صفحه اصلی / اسلایدر / قیمت هر اونس طلا در بازار امروز کاهش یافت

قیمت هر اونس طلا در بازار امروز کاهش یافت

کسب و کار نیوز - قیمت طلا در معاملات روز پنجشنبه بازار جهانی تحت تاثیر آمار اقتصادی مثبت آمریکا که ارزش دلار را تقویت کرد، با کاهش روبرو شد.

 

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۲ درصد کاهش یافت و به ۱۵۵۳ دلار و ۱۲ سنت رسید.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۴ درصد کاهش، در ۱۵۵۶ دلار و ۸۰ سنت ایستاد.

به گفته مایکل مک کارتی، استراتژیست ارشد در شرکت “سی ام سی مارکتس”، ریسک پذیری بالایی در بازار ایجاد شده و خوش بینی زیادی به تدابیر مقامات چین برای مقابله با تاثیر اپیدمی کرونا بر اقتصادشان وجود دارد. آمار اقتصادی آمریکا شامل شمار مشاغل بخش خصوصی در ژانویه و فعالیت بخش خدمات هم طلا را تحت فشارهای کاهشی قرار داد.

بازارهای سهام آسیا صعود وال استریت را دنبال کرده و در سطح بالاتری ایستادند. دلار هم نزدیک به بالاترین حد خود در دو ماه گذشته قرار گرفت و طلا را برای خریداران غیرآمریکایی گرانتر کرد.

بر اساس گزارش رویترز، آمار تلفات اپیدمی کرونا در سرزمین اصلی چین به ۵۶۳ نفر افزایش یافت و تلاش کارشناسان برای مبارزه با این ویروس که شهرها را به تعطیلی کشانده و هزاران نفر را در قرنطینه نگه داشته است، ادامه دارد.

نگرانی‌هایی نسبت به توانایی چین برای عمل به تعهداتش تحت فاز اول توافق تجاری با آمریکا و خرید کالاهای آمریکایی به ارزش ۲۰۰ میلیارد دلار در دو سال آینده وجود دارد.

به گفته وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز، هر اونس طلا برای تحویل فوری ممکن است به محدوده ۱۵۶۴ تا ۱۵۷۰ دلار صعود کند زیرا در محدوده ۱۵۴۹ دلار حمایت یافته است.

هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۵ درصد افزایش، به ۲۴۴۳ دلار و ۷۰ سنت رسید. هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد افزایش، ۱۷ دلار و ۶۵ سنت معامله شد. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ثابت بود و در ۹۸۲ دلار و ۱۲ سنت ایستاد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.