صفحه اصلی / ورزشی / جهان ورزش / زندگی شخصی فغانی از بحث داوری جداست
زندگی شخصی فغانی از بحث داوری جداست

رئیس دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال:

زندگی شخصی فغانی از بحث داوری جداست

کسب و کار نیوز:رئیس دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال درباره ماجرای خروج محمدرضا فغانی از ایران توضیح داد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ورزش سه, سهرابی رئیس دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال در جمع خبرنگاران گفت: من ابتدا سال نو را تبریک می گویم و از طرف تمام داوران به کادر پزشکی و درمانی کشور خسته نباشید عرض می کنم.

او افزود: شما می دانید همانطور که بازیکنان سعی می کنند آمادگی شان را حفظ کنند، داوران هم می دانند که هر زمانی ممکن است ظرف دو سه هفته بازی ها برگردد، ضمن اینکه AFC در آخرین نامه گفت که در ماه آوریل هم بازی های آسیا انجام نمی شود. ولی ممکن است بعد از آن تصمیمی بگیرند. داوران ما هرچند پول حرفه ای نمی گیرند، اما خودشان حرفه ای هستند و دارند از نظر روحی و حتی علمی تمرین می کنند. یکی از داوران بین المللی ما آقای عرض پیما در اینستاگرام راس ساعت ۱۹ تمرینات ویژه در خانه را شروع می کرد و همه بچه ها آنلاین می شدند و هماهنگ تمرین می کردند.

سهرابی در مورد حضور محمدرضا فغانی در کشور سوئد گفت: او دوست خوب من و برادر کوچکتر علیرضا است. زمانی که من داوری می کردم، ایشان هم بود و بعضی وقت ها به عنوان داور چهارم با من در یک تیم حضور داشت. بحث پناهندگی نیست، ایشان در همین سیستم ایران و در دوره ریاست آقای کفاشیان، به لیست بین المللی آمد. می دانید که آسیا یک دوره الیت دارد. آقای فغانی با اینکه داور خوبی بود و به نظرم خوب هم قضاوت کرد، از بدشانسی نتوانست الیت شود. نظر شخصی ام این است که شرایط به گونه ای شد که کار برایش سخت شد و فکر می کنم نباید در آن موقعیت قرار می گرفت. وقتی شما در آسیا الیت نشوید، یعنی قاعدتا باید از لیست خارج شوید. ایشان انگیزه ای در ایران برای ادامه دادن نداشت و شاید شرایط شخصی اش ایجاب می کرد که از ایران برود.

او افزود: اگر می خواهید آرامش در فوتبال باشد خواهشم این است که دنبال چنین مسایلی نباشد. ببینید.به لحاظ قانونی چه  ای اف سی  و چه فیفا داوران نباید مصاحبه کنند. همانطور که هیچ قاضی بعد از دادن رای نمی آید مصاحبه کند بلکه این  سخنگوی قوه قضاییه  است که صحبت می کند.داوران جایگاه بالایی دارند اما جایگاهشان به گونه ای است که  مجاز به مصاحبه ای نیستند. من از  داوران می خواهم که در هیچ  زمینه ای مصاحبه نکنند. مصاحبه عیدانه و اینها اشکالی ندارد اما در زمینه فدراسیون و داوری مجاز نیستند . اگر گلایه ای هم دارند اینکه بدون هیچ مدرکی یک شخصی را در فدراسیون زیر سوال ببرند زیبنده نیست.

سهرابی ادامه داد: ایشان(محمدرضا فغانی) پسر خوبی است و مثل برادرش آقا علیرضا از دوستان خوب من است. با هم در تماس هستیم و دیروز در اینستاگرام با او صحبت کردم و حال خودش و خانواده اش را پرسیدم. اما در مورد پناهندگی من اصلا در جریان نیستم و این مساله شخصی است. شاید ایشان برای ماندن در آنجا مجبور شده روالی را طی کند اما این مساله ربطی به داوری ندارد. شاید این چیزها در فوتبال ایران کمی تازه بشد اما خوشحالیم سطح داوری مان به جایی رسیده که داوران ما مثل فوتبالیست های خوب ایرانی که در اروپا بازی می کند به کشورهای دیگر می روند. فغانی با فدراسیون فوتبال استرالیا قرارداد بسته اما در لیست بین المللی ما هست و امیدواریم شرایط طوری باشد که در فینال جام جهانی بعدی او به عنوان یک داور ایرانی حضور داشته باشد.

رئیس دپارتمان داوری درباره جدایی ممبینی و حضور صفیری گفت: من درباره مسایلی که مربوط به هیات رئیسه نمی توانم پاسخی بدهم اما درباره داوری انصاف حکم می کند کسی که آمده و زحمت کشیده و یکی از داوران ما بوده و ناظر AFC هم هست را اینگونه قضاوت نکنیم. من نمی توانم درباره عملکرد آقای ممبینی کارشناسی کنم و فکر می کنم زمان نشان می دهد که عملکرد ایشان چگونه بوده است. ضمن اینکه دیکته نوشته نشده بیست است و شاید بعدها راجع به من هم این حرف ها زده شود. اما معتقدم این حرف ها کمکی به ما نمی کند. من آقای صفیری را هم می شناسم و ۴ سال با ایشان همکار بودیم. فعلا که در کمیته داوران آرامش برقرار است اما مسابقه ای نیست و باید بازی ها آغاز شود تا آن وقت ببینیم شرایط چگونه است.

 

همچنین مطالعه کنید:

طرح کالابرگ در ۱۴۰۳ ادامه می‌یابد/ امسال کسری بودجه نخواهیم داشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، داوود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.