. به نمایش می گذارد. هرمندان گرافیک میتوانند با استفاده از این نرم افزار نقاشی های دیجیتال را نیز به تصویر بکشند.

مدت زمان یاد گیری فتوشاپ

به عواملی مانند: معلومات کامپیوتری تان، استعداد یادگیری تان، سطح زبان انگلیسی تان، مدت تمرین و یادگیری و …  بستگی دارد.   در کل این را به خاطر داشته باشید که اگر شما  مفاهیم اولیه کار با کامپیوتر و نرم افزارها را بلد بوده و سطح زبان انگلیسی تان هم معمولی باشد پس شما می توانید  فتوشاپ را به راحتی یاد بگیرید

فتوشاپ به خودی خود هیچ رقیبی در حیطه ی خود ندارد مگر اینکه برنامه جدیدی ارائه شود که حجم آن کمتر از فتوشاپ باشد که بالطبع کارایی و کیفیت فتوشاپ را نخواهد داشت.

در پایان لازم به ذکر است که اگر شما م مثل بسیاری از افراد مشتاق به یادگیری و کار با فوتوشاپ هستید و فکر میکنید با یادگیری فتوشاپ در کار و حرفه خود به خوبی میتوانید پیشرفت کنید ولی از یادگیری سریع و اصولی و نحوه کار با نرم افزار جذاب فتوشاپ را سخت و زمان بر میدانید سایت  ال ۲۴ در کمترین زمان و با اصولی ترین روش اماده به ارایه خدمات به دوستداران فتوشاپ میباشد با ال ۲۴ در کار  حرفه خود متمایز شوید

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.