صفحه اصلی / استان ها / استفاده از ماسک برای تمام مردم ضرورتی ندارد
استفاده از ماسک برای تمام مردم ضرورتی ندارد

معاون مرکز بهداشت گلستان:

استفاده از ماسک برای تمام مردم ضرورتی ندارد

کسب و کار نیوز:معاون فنی مرکز بهداشت استان گلستان گفت: ضرورتی ندارد افراد سالم از ماسک استفاده کنند؛ استفاده از ماسک را غالبا به بیماران توصیه می‌کنیم تا بیماری را به دیگران منتقل نکنند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, سیدمهدی صداقت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به اینکه ویروس کرونا قابلیت انتقال فردبه‌فرد پیدا کرده، این ویروس از طریق قطرات ریز تنفسی افراد مبتلا که می‌تواند ناشی از در معرض عطسه و سرفه مستقیم فرد مبتلا و یا مالیدن دست‌ها به گوشه چشم، بینی و دهان، بعد از تماس با اشیاء و سطوحی که در معرض عطسه فرد مبتلا قرار گرفته‌اند، به فرد دیگر انتقال پیدا کند. این ویروس توانایی زنده ماندن به مدت ۱ تا ۹ روز در سطوح آلوده را دارد.

وی بابیان اینکه استفاده از ماسک برای افراد سالم ضرورتی ندارد، تصریح کرد: ماسک‌های معمولی بعد از دو سه ساعت مرطوب شده و خود به کانون عفونت تبدیل می‌شوند.

معاون فنی مرکز بهداشت استان گلستان افزود: استفاده از ماسک را به بیماران، کادر درمانی بیمارستان‌ها و کسانی که از بیماران مراقبت می‌کنند، توصیه می‌کنیم.

صداقت با اشاره به اینکه یکی از تفاوت‌های این بیماری با سایر بیماری‌ها، طولانی بودن زمان بروز علائم آن است، خاطرنشان کرد: ۸۰ درصد کسانی که به این بیماری مبتلا می‌شوند، با علائم خفیف روبه‌رو می‌شوند که شاید حتی متوجه این بیماری نشوند. حدود ۱۴ درصد مبتلایان به این بیماری دچار بدحالی می‌شوند. درصد محدودی دچار نارسایی تنفسی می‌شوند که از این میان، درصد کمی فوت می‌کنند.

وی گفت: سرفه، تب، گلودرد، درد بدن و حتی اسهال و استفراغ از علائم این بیماری است. اگر علائم خفیف بود، نیاز به مراجعه به بیمارستان نیست؛ زیرا امکان آلوده شدن فرد در بیمارستان حتی به بیماری‌های دیگر وجود دارد. تنها مواردی که مشکل تنفسی دارند و یا حال آن‌ها بد است، نیاز به بستری دارند.

معاون فنی مرکز بهداشت استان گلستان بیان کرد: مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها تأثیری بر روی این ویروس ندارد. استفاده از دگزامتازون در این مدت اصلاً توصیه نمی‌شود مگر اینکه فوریت درمانی داشته باشد.

همچنین مطالعه کنید:

درآمد ۸۰۶ هزار میلیارد تومانی دولت از مالیات در ۱۴۰۲

به گزارش کسب و کار نیوز، در سال ۱۴۰۲ بالغ بر ۸۰۵ هزار و ۹۲۲ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.