صفحه اصلی / سرخط خبرها / کمبود قوطی فلزی در کشور نداریم
کمبود قوطی فلزی در کشور نداریم

رئیس انجمن صنفی سازندگان قوطی فلزی در گفتگو با «کسب و کار»:

کمبود قوطی فلزی در کشور نداریم

کسب و کار نیوز - رئیس سازمان شیلات ایران در حالی در هفته گدشته خبر از کمبود و گرانی قوطی کنسرو برای بسته بندی داد که رئیس انجمن صنفی سازندگان قوطی فلزی کشور، این ادعا را رد می کند.

به گزارش کسب و کار نیوز، رئیس انجمن صنفی سازندگان قوطی فلزی کشور گفت: هیچ گونه کمبود قوطی برای بسته بندی رب و تن ماهی وجود ندارد و تولیدکنندگان به هر میزان که تقاضا کنند، این محصولات به آنها فروخته خواهد شد.

پیش از این «کسب و کار» در گفتگو با برخی تولیدکنندگان، خبر از گرانی و کمبود قوطی داده بود که حسین منشی‌زاده آذر معتقد است چنین اظهاراتی واقع بینانه نیست و کمبودی در این زمینه وجود ندارد.

رئیس انجمن صنفی سازندگان قوطی فلزی گفت: به دلیل کاهش قدرت خرید مردم در بخش کنسروهای گوشتی، رب گوجه فرنگی، تن ماهی و … درخواست برای تولید قوطی‌های فلزی هم ناخواسته کم می‌شود. اما این به معنای کمبود قوطی‌های فلزی در کشور نیست، چرا که ما قدرت تولید ۵ تا ۶ برابر نیاز کشور را هم داریم.

منشی زاده آذر می گوید: قوطی فلزی با درب آسان بازشو نهایتا ۱۰ تا ۱۵ درصد قیمت تمام شده هر محصول را دربرمی گیرد.

حسین منشی‌زاده آذر معتقد است: قیمت تن ماهی ۴۰ هزار تومان است، برخی فعالان بازار اعلام کرده‌اند که علت افزایش قیمت تن ماهی به دلیل بالا بودن قیمت قوطی حلبی است. اما چنین ادعایی درست نیست.

او گفت آمادگی داریم بابت تولید هر عدد قوطی تن ماهی زیر دو هزار تومان قرارداد ببندیم. در عرض دو تا سه هفته ۳۰ میلیون قوطی تولید و به تولیدکنندگان می‌دهیم. با این وجود می‌توانیم ادعا کنیم که قیمت قوطی ۵ درصد قیمت تمام شده تن ماهی را تشکیل می‌دهد.

همچنین مطالعه کنید:

طرح کالابرگ در ۱۴۰۳ ادامه می‌یابد/ امسال کسری بودجه نخواهیم داشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، داوود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.