صفحه اصلی / اجتماعی / جامعه و شهری / شرایط واگذاری اشیای قیمتی به صندوق امانات بانک‌ها تسهیل می‌شود

رئیس پلیس آگاهی نیروی انتظامی

شرایط واگذاری اشیای قیمتی به صندوق امانات بانک‌ها تسهیل می‌شود

کسب و کار نیوز - رئیس پلیس آگاهی نیروی انتظامی اعلام کرد: با توجه به نزدیک شدن به سال جدید و افزایش مسافرت‌ها و به تبع آن خالی بودن واحدهای مسکونی، ضمن تعامل با بانک مرکزی، صندوق امانات بانک‌ها تقویت و شرایط واگذاری اشیاء قیمتی به آن‌ها تسهیل می‌شود.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، سردار محسن حسن خانی افزود: معاونت مبارزه با سرقت پلیس آگاهی با مسئولان بانک مرکزی جلسات مختلفی داشته اند که به زودی نتایج این جلسات اعلام خواهد شد.

وی ادامه داد: در جلسات مختلف بین پلیس و مسئولان بانک مرکزی، به موضوع صندوق امانات اشاره شده و تاکید پلیس مبنی بر افزایش این صندوق ها مورد پذیرش بانک مرکزی قرار گرفته است.

حسن خانی اضافه کرد:  مقرر شده است که بانک مرکزی، تمام بانک ها را نسبت به تقویت، تسهیل و مساعدت با مردم برای پذیرش اشیای قیمتی آن ها موظف کند تا از این طریق میزان سرقت در ایام نوروز کاهش یابد.

رئیس پلیس آگاهی نیروی انتظامی پیش از این در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از تبدیل شدن برخی خانه ها به بانک انتقاد کرد و از هموطنان خواسته بود تا اشیای قیمتی خود را به صندوق امانات بانک ها بسپارند.

حسن خانی افزود: هم اکنون صندوق امانات بانک ها فعال هستند و یکی از توصیه های ما به مردم این است که حتما  برای نگهداری اشیای قیمتی خود از صندوق امانات بانک ها استفاده کنند.

وی ادامه داد: اکنون در سرقت از منازل بیشتر طلا، پول نقد و دلار سرقت می شود این در حالی است که برخی از خانه ها تبدیل به بانک شده است، برخی  پول را به طلا تبدیل کرده اند و طلاها را در گاو صندوق گذاشته اند با این تصور که سارق گاوصندوق را با خود نمی برد.

حسن خانی اضافه کرد: بهترین راه حلی که کارشناسان ما به آن رسیده اند، این است که هموطنان اشیای قیمتی خود را به صندوق امانات بانک ها بسپارند اما باید بانک مرکزی صندوق امانات بانک ها را در تمام استان های کشور توسعه دهد.

وی گفت: به هموطنان توصیه می کنیم،  پول زیاد،  طلا و دلار را در منزل خود نگهداری نکنند، برخی مقدار زیادی طلا را خریداری کرده و در یخچال خانه نگهداری می کنند در حالی که اولین مکانی که به ذهن سارق می رسد یخچال و زیر گلدان ها است.  مسائلی که به ذهن مردم می رسد پیش از آن به ذهن سارق رسیده است که اشیای قیمتی در کجای خانه نگهداری می شود؟ هموطنان باید در نظر داشته باشند که اشیای قیمتی خود را در جایی حفاظت شده، نگهداری کنند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.