صفحه اصلی / اقتصادی / ارتباطات و فناوری اطلاعات / رونمایی از اولین شبکه حرفه‌ای کسب و کار مکان‌محور
رونمایی از اولین شبکه حرفه‌ای کسب و کار مکان‌محور

با حضور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، شهردار تهران و رئیس سازمان جغرافیایی کشور برگزار شد

رونمایی از اولین شبکه حرفه‌ای کسب و کار مکان‌محور

«کسبینو»،شبکه حرفه‌ای کسب و کار و اولین شبکه‌ اجتماعی مکان‌محور ویژه کسب و کارها افتتاح شد. مراسم رونمایی از شبکه حرفه‌ای کسب و کار با حضور سورنا ستاری، معاون علم و فناوری ریاست جمهوری، پیروز حناچی، شهردار تهران، مجید فخری، معاون وزیر دفاع و رئیس سازمان جغرافیایی کشور، سیدمحمود موسوی، معاون طرح و برنامه سازمان جغرافیایی کشور، محمد فلاح، معاون پژوهش سازمان جغرافیایی کشور، مینا مهرنوش و سهیل ایوزخانی از بنیانگذاران «کسبینو» و جمعی از مدیران و مسئولان دانشگاه تربیت مدرس و نخبگان دانشگاهی در مراسمی در دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد.

به گزارش کسب و کار نیوز، دکتر مجید فخری، معاون وزیر دفاع و رئیس سازمان جغرافیایی کشور در ابتدای این مراسم با اشاره به نقش خدمات مکان‌محور در توسعه فضای کسب و کار کشور گفت: شروع به کار «کسبینو» به عنوان شبکه حرفه‌ای کسب و کار که براساس داده‌های مکانی راه‌اندازی شده است، اتفاق بسیار بزرگی است که می‌تواند به نیاز مخاطب و کسب وکارها براساس تحلیل داده‌های مکانی پاسخ دهد.

وی افزود: نقطه قوت کسبینو به عنوان شبکه‌ حرفه‌ای کسب و کار ویژگی مکان‌محور بودن آن است و کسب و کارهای ایرانی می‌توانند در بستر این شبکه اجتماعی براساس داده‌هایی که در داخل کشور تولید شده و توسعه پیدا کرده و براساس نرم‌افزار مکان‌محوری که دانشمندان و شرکت‌های ایرانی دانش بنیان تولید کردند، فعالیت و از خدمات آن استفاده کنند.

دکتر فخری ادامه داد: در بستر این شبکه اجتماعی مکان‌محور کسب و کارها و مخاطبان می‌توانند کالا و خدمات مورد نیاز خود را براساس موقعیت مکانی پیدا کنند و به نیاز کاربر براساس داده‌های مکان‌محور پاسخ داده می‌شود که بسیار هوشمندانه است. کسب و کارها هم فرصت و امکان این را دارند که تبلیغات مکانی هوشمند به صورت حرفه‌ای داشته باشند.

رئیس سازمان جغرافیایی ادامه داد: ما در عصر انفجار اطلاعات هستیم. ۸۰ درصد اطلاعاتی که در دنیا منتشر می شود در رابطه با اطلاعات مکانی است. در حال حاضر گردش مالی کسب و کار اطلاعات مکانی در دنیا ۴۳۵ میلیارد دلار است که از این میزان سهم آسیا و به ویژه غرب آسیا ۵/۲ درصد است. همچنین با ارزیابی‌های صورت گرفته جایگاه ایران در رابطه با اطلاعات مکانی در دنیا رتبه ۴۷ ام و در غرب آسیا رتبه هفتم است.

فخری افزود: شبکه حرفه‌ای کسب و کار کسبینو بر پایه اطلاعات مکان‌محور تشکیل شده و می‌تواند به رونق اقتصادی کشور کمک شایانی کند.

در این مراسم مینا مهرنوش، ایده‌پرداز و بنیانگذار کسبینو با اشاره به مزیت این شبکه اجتماعی نسبت به سایر شبکه‌ها برای کسب و کارها، اصناف و کلیه افراد حقیقی و حقوقی گفت: مهم‌ترین مزیت رقابتی کسبینو که در دنیا منحصر به فرد است و تاکنون اجرا نشده است، تبلیغات مکان‌محور است که می‌تواند محصول و خدمات را به دست افراد در هر جایی که هستند و براساس موقعیت مکانی برساند.

مهرنوش ادامه داد: یکی از قابلیت‌های بسیار مهم کسبینو علاوه بر بارگذاری پست مربوط به فروش کالا و خدمت، ویژگی پرداخت روی پست مربوطه است؛ این در حالی است که در سایر شبکه‌های اجتماعی که در ایران فعال هستند، به دلیل موضوع تحریم امکان دسترسی به این ویژگی وجود ندارد.

بنیانگذار کسبینو افزود: یکی دیگر از ویژگی‌های جذاب کسبینو قیمت پایین تبلیعات است. در حال حاضر برای هر پیامک معرفی محصول و خدمت که ویژگی و مزیت مکان‌محور را هم شامل نمی‌شود، باید بین ۱۰ تا ۲۰ تومن هزینه کرد؛ این در حالی است که در کسبینو هزینه ارسال هر پیام تبلیغاتی و تصویری تنها ۵ تومان است و در واقع ارسال یک پیام تبلیغاتی هوشمندانه و مبتنی بر داده‌های مکان‌محور به ۱۰۰۰ نفر تنها ۵ هزار تومان در کسبینو برای کسب و کارها هزینه در بردارد.

وی افزود: این قابلیت خصوصا به مشاغل خانگی و روستایی کمک زیادی خواهد کرد و فرصت حضور آنها در یک پاساژ مجازی بزرگ را فراهم می‌کند و براساس بازار هدف می‌توانند به مخاطب پیام تبلیغاتی با کمترین هزینه ارسال کنند.

«کسبینو» به عنوان شبکه حرفه‌ای کسب و کار، شبکه اجتماعی مکان‌محور تخصصی ویژه کلیه کسب و کارهای حقیقی، حقوقی، مشاغل خانگی، اصناف و کسب و کارهای محلی است که قصد دارند با استفاده از روش‌های نوین راهی نو در توسعه کسب و کار خود را تجربه کنند.

به گفته بنیانگذاران این شبکه اجتماعی، کسبینو این امکان را به کسب و کارها می‌دهد که به صورت رایگان صفحه تخصصی و حرفه‌ای تجاری ایجاد کنند و محصولات و خدمات خود را به دیگران معرفی کنند.

همچنین این امکان برای مشتریان فراهم است که کسب و کار مورد نظر خود را براساس موقعیت مکانی جست و جو کنند و از خدمات آن استفاده کنند.

گفتنی است این سامانه در حال حاضر از طریق کافه بازار و گوگل پلی و سایت KASBINOAPP.COM در دسترس است.

خدمات حرفه‌ای پرداخت، کیف پول، باشگاه مشتریان، بازی‌وارسازی(Gamification)، سامانه آموزش مجازی، نظرسنجی، قرعه کشی، تیک آبی، واقعیت افزوده(AR) و بسیاری از خدمات حرفه‌ای کسب و کاری برای این سامانه اجرا شده که به مرور در بازار معرفی خواهند شد تا دغدغه‌های همه کسب و کارها برای فعالیت حرفه‌ای در فضای مجازی را برطرف کند.

همچنین مطالعه کنید:

بانک جهانی: فقر مطلق در ایران کاهش یافت

به گزارش کسب و کار نیوز ، جدیدترین آمار منتشرشده از سوی بانک جهانی نشان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.