صفحه اصلی / اصناف / برندها / تا جایی که می توانید از خانه خارج نشوید و دورکاری کنید
تا جایی که می توانید از خانه خارج نشوید و دورکاری کنید

نامه مدیرعامل اپل به کارمندان بخش بین الملل:

تا جایی که می توانید از خانه خارج نشوید و دورکاری کنید

کسب و کار نیوز - مدیرعامل اپل به کارمندان دفاتر بین المللی خود در قالب یک نامه ایمیلی گفت که بهتر است به جای حضور در محل کار خود از خانه کار کنند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از سایت دیده بان ایران؛ مدیرعامل اپل به کارمندان دفاتر بین المللی خود در قالب یک نامه ایمیلی گفت که بهتر است به جای حضور در محل کار خود از خانه کار کنند. به نظر می رسد پس از فیس بوک، توییتر، مایکروسافت، گوگل و بسیاری دیگر از غولهای فناوری، اپل یکی از آخرین غولهای سرشناس سیلیکون ولی است که به دورکاری کارمندان خود رضایت داده است. کوک گفت کارمندان در حین کار از خانه به دریافت حقوق معمول خود ادامه می دهند. این دستورالعمل جدید در میان گزارش هایی منتشر شده که نشان می دهد زنجیره تامین اپل در شرایطی بد قرار دارد و انتظار نمی رود حداقل تا سه ماهه دوم سال ۲۰۲۰ بهبود یابد. شرکت های دیگری مانند فیس بوک ، توییتر ، مایکروسافت ، آمازون و آلفابت همگی سیاست های مشابهی را اعلام و محدودیت سفر کارمندان را وضع کرده اند. کوک ویروس را “یک رویداد بی سابقه” و “یک لحظه چالش برانگیز” خواند.
این شرکت قصد دارد از تراکم انسانی در فروشگاه های خود برای کنترل شیوع کرونا کم کند و در نتیجه از افراد تقاضا کرده است از خانه کار کنند.

در یادداشتی که برای کارمندان ارسال شده است ، مدیر عامل شرکت اپل ، تیم کوک از کارمندان دفتر جهانی این شرکت خواست که این هفته به علت شیوع بالای کرونا دورکاری کنند. در حالی که این خط مشی فقط برای کارمندان دفاتر اپل اعمال می شود ، این شرکت همچنین تلاش های جدیدی را برای محدود کردن “تراکم انسانی” در مکان های خرده فروشی خود اعمال کرده است.

کوک در یادداشت خود به کارمندان گفته که اگر ماهیت شغلشان اجازه می دهد هفته آینده  از ۹ تا ۱۳ مارس از خانه کار کنند. البته کارمندان شاغل در سانتا کلارا (محل قرارگیری دفتر اصلی اپل) در سان فرانسیسکو از مدتی پیش به دورکاری پرداخته اند.

کوک همچنین در یادداشت گفت که این شرکت در تلاش است تا “چگالی انسان را کاهش دهد و اطمینان حاصل کند که تیم هایی که در محل کار خود حضور دارند می توانند کار خود را با خیال راحت و با آرامش انجام دهند.” اگرچه گزینه کار از خانه برای کارمندان بیش از ۵۰۰ فروشگاه خرده فروشی جهانی اپل اعمال نمی شود اما این شرکت اعلام کرد که برای کاهش تعداد افراد موجود در فروشگاه ها اقداماتی را انجام خواهد داد.

این شرکت اخیرا اقدامات جدیدی را در فروشگاه های خود در ایالات متحده اعمال کرده بود که به معنای محدود کردن شیوع ویروس مانند افزایش پاکسازی واحدهای نمایشی ، نصب ایستگاه های ضدعفونی دستی و افزایش تعداد کارکنان نظافت در فروشگاه ها بود. اپل در ماه فوریه به طور موقت مکانهای خرده فروشی خود در چین را تعطیل کرد تا به  کنترل گسترش ویروس کمک کند.

توصیه نامه تیم کوک به طور خاص برای کارمندان اپل در مناطقی مانند سانتا کلارا ولی و الک گروو در کالیفرنیا ، سیاتل ، کره جنوبی ، ژاپن ، ایتالیا ، آلمان ، فرانسه ، سوئیس و انگلیس ارسال شده است. اپل بارها و بارها به کارکنان بیمار خود توصیه کرده است که در صورت احساس بیماری در خانه مانده و از خروج از خانه خودداری کنند و جلسات مجازی را جایگزین جلسات واقعی کنند.

کوک گفت کارمندان در حین کار از خانه به دریافت حقوق معمول خود ادامه می دهند. این دستورالعمل جدید در میان گزارش هایی منتشر شده که نشان می دهد زنجیره تامین اپل در شرایطی بد قرار دارد و  انتظار نمی رود حداقل تا سه ماهه دوم سال ۲۰۲۰ بهبود یابد. شرکت های دیگری مانند فیس بوک ، توییتر ، مایکروسافت ، آمازون و آلفابت همگی سیاست های مشابهی را اعلام و محدودیت سفر کارمندان را وضع کرده اند. کوک ویروس را “یک رویداد بی سابقه” و “یک لحظه چالش برانگیز” خواند.

همچنین مطالعه کنید:

۳۸۰ هزار مجوز کسب و کار، الکترونیکی شد/ اعلام فهرست دستگاه‌ها در تبدیل مجوزهای کاغذی

به گزارش کسب و کار نیوز ، در میان دستگاه‌هایی که بیشترین تبدیل مجوز کاغذی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.