صفحه اصلی / اسلایدر / بورس در مسیر صعود
بورس در مسیر صعود

بورس در مسیر صعود

کسب و کار نیوز - هرچند امروز در چند دقیقه ابتدایی شروع معاملات در بازار سرمایه شاهد کمی افت بودیم ولی در ادامه شاخص بر مسیر صعود قرار گرفت.

به گزارش کسب و کار نیوز، در شروع معاملات امروز بازار سهام، شاخص کل با وجود افت ۱۵۰۰ واحدی در لحظات اول مسیر صعودی در پیش گرفت و طی ۴۰ دقیقه بیش از ۱۰ هزار واحد رشد کرد. در آغاز معاملات امروز بازار سهام، شاخص کل با رشدی ۱۰ هزار واحدی به روند صعودی چند روز گذشته خود ادامه داد. این در حالی بود که شاخص کل معاملات امروز را با افتی ۱۶۰۰ واحدی آغاز کرده بود.

در ۴۰ دقیقه ابتدایی معاملات امروز، بیش از ۳۸۸ هزار معامله انجام شد که طی آن ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون سهم با ارزشی بالغ بر ۳۰ هزار میلیارد ریال دادوستد شد. همچنین ارزش معاملات فرابورس نیز در این مدت ۱۲ هزار میلیارد ریال بوده است.

در جریان معاملات اول وقت امروز، سه نماد فملی، فولاد و وامید بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل داشته و نماد اخابر نیز با ۸۰۰ واحد منفی یکی از نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بوده است.

رشد بازار سهام در حالی اتفاق افتاده است که دیروز و در پی انتشار اخباری در خصوص اخذ مالیات بر عایدی سهام، شاهد جوی متشنج در بازار سهام بودیم. این در حالی است که به نظر می‌رسد با تکذیب این خبر از سوی مقامات، فشار عرضه در بازار سهام کاهش یافته است. همچنین روز گذشته سازمان بورس طی اطلاعیه‌ای از اصلاح برخی ریزساختارهای بازار سهام به منظور کاهش فشار بر سامانه معاملاتی خبر داد. اصلاحاتی که از شنبه ۲۴ خرداد ماه عملیاتی خواهد شد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.