صفحه اصلی / اسلایدر / با ستاد تنظیم بازار بر سر محاسبه قیمت خودرو اختلاف داریم
با ستاد تنظیم بازار بر سر محاسبه قیمت خودرو اختلاف داریم

رئیس شورای رقابت:

با ستاد تنظیم بازار بر سر محاسبه قیمت خودرو اختلاف داریم

کسب و کار نیوز - رضا شیوا ضمن بیان اینکه شورای رقابت هیچ توافقی با ستاد تنظیم بازار در خصوص بازار خودرو نداشته است، گفت: در حال حاضر بازار خودرو در دست دلالان است و نیاز به ورود قوه قضاییه دارد.

به گزارش کسب و کار نیوز، رضا شیوا،‌ رئیس شورای رقابت اظهار داشت: با ستاد تنظیم بازار برای تغییر قیمت خودرو اختلاف نظر داریم چراکه آن‌ها روش محاسبه برای قیمت را روش هزینه تمام‌ شده اعلام کرده اند، در صورتی که شورای رقابت روش سقف قیمتی را دارد که بر این اساس قیمت پایه را به اضافه تورم بخشی که از بانک مرکزی می‌گیریم محاسبه می‌کنیم.

وی بیان کرد: شورای رقابت یک سری از هزینه‌هایی که خودروسازان دارند را قبول ندارد چرا که آنها هزینه‌های نامربوط با تولید دارند بنابراین هیچ تفاهمی با ستاد تنظیم بازار نداشته ایم.

شیوا گفت: در حال حاضر بازار خودرو‌ در دست دلالان است و دلال بازی می‌شود، اینکه چرا دستورات نظارتی قوه قضاییه در این بازار دخالت نمی‌کند مشخص نیست.

وی افزود: در بازار‌های دیگری که دلال بازی بود و قیمت‌ها را مصنوعی بالا بردند مثل ارز و بحث برخی از کالا‌ها قوه قضاییه ورود پیدا کرد و بازار را به تعادل رساند، اما در بازار خودرو متاسفانه ورود پیدا نمی‌کنند.

رئیس شورای رقابت بیان کرد: در حال حاضر تعداد زیادی خودرو دپو شده است که آنها را نمی‌فروشند و نگهداری کردند. باید دولت و دستگاه قضایی به این مورد ورود پیدا کنند و دلالان را سر جای خود بنشانند. تعدادی را حتی باید مجازات کنند، مانند مابقی بازار‌ها که اگر مثلا به بازار ارز ورود نمی‌کردند ممکن بود این بازار نیز مانند بازار خودرو نوساناتی داشته باشد.

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.