صفحه اصلی / اقتصادی / ارتباطات و فناوری اطلاعات / افزایش قیمت ۳۰ درصدی تلفن همراه
افزایش قیمت ۳۰ درصدی تلفن همراه

رئیس اتحادیه فروشندگان دستگاه‌های صوتی و تصویری خبر داد

افزایش قیمت ۳۰ درصدی تلفن همراه

کسب و کار نیوز - رئیس اتحادیه فروشندگان دستگاه‌های صوتی و تصویری و تلفن همراه گفت: قیمت کالاهای الکترونیکی و یا هر کالایی که وارداتی باشد وابسته به نرخ دلار و ارز است و اکنون قیمت تلفن همراه به طور میانگین 30 تا 35 درصد افزایش یافته است.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایلنا، ابراهیم درستی درباره وضعیت تغییر قیمت گوشی تلفن همراه اظهار داشت: قیمت کالا‌های الکترونیکی و یا هر کالایی که وارداتی باشد وابسته به نرخ دلار و ارز است، موضوع دیگر بحث ثبت سفارش و تخصیص ارز تاثیرگذار است.

وی افزود: به دلیل شیوع کرونا، تعطیلی مدارس و دانشگاه و نیاز دانش‌آموزان و دانشگاهیان به آموزش از راه دور، میزان تقاضا افزایش یافت و قیمت‌ها نیز رشد کرد که امیدواریم با ایجاد سهولت در پروسه‌های اداری و تخصیص ارز این مشکلات مرتفع شود.

رئیس اتحادیه فروشندگان دستگاه‌های صوتی و تصویری و تلفن همراه گفت: قیمت تلفن همراه به طور میانگین ۳۰ تا ۳۵ درصد افزایش یافت، اما در کل قیمت‌ها وابسته به نرخ دلار است.

وی در ادامه تصریح کرد: اکنون واردکنندگان گوشی تلفن همراه تا ۱۸ درصد سود حاصل می‌کنند و در این بین مغازه‌دار کمترین سود را می‌برد. به دلیل اینکه وضعیت ارز در نوسان است و امکان واردات سخت شده قیمت‌ها روند افزایشی گرفته است.

درستی بیان کرد: در حال حاضر ۷۰ تا ۷۵ درصد بازار متقاضی گوشی با قیمت ۳.۵ تا نهایت ۵ میلیون تومان است، ۲۵ درصد هم گوشی‌های گران قیمت خریداری می‌کنند.

وی درباره تاثیر خروج سامسونگ و ال. جی از ایران بر بازار نیز گفت: باید بپذیریم که ما تحریم هستیم و شرایط قیمت نفت و بدتر از آن هم کرونا، به این مشکلات دامن زده و روی اقتصاد ما اثر گذاشته است. وقتی یک برند از ایران می‌رود باید کسانی باشند که بتوانند بازار را بدست بگیرد، بازاری که ماهانه یک تا یک و نیم میلیون گوشی تلفن همراه نیاز دارد باید از سوی یک برند تامین شود اکنون گوشی تلفن همراه جزء ضروریات یک خانوار است، ما باید مدیریت کنیم که کمترین آسیب و هزینه را داشته باشیم.

رئیس اتحادیه فروشندگان دستگاه‌های صوتی و تصویری و تلفن همراه درباره وضعیت قاچاق نیز اظهار داشت: اکنون موضوعی به نام قاچاق در این صنف تعریفی ندارد، کالا‌ها رجیستر می‌شوند و امکان قاچاق وجود ندارد. این در حالی است قبل از اعمال طرح رجیستری ۹۰ تا ۹۵ درصد قاچاق صورت می‌گرفت.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.