صفحه اصلی / استارت آپ‌ و دانش‌بنیان‌ / استارت آپ ها و شرکت های دانش بنیان / احیای ماینینگ با حرکت به سوی تغییر نرخ انرژی

علی بابک نیا، دبیر کمیسیون رمز ارز و بلاکچین سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور

احیای ماینینگ با حرکت به سوی تغییر نرخ انرژی

کسب و کار نیوز - دبیر کمیسیون رمز ارز و بلاکچین سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور در یادداشتی برای «کسب و کار» نوشت: صنعت استخراج رمزارز در جهت بهبود وضعیت و شکل گیری حوزه فعالیت آن به صورت قانونی دچار چالش ها و فراز و نشیب هایی است که بخش عمده ای از آن در خصوص مشکل قاچاق کالا و تعیین تکلیف تجهیزات بود که در شرف رسیدگی است و مراتب اداری و سازمانی خود را طی می کند.

به گزارش کسب و کار نیوز، علی بابک نیا ادامه داد: بحث مهم و اساسی، بحث حامل های انرژی ازجمله گاز و برق بود که با تعیین تعرفه هایی که در حال حاضر اجرایی شده، رغبت سرمایه گذاری و ورود سرمایه های جدید به این حوزه را به شدت کاهش داده و همچنین فعالیت های رسمی را به سمت فعالیت های غیررسمی و زیرزمینی برده است.

ما در سازمان نظام صنفی رایانه ای، برمبنای منافع کشور و جلوگیری از فرصت سوزی و تشویق سرمایه گذار به صنعت رمزارز، رفع مشکل تولید برق و حتی حمایت از صنعت برق، طرحی را آماده کرده ایم و این طرح از طریق سازمان نظام صنفی رایانه ای به دستگاه های ذی صلاح معرفی و سلسله جلسات متعددی در این خصوص برگزار و طرح تبیین شده است.

خوشبختانه این طرح مورد حمایت کلیه دستگاه های عملیاتی، نظارتی و اجرایی کشور قرار گرفت و در نهایت با نظر موافق معاونین ریاست جمهوری در کمیته زیربنایی به ریاست دکتر شیرکوند جلسه ای مقرر شد. در این جلسه دستور به اصلاح نرخ حامل های انرژی در قالب جداول ریالی و در بحث های کارشناسی شد. سپس این دستور به وزارت نیرو و شرکت ملی گاز ابلاغ و پیرو این دستور هم سلسله جلساتی در سطح کارشناسی و بررسی های فنی بین سازمان نظام صنفی و دوستان مطرح شد. این طرح در حال حاضر در حال جمع بندی و رساندن آن به نقطه مشخص است که از لحاظ اقتصادی برای کشور و فعالان این صنعت مفید و عملیاتی باشد. نرخ گاز و برق جداولی که به شرکت ملی گاز و وزارت نیرو ارائه شده برپایه ریالی و متاثر از زمان و وضعیت پیک تولید و مصرف در کشور است.

این نکته نیز باید مورد تاکید قرار بگیرد که از آنجا که به صراحت مشخص شده که استخراج رمزارز، صنعت است و مشابه سایر صنایع مشمول درآمدهای عمومی و مالیات و امثال آن؛ لذا این تعریف وجود دارد که ما باید از برق تعرفه صنعتی استفاده کنیم ولی در حوزه های مشابه گاز صنایعی را داریم که تعاریف مختلفی دارند و در حال حاضر در تعریف این صنعت با کارشناسان در حال بحث و پیگیری هستیم، ولی استدلال ما این است که صنعت ارزهای دیجیتال مشابه هر تعرفه صنعتی که تعیین می شود، باید از همان بهره مند شود.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.