صفحه اصلی / سرخط خبرها / داوری آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر آغاز می شود
داوری آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر آغاز می شود

داوری آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر آغاز می شود

کسب و کار نیوز - داوری هفت هزار و 734 اثر رسیده به دبیرخانه نهمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر از پنجشنبه 17 بهمن آغاز می‌شود.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از هنرآنلاین، نهمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر با هدف نگاهی نو به بازار، ایجاد فضای رقابتی سالم بین طراحان عرصه مد و لباس، تشویق طراحان به ارائه طرح و الگوهای به‌روز و نوآورانه، کمک به ارتقای سطح حوزه طراحی با الهام از نمادهای هنر ایرانی اسلامی و کشف استعدادهای نو با موضوع ویژه “فر گلستان” برگزار می‌شود.

از زمان اعلام فراخوان این دوره، بالغ بر هفت هزار و ۷۳۴ اثر در بخش‌های مختلف به دبیرخانه این رویداد رسید و داوری آثار از امروز آغاز می‌شود.

نهمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر در دو بخش رقابتی و غیر رقابتی برگزار می‌شود.

طراحی لباس، طراحی پارچه، طراحی جواهرات و زیورآلات، طراحی کیف و کفش، مسابقه زنده طراحی (ایده تا اجرا)، لباس اجتماع بانوان، طراحی محصولات عفاف و حجاب، لباس اجتماع آقایان، طراحی پارچه، طراحی کیف و کفش، طراحی زیورآلات ازجمله بخش‌های رقابتی و ویترین ملی لباس، ویترین ملی زیورآلات و ویترین ملی کیف و کفش و همچنین بخش بین‌الملل ازجمله بخش‌های غیر رقابتی این دوره از جشنواره است.

بخش بین‌الملل این دوره از جشنواره نیز در کنار سایر بخش‌ها و به میزبانی بوستان گفتگو برگزار خواهد شد.

بالغ‌ بر ۲۰ کشور برای حضور در جشنواره اعلام آمادگی کردند که درنهایت آثاری از ۹ کشور بنگلادش، افغانستان، اسلوونی، ترکیه، عراق، عمان، ایتالیا، هند و اندونزی به نمایش درخواهد آمد.

این بخش با رویکرد پژوهش‌محور به‌منظور بهره‌گیری از ظرفیت‌های بین‌الملل و تأثیرگذاری الگوهای اسلامی و ایرانی در دنیا به‌ویژه کشورهای مسلمان برپا می‌شود و معرفی دستاوردها و آثار طراحان و تولیدکنندگان لباس ملل دیگر به طراحان و تولیدکنندگان لباس کشورمان، آشنا ساختن فعالان حوزه مد و لباس کشور با روندهای جاری در دنیای مد و لباس، انتقال دانش و تجربه در حوزه‌های طراحی لباس، طراحی پارچه، تولید پوشاک و استفاده از فناوری‌های نوین در عرصه مد و لباس به داخل کشور، آماده‌سازی طراحان و تولیدکنندگان حوزه مد و لباس کشور برای حضور در عرصه‌های تخصصی و بازارهای بین‌المللی حوزه مد و لباس و ایجاد امکان ارتباط مستقیم میان فعالان حوزه مد و لباس کشور با فعالان این حوزه در دیگر جوامع و ملل ازجمله اهداف این بخش خواهد بود.

نهمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر از ۲۴ تا ۲۹ بهمن در بوستان گفتگو برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند هرروز از ساعت ۱۰ تا ۲۰ از آثار و غرفه‌های برپاشده در این رویداد بازدید کنند.

همچنین مطالعه کنید:

وزیر ارتباطات: ۱۴۰۳، سال طلایی برای پروژه فیبرنوری است

به گزارش کسب و کار نیوز ، نخستین جلسه بررسی پروژه فیبر نوری منازل و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.