صفحه اصلی / اصناف / بازار / چرا کمپین­ های وفاداری مشتریان در کسب و کار امروز بیشتر از همیشه اهمیت پیدا کرده است؟

کمپین وفاداری «فیلیمو»

چرا کمپین­ های وفاداری مشتریان در کسب و کار امروز بیشتر از همیشه اهمیت پیدا کرده است؟

وفاداری فراتر از مشتری ­مداری

به گزارش کسب و کار نیوز، ایده ­های خلاقانه کسب و کارها در جذب یا نگهداری مشتری ­ها همیشه مورد توجه قرار می­ گیرد. چه از دوران­ های قدیم و رسوم بازاری که بین مغازه­ دارها و حجره ­دارها برقرار بود، چه تا همین امروز که مشتری ­ها طیف گسترده ­ای از نیازشان را بدون شناخت فروشنده و با خدمات آنلاین برطرف می­ کنند. حالا در این سبک زندگی دیجیتال، وفاداری فراتر از مشتری­ مداری معنا پیدا می ­کند. وفاداری مرحله ­ای بعدتر از مشتری مداری و مشتری­ مداری پایه­ ای برای تثبیت وفاداری است. به همین دلیل است که در دنیای کسب و کاری امروز، کمپین­ های وفاداری ارزش بالایی پیدا کرده­ اند. هرچه کمپین ­های وفاداری با مقیاس­ های بزرگ ­تری اجرا و گروه بیشتری از کاربران یک وبسایت یا اپلیکیشن را شامل شوند، این یعنی موفقیت واقعی برای آن کسب و کار رقم خورده است. اما تا به حال از خودتان پرسی­ده اید چرا از طرف بانک ­ها و برندها مورد تشویق و تشکر قرار می­ گیرید؟

از باشگاه مشتریان تا هدیه رایگان

نظرسنجی ­ها نشان داده ۸۴ درصد مشتری ­ها تمایل به خرید از برند یا فروشگاهی را دارند که به برنامه­ های وفاداری را برای مشتریان­ شان اجرا می­ کنند. تخفیف­ های چسبیده روی شیشه مغازه ­ها یا عددهای خط خورده و کم ­ارزش شده در خریدهای اینترنتی از یک جایی به بعد الهام بخشی­ شان را برای خریدار از دست می­ دهند. همه چیز قیمت نیست. این جمله ­ای است که کسب و کارهای پایدار در طول زمان به آن رسیده­­ اند و به مشتری­ های وفادار هم ثابت کرده اند.

وفاداری رابطه ­ای ارزشمند را بین مشتری و فروشنده ایجاد می­ کند که احترام، اعتماد، حس خوب همراهی را به همراه دارد. مشتری­ هایی که در کنار خدمات درست و باکیفیت، هدیه ­ای را دریافت می ­کنند یا با عضویت در باشگاه مشتریان از تخفیف­ ها و ارزش ­های ریالی خرید بهره ­مند می­ شوند، حسی که پیدا می­ کنند چیزی شبیه به ارزشمند بودن در یک رابطه دوطرفه دوستی است. در چنین مواقعی مشتری حتی نسبت به برند و خدمات یا محصولی که از آن می­ گیرد متعصب می­ شود و به طور ارگانیک تبلیغ آن را می­ کند. مثلا این روزها با وجود تبلیغات گسترده­ ای که توسط اینفلوئنسرها در فضای مجازی می­ بینیم، خیلی از افراد تاثیرگذار هستند که بدون دریافت پول و به صورت خودجوش برای بعضی برندها تبلیغ می­ کنند. این تبلیغ خودجوش ممکن است به دلایل مختلفی از جمله برخورد محترمانه فروشنده، خدمات دقیق و باکیفیت یا موارد متعدد دیگر باشد، اما آنچه اهمیت دارد این است که وفاداری خریدار را نسبت به برند نشان می ­دهد. اما برندها در مقابل این وفاداری چه می ­کنند؟

وفادارم بمان ای دوست

همانطور که ممکن است برندها و کسب و کارهای بی­ توجه به وفاداری تنها با فروش محصولات­شان به سود مورد نظر برسند، در عین حال صاحبین شرکت­ هایی که آینده را فراتر از درآمد می ­بینند، با خلاقیت برای بالا بردن تعداد مشتر ی­های وفادارشان برنامه ریزی می­ کنند. صفورا یک فروشگاه بزرگ اینترنتی لوازم آرایشی است که از تمام نقاط دنیا مشتری دارد. برندهای بزرگ آرایشی رونمایی از محصولاتشان را در صفورا برگزار می کنند و بزرگ ترین فعالان حوزه آرایش همگی همکاری ­های مشترک متعدد با صفورا دارند. اما این فقط بخشی از فعالیت­ های تجاری صفورا است. این برند برای مشتریان خاصی که امتیازهای مختلفی در باشگاه مشتریان دارند برنامه­ های جذاب اجرا می­کند. اگر شما مشتری فروشگاهی باشید که برای عرضه­ ی محصول محدودش ابتدا شما را خبردار کند حتما بسیار حس ارزشمندی پیدا می­کنید. یا اگر مشتری استارباکس به عنوان بزرگترین کافی­ شاپ زنجیره­ای جهان باشید، حتما بسیار خوشحال می­شوید که بعد از مدتی خرید مکرر، یک روز از همان فروشگاه همیشگی نوشیدنی ­ای را به رایگان دریافت کنید که کاملا مطابق با سلیقه و میل شما باشد. این کاری است که استارباکس توسط یک اپلیکیشن سفارش انجام می ­دهد و مشتریان را ترغیب می­ کند تا از این طریق سفارش ­شان را ثبت کنند که بعدا بتواند به صورت شخصی­ سازی شده به آن­ها پیشنهاداتی را ارائه کند.

یک هفته تماشا مهمان فیلیمو باش

« فیلیمویی عزیز:  شش ماه از سال ۹۸ رو در کنارمون بودید، به پاس این همراهی یک هفته اشتراک رایگان هدیه تقدیم به شما». اگر شما هم این روزها چنین پیامی را دریافت کرده ­اید حتما در گروه کاربران وفادار فیلیمو هستید که روزهای پایانی سال با این هدیه از شما تقدیر می ­شود. در بین هیاهوی روزهای پایانی سال خصوصا امسال که حال و هوای نوروز بخاطر شیوع ویروس کورونا بیشتر از همیشه رنگ باخته، چنین پیام  هایی ارزشمندتر می­ شوند. این پیام فیلیمو علاوه بر اینکه کاربران را از وضعیت همراهی­ شان آگاه می ­کند، با اعطای هدیه ­ای یک هفته­ ای به آن­ها، حاوی این پیام است که کاربران وفادار برای فیلیمو بسیار ارزشمند هستند. این کمپین وفاداری فیلیمو در گروه هدیه­ های مستقیمی قرار می­ گیرد که بخشی از خدمت امتحان شده را به کاربر اعطا می ­کند. احتمالا فیلیمویی­ ها برای تقدیر از کاربران وفادارشان برنامه ­های مختلفی داشتند اما این هدیه را با مناسبت­ بیشتری که این روزها ممکن است خیلی­ ها در قرنطینه خانگی باشند انتخاب کرده ­اند که به مسئولیت اجتماعی­ شان هم پایبند باشند. در نهایت چیزی که ارزشمند است، رسیدن به مفهوم حفظ رضایت کاربران به ویژه در سطح مشتری­های وفادار است که فیلیمو این شیوه را برای آن برگزیده. امیدواریم شما هم در دسته کاربرانی باشید که چنین پیامکی را به تازگی از فیلیمو دریافت کرده ­اید.

همچنین مطالعه کنید:

سرمایه‌گذاری ۲۲۰ هزار میلیاردی بخش خصوصی در بنادر ایران

به گزارش کسب و کار نیوز ، حسین یداللهی یادآور شد: با ایجاد زیرساخت های …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.