صفحه اصلی / اقتصادی / بورس / جزئیات معاملات در تابلو توافقی بازار سوم فرابورس اعلام شد

جزئیات معاملات در تابلو توافقی بازار سوم فرابورس اعلام شد

مدیر بازار سوم فرابورس ایران از تصویب مقررات نحوه انجام معاملات در تابلو توافقی بازار سوم از سوی هیات‌مدیره فرابورس خبر داد و گفت: اردیبهشت‌ماه امسال مقررات جدید درباره ایجاد تابلو توافقی در بازار سوم که به تصویب هیات‌مدیره سازمان بورس رسیده بود ابلاغ شد و هم‌اکنون نحوه انجام معاملات در این تابلو، روز معاملاتی و سایر شرایط با اهمیت برای اطلاع ناشران، سهامداران و متقاضان حضور در مبادلات این تابلو اعلام شده است.

به گزارش مدیریت ارتباطات فرابورس ایران، شیوا شریفیان با اشاره به اینکه روش انجام معاملات در این تابلو به شیوه توافقی است، اظهار کرد: انجام معاملات در این تابلو یکشنبه هر هفته از ساعت ۰۹:۰۰ تا ۱۲:۳۰ امکان‌پذیر است و  در شرایطی که روز تعیین‌شده تعطیل رسمی کشور باشد و در صورت وجود امکان فنی،  انجام معاملات به اولین روز کاری ممکن موکول خواهد شد.

به گفته شریفیان ورود سفارش‌های خرید و روش در تابلو توافقی بازار سوم صرفا توسط ایستگاه‌های معاملاتی کارگزاران عضو فرابورس قابل انجام است و انجام معاملات آنلاین در آن مجاز نیست.

او مشاهده اطلاعات مربوط به این تابلو را نیز از طریق وب‌سایت www.otctmc.ir اعلام کرد و گفت: در این وب‌سایت قیمت پایانی نمادهای معاملاتی صرفا پس از جلسه معاملاتی نمایش داده خواهد شد و سفارش‌های وارد شده در هر نماد معاملاتی، بیشترین و کمترین قیمت معامله و نیز قیمت آخرین معامله قابل مشاهده نیست.

همچنین مدیر بازار سوم فرابورس درباره دامنه نوسان تابلو توافقی بازار سوم اعلام کرد: انجام معاملات در نمادهای معاملاتی بازار عادی در محدوده دامنه نوسان قیمتی ۵ درصد نسبت به قیمت پایانی جلسه معاملاتی قبل و به صورت توافقی قابل انجام است.

او انواع سفارش‌ها در این تابلو را شامل سفارش قابل مذاکره بدون قیمت، قابل مذاکره با قیمت، سفارش همه یا هیچ (All or None) و سفارش دوطرفه (Cross order) ذکر کرد و افزود: حجم مبنا نیز در این بازار ۰٫۰۰۰۸ سرمایه پایه هر شرکت اعمال می‌شود و حداقل و حداکثر ارزش مبنا بر اساس قیمت پایانی سهام در زمان اعمال، تعیین خواهد شد.

شریفیان درباره حداقل و حداکثر ارزش مبنا برای نمادهای معاملاتی تابلو توافقی بازار سوم توضیح داد: حداقل ارزش مبنا رقم ۲۰ میلیارد ریال است و حدکثر ارزش مبنا برای شرکت‌هایی با سرمایه ۲۰ هزار میلیارد ریال و بالاتر رقم ۱۲۰ میلیارد ریال و برای شرکت‌هایی با سرمایه کمتر از ۲۰ هزار میلیارد ریال رقم ۱۰۰ میلیارد ریال خواهد بود.

او در پایان یادآور شد که تابلو توافقی بازار سوم در راستای اجرای ماده ۳۶ قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور به منظور ثبت نقل و انتقال اوراق بهادار ثبت شده­ای که در بورس اوراق بهادار تهران یا فرابورس ایران پذیرفته نشده است و سابقه لغو پذیرش نیز ندارند، تشکیل شده است.

 

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.