صفحه اصلی / استان ها / گردش ۶۵۰ هزاری کتاب در گیلان
گردش ۶۵۰ هزاری کتاب در گیلان
opened book, lying on the bookshelf with a glasses

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان عنوان کرد

گردش ۶۵۰ هزاری کتاب در گیلان

کسب و کار نیوز:مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان با اشاره به تعطیلی کتابخانه های عمومی استان، یادآور شد: کتاب های امانت رفته و در اختیار اعضا که موعد بازگشت آنها در روزهای کرونایی است، مشمول جریمه دیرکرد نیست.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, پریسا کرمی با بیان اینکه در حاضر حاضر یکصد کتابخانه عمومی فعال در استان گیلان داریم، اظهار کرد: ۶۶ هزار و ۳۳۴ نفر عضو کتابخانه های عمومی استان هستند.

وی با اشاره به عضویت ۲۵ هزار و ۶۹ کودک و نوجوان در کتابخانه های عمومی گیلان، تصریح کرد: همچنین ۴۱ هزار و ۶۵۲ زن اعضای کتابخانه های استان را تشکیل می دهند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان با بیان اینکه از ابتدای سال ۹۸ تا پایان آذرماه ۶۵۳ هزار و ۲۱۸ کتاب در گردش داشتیم، افزود: کتابخانه های عمومی گیلان ۱۸ هزار و ۲۵۳ عضو رایگان دارند.

کرمی منابع کتابخانه های گیلان را یک میلیون و ۵۸ هزار و ۵۷۷ نسخه دانست و خاطرنشان کرد: متاسفانه به واسطه شیوع بیماری کرونا فعالیت کتابخانه های عمومی استان به حالت تعلیق درآمده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر برای جلوگیری از انتشار عوامل بیمازی زا، کلیه کتابخانه های عمومی سراسر استان تا ۱۶ اسفندماه تعطیل هستند، گفت: فرایند ضد عفونی این مراکز فرهنگی در حال انجام است.

این مقام مسئول با اشاره به وضعیت کتابخانه های امانتی به دنبال تعطیلی کتابخانه های عمومی، یادآور شد: با توجه به تعطیلی اضطراری کتابخانه های عمومی گیلان، کتاب های امانت رفته و در اختیار اعضا که موعد بازگشت آنها در روزهای تعطیلی اضطراری خواهد بود، مشمول جریمه دیرکرد نیست.

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.