چهارشنبه , ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اصلی / اصناف / ارائه بانک اطلاعاتی از وضعیت کالاها به تولیدکننده یک ضرورت است
ارائه بانک اطلاعاتی از وضعیت کالاها به تولیدکننده یک ضرورت است

حمايت و تقويت کارگاه های کوچک؛ راهی براي پشتيبانی از توليد

ارائه بانک اطلاعاتی از وضعیت کالاها به تولیدکننده یک ضرورت است

کسب و کار نیوز- رئيس اتحاديه کالاي خواب تهران در رابطه با شعار سال مبني بر توليد، پشتيباني ها، مانع زدايي ها بيان داشت: دولت مي داند که تقويت کارگاه هاي کوچک توليدي در تمامي کشورها مي تواند در چرخه اقتصاد و اشتغال زايي بسيار موثر باشد؛ پس با حمايت از اين بخش ها بسياري از مشکلات در حوزه بيکاري حل خواهد شد.
به گزارش کسب و کار نیوز ، حسین قدیانی تاکید کرد: اگر واردات به طور اصولی و واقعی صورت پذیرد موجب رقابت سالم مابین تولیدکننده داخلی و خارجی خواهد شد و در صورت ارتقای کیفیت موجب تمایل خرید بازار داخلی از کالای داخلی می شود. قدیانی تاکید کرد: از عوامل موفقیت آمیز در تولید می توان بنیاد پشتیبانی را تقویت نمود، اگر دولت از تولیدکننده داخلی حمایت و پشتیبانی نماید و با ارائه وام های طولانی مدت با بهره کم و نظارت دقیق بر عملکرد و چگونگی کمیت و کیفیت تولید، تولید کننده داخلی را تقویت کند در واقع در راه توسعه کالای ایرانی اقدام جدی می کند؛ اما برعکس اگر تولید حمایت نشود کم کم تولیدکنندگان از صحنه تولید خارج و کارگاه های کوچک از بین خواهند رفت.
وی تصریح کرد: اگر دولت آمار دقیقی در رابطه با تولید داخلی و واردات انواع کالاهای این صنف در دست داشته باشد، می توان در تولید همان کالا با نظارت و برنامه ریزی دقیق وارد شد. در این صورت نه تنها بازار داخلی بلکه برای صاردات مهیا می شویم. او ادامه داد: از جمله اقداماتی که می توان برای رونق و پشتیبانی تولید انجام داد اینکه باید بانک اطلاعاتی دقیق از تمامی کالاهای تولیدی و وارداتی در اختیار وارد کننده و تولید کننده باشد؛ وگرنه تولید کوری در کشور خواهیم شد. با این رویه تولیدکننده ندانسته کالایی را تولید می کند (به طور مثال پتو) که بازار آن اشباع و کالای خارجی با قیمت و کیفیت بهتری در بازار موجود است، بنابراین مهمترین عامل در تولید می تواند ارائه اطلاعات دقیق در تمامی کالاها باشد.

همچنین مطالعه کنید:

طرح کالابرگ در ۱۴۰۳ ادامه می‌یابد/ امسال کسری بودجه نخواهیم داشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، داوود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.