صفحه اصلی / اقتصادی / ارتباطات و فناوری اطلاعات / تحول در کسب و کارها با آغاز به کار اولین شبکه حرفه‌ای مکان‌محور
تحول در کسب و کارها با آغاز به کار اولین شبکه حرفه‌ای مکان‌محور

رئیس سازمان جغرافیایی کشور در مراسم رونمایی از کسبینو، سامانه حرفه‌ای کسب و کار مطرح کرد

تحول در کسب و کارها با آغاز به کار اولین شبکه حرفه‌ای مکان‌محور

«کسبینو»،شبکه حرفه‌ای کسب و کار و اولین شبکه‌ اجتماعی مکان‌محور ویژه کسب و کارها در مراسمی با حضور سورنا ستاری، معاون علم و فناوری ریاست جمهوری، پیروز حناچی، شهردار تهران، مجید فخری، معاون وزیر دفاع و رئیس سازمان جغرافیایی کشور و جمعی از مدیران دولتی، دانشگاهی و کسب و کاری در مراسمی در دانشگاه تربیت مدرس رونمایی شد.

به گزارش کسب و کار نیوز،دکتر مجید فخری، رئیس سازمان جغرافیایی کشور در مراسم رونمایی از کسبینو به عنوان اولین شبکه حرفه‌ای کسب و کار مکان‌محور گفت: شروع به کار این شبکه حرفه‌ای کسب و کار  که مبتنی بر داده‌های مکانی است، اتفاق بسیار بزرگی را در عرصه کسب و کار رقم خواهد زد؛ چرا که هم عرضه‌کنندگان کالا و خدمات و هم مشتریان در فضای بهینه‌تری به یکدیگر دسترسی خواهند داشت.

رئیس سازمان جغرافیایی کشور با بیان اینکه کسب و کارها برای موفقیت به ویترین و فضایی برای عرضه نیاز دارند، گفت: وقتی این عرضه در یک شبکه‌ای به صورت گسترده صورت می‌گیرد، مسلما رونق این کسب و کارها بیشتر می‌شود و زمانی که برای دستیابی به محل‌های عرضه کالاهای مختلف نیاز به شناسایی مکان دارید، داده‌های مکان‌محور کمک می‌کند، متقاضیان این خدمات بتوانند سریع‌تر و به صورت دقیق‌تر به مکان خدمات دست پیدا کنند.

دکتر فخری با بیان اینکه در حال حاضر بستر مناسبی برای شروع کار این کسب و کارها وجود دارد، ادامه داد: اقداماتی که تاکنون در داخل در این زمینه صورت گرفته؛ براساس داده‌های مکانی برگرفته از سایت‌های خارجی است اما کار ارزشمندی که در حال حاضر صورت گرفته است، این است که این بستر براساس داده‌هایی که در کشور تولید و توسعه پیدا کرده، ایجاد شده و نرم افزارها و اپلیکیشن‌های ایرانی را پشتیبانی می‌کند.

وی افزود: این اتفاق یعنی کسب و کارهای ایرانی در یک بستر داده‌های تولید و توسعه یافته در داخل و براساس نرم‌افزارهای مکان محوری که دانشمندان و شرکت‌های ایرانی دانش‌بنیان تولید کردند، توسعه پیدا خواهند کرد.

رئیس سازمان جغرافیایی کشور با بیان اینکه شبکه حرفه‌ای کسبینو اولین شبکه کسب و کار براساس داده‌های مکان‌محور است، گفت: جای خوشحالی است که این شبکه براساس داده‌های مکانی که در کشور تولید شده، شکل گرفته و این اتفاق بسیار بزرگی است که می‌تواند تحلیل داده‌های مکانی را براساس نیاز مخاطبان ارائه دهد.

وی افزود: به عنوان نمونه یک نفر نیاز به کالایی دارد و می‌تواند براساس اطلاعات مکان‌محور آن کالا را در یک شبکه حرفه‌ای کسب و کار پیدا کند، یا یک نفر قصد دارد تبلیغاتی برای یکسری کارها ارائه دهد و می‌تواند محدوده‌ای را براساس تحلیل‌های مکانی پیدا کند که این محدوده به صورت حرفه‌ای انتخاب شود و نیازهای کاربران بر مبنای مراجعه به شبکه‌، محل و منطقه و درخواست‌هایی که در شبکه داشتند، مدیریت شود. یعنی آن شبکه هوشمندی که براساس تحلیل‌های هوشمندانه هم کالا را تبلیغ می‌کند و هم کالا را سفارش می‌دهد و یا درخواست می‌کند.

رئیس سازمان جغرافیایی کشور با تاکید بر اهمیت اطلاعات مکان‌محور در رشد و ارتقای کسب و کارها گفت: برای هر گونه خرید و فروش، مبادله کالا نیاز به اطلاعات مکانی است و دستیابی به این اطلاعلات نیاز به نقشه‌های خیلی دقیق دارد که اطلاعات توصیفی لازم را فراهم آورد.

دکتر فخری با بیان اینکه این اطلاعات مسلما توسط دستگاه‌های متولی اطلاعات مکانی باید تهیه و تدارک شود، افزود: تحلیل‌هایی که روی این اطلاعات صورت می‌گیرد و گزینش‌ها و انتخاب‌هایی که انجام می‌شود، براساس پایگاه داده‌ای است که از قبل روی آن کار و طراحی شده است.

وی ادامه داد: این داده‌ها در کسب و کارهایی که برمبنای اطلاعات دقیق مکانی صورت می‌گیرد، مبتنی بر کار علمی، فشرده و دانش‌مبناست که زیرساختی را فراهم کرده که در کوتاه‌ترین زمان تحلیل‌های مناسب فراهم ‌شود.

رئیس سازمان جغرافیایی افزود: ما در عصر انفجار اطلاعات هستیم. ۸۰ درصد اطلاعاتی که در دنیا منتشر می شود در رابطه با اطلاعات مکانی است. در حال حاضر گردش مالی کسب و کار اطلاعات مکانی در دنیا ۴۳۵ میلیارد دلار است که از این میزان سهم آسیا و به ویژه غرب آسیا ۵/۲ درصد است. همچنین با ارزیابی‌های صورت گرفته جایگاه ایران در رابطه با اطلاعات مکانی در دنیا رتبه ۴۷ ام و در غرب آسیا رتبه هفتم است.

گفتنی است در این نشست همچنین سیدمحمود موسوی، معاون طرح و برنامه سازمان جغرافیایی کشور، محمد فلاح، معاون پژوهش سازمان جغرافیایی کشور و مینا مهرنوش و سهیل ایوزخانی از بنیانگذاران «کسبینو» حضور داشتند.

 

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.