صفحه اصلی / اصناف / دسترسی به مواد اولیه کافی و قیمت مناسب، موتور تولید را قدرتمند می کند
دسترسی به مواد اولیه کافی و قیمت مناسب، موتور تولید را قدرتمند می کند

شفافيت عملکرد همه دستگاه ها، مهمترين عامل تحقق شعار سال ۱۴۰۰

دسترسی به مواد اولیه کافی و قیمت مناسب، موتور تولید را قدرتمند می کند

کسب و کار نیوز- رئيس اتحاديه پيچ و مهره فروشان تهران در رابطه با شعار سال ۱۴۰۰ اظهار داشت: به قطع و يقين رهبر معظم از نامگذاري سال ۱۴۰۰ با عنوان توليد، پشتيباني ها و مانع زدايي ها هدف مهمي داشته است که همه بايد به آن توجه کنيم و مهمترين عامل، شفافيت در همه دستگاههاست که تنها در سايه سلامت افکار ايجاد مي شود.
به گزارش کسب و کار نیوز ، نورالدین مهری تاکید کرد: تولیدکنندگان دست تنها نمی توانند به این شعار جامه عمل بپوشانند؛ بلکه مسئولان سازمان ها و ارگان ها باید با تسهیل در برخی از موانع موجبات تولید را فراهم سازند.
رئیس اتحادیه پیچ و مهره فروشان تهران در ادامه تاکید کرد: مهمترین عامل، شفافیت در همه دستگاههاست که تنها در سایه سلامت افکار ایجاد می شود. سال ۱۴۰۰ باید تلاش کنیم به جای افکار منفی و ایجاد رانت و مافیا در هر کار و فعالیتی، با به کار گماردن افراد با افکار سالم و مثبت در تمامی بخش هایی که منجر به تولید می شود، گام بزرگی در جهش تولید برداریم.
مهری تصریح کرد: از موانعی که همیشه ایجاد دردسر می کند، گمرکات هستند. به طور نمونه، یکی از شرکت هایی که در تولید پیچ و مهره نقش حیاتی را در کشور بازی می کند، اقدام به واردات قالب ابزاری را نمود که از لحاظ قانونی منع نداشت، تمامی مراحل طی شد؛ اما بدون دلیل و تنها با بازی های بوروکراسی و موانع گمرکی، این قالب ابزار مدت ۹ ماه در گمرکات منتظر ترخیص و تخلیه ماند.
وی با اشاره به لزوم پشتیبانی دولت از تولیدکننده اضافه کرد: ارائه تسهیلات بانکی به تولیدکننده از جمله مواردی است که می تواند چرخ تولید را به جلو براند. توجه به مالیات و تخفیف مالیات تولیدکنندگان نیز می تواند پشتیبانی خوبی باشد؛ همچنین ایجاد بستر برای دسترسی به مواد اولیه تولید، بسیار مهم و حیاتی است. مهری تصریح کرد: دسترسی و وجود مواد اولیه به اندازه کافی و قیمت مناسب، موتور تولید در تمامی زمینه ها را قدرتمند می کند. امیدواریم امسال چرخ تولید خوب بچرخد و همه ایرانیان از منافع آن بهره مند شوند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.