صفحه اصلی / استان ها / عزم کارخانه تولید الکل بدره برای شکست کرونا
عزم کارخانه تولید الکل بدره برای شکست کرونا

عزم کارخانه تولید الکل بدره برای شکست کرونا

کسب و کار نیوز:کارخانه تولید الکل کیمیاگران بدره، این روزها عزم خود را برای فعالیت با حداکثر ظرفیت برای شکست کرونا جزم کرده است، واحدی که از ابتدای امسال با تلاش ستاد تسهیل و رفع موانع تولید دوباره فعالیت خود را آغاز کرد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, «یونس آزادی»، فرماندار بدره، اظهار کرد: کارخانه تولید الکل کیمیاگران بدره که در حال حاضر روزانه ۴ هزار لیتر الکل و مواد ضدعفونی پایه الکی تولید و روانه بازار می کند، در زمره واحدهای تولیدی راکد و غیرفعال استان بود که با همت مدیرعامل کارخانه و حمایت کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان به چرخه فعالیت برگشت.

وی گفت: در اسفندماه سال ۱۳۹۷ مدیرعامل این واحد تولیدی با مراجعه به فرمانداری و سایر دستگاههای مرتبط در شهرستان و استان خواستار حمایت و رفع موانع پیش رویش برای راه اندازی مجدد کارخانه شد و پیگیری مشکلات این واحد تولیدی به کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان ارجاع داده شد که با طرح موضوع این واحد در جلسات استانی و جلسه کارگروه استان که در شهرستان بدره برگزار شد و همچنین بازدید میدانی مدیران مرتبط استانی، بخش زیادی از مشکلات پیش روی این واحد مرتفع شد و تولید خود را با اشتغال مستقیم ۳۵ نفر آغاز کرد.

فرماندار بدره تصریح کرد: ادامه و توسعه فعالیت های این واحد تولیدی، نیازمند همکاری دستگاه‌های مرتبط است که در اولین فرصت پیگیری آن در دستورکار قرار خواهد گرفت و به عنوان یک واحد تولیدی موفق در سطح استان و کشور خواهد درخشید.

آزادی تصریح کرد: در حال حاضر فعالیت و تولیدات این کارخانه نقش بسیار مهمی در مدیریت بیماری کرونا در استان ایفا می کند و با توجه به برنامه ریزی صورت گرفته تولیدات این واحد جهت ضد عفونی مراکز عمومی و خصوصی استان در راستای مهار ویروس کرونا در مراکز مجاز عرضه خواهد شد.

مهندس «عبدخانی» مدیرعامل کارخانه الکل سازی بدره نیز گفت: کارخانه الکل سازی بدره با تمام ظرفیت خود در حال تولید الکل بوده و اولویت توزیع ما با هماهنگی نهادهای ذی ربط ، بیمارستانها و مراکز درمانی بهداشتی استان،داروخانه ها و سپس ادارات و مراکز جمعیتی است.

عبدخانی با بیان اینکه در فرآیند توزیع نقشی نداشته و الکل تولیدی را برای بیمارستان‌ها در اختیار دانشگاه علوم پزشکی و برای داروخانه ها در اختیار معاونت غذا و دارو دانشگاه قرار می دهیم، تصریح کرد: اداراتی که حواله دریافت الکل دریافت کرده‌اند بعد از تامین الکل مورد نیاز بیمارستان‌ها و داروخانه‌ها الکل دریافت خواهند کرد.

وی از انعقاد تفاهم نامه بین وزارت صمت و وزارت بهداشت در خصوص توزیع الکل توسط وزارت صمت در فروشگاه های معتبر و مورد تایید خبر داد و گفت: از هفته‌ی گذشته الکل تولیدی مورد نیاز داروخانه های استان در اختیار معاونت غذا و دارو قرار گرفته است.

همچنین مطالعه کنید:

قیمت پیاز با مدیریت صادرات متعادل می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، اسداله کارگر گفت: بررسی ها نشان می دهد که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.