صفحه اصلی / استان ها / خود اتکایی ۴۸ درصدی صنعت ابریشم کشور هدف سال پیش رو است
خود اتکایی ۴۸ درصدی صنعت ابریشم کشور هدف سال پیش رو است

رییس مرکز نوغانداری کشور:

خود اتکایی ۴۸ درصدی صنعت ابریشم کشور هدف سال پیش رو است

کسب و کار نیوز :رییس مرکز نوغانداری کشور گفت: این مرکز به دنبال اعمال راهکارهای حمایتی برای جلب اعتماد مردم به صنعت نوغانداری کشور است و هدف این است در سال آتی به خوداتکایی ۴۸ درصدی برسیم.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, عدیل سروی با بیان اینکه بیشترین حجم تولید کرم ابریشم کشور در استان های گیلان، خراسان رضوی، گلستان، خراسان شمالی و مازندران صورت می گیرد، گفت: نرخ خرید تضمینی هر کیلوگرم پیله تر ابریشم نسبت به پارسال ۱۵ هزار تومان افزایش دارد.

وی با بیان اینکه نرخ خرید تضمینی هر کیلوگرم پیله تر ابریشم توسط دولت در سال گذشته ۲۱ هزار و ۹۰۶ تومان بود، خاطرنشان کرد: هر ساله نرخ خرید تضمینی پیله تر ابریشم اواخر اسفندماه و اوایل فروردین ماه اعلام می‌شود.

سروی تصریح کرد: همکاری سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران برای خرید توافقی پیله تر ابریشم در استان های گیلان و گلستان تاثیر خوبی در ثبات بازار و حمایت از نوغانداران داشته است و امیدواریم برای سال آینده نیز این روند ادامه داشته باشد.

رییس مرکز نوغانداری کشور گفت: این مرکز به دنبال اعمال راهکارهایی است تا نهاده های مورد نیاز این بخش از جمله نهال توت اصلاح شده و تخم نوغان با کمک‌های یارانه ای تولید شود و با حداقل قیمت در اختیار تولیدکنندگان قرار گیرد.

وی افزود: با توجه به سیاست های اتخاذ شده در معاونت امور تولیدات دامی در زمینه احیاء توسعه صنعت نوغانداری در کشور با رویکرد افزایش تولید پیله در استان ها همه باید تلاش کنیم تا به خود اتکایی صنعت ابریشم در کشور برسیم.

سروی گفت: هدف‌گذاری سال پیش رو خود اتکایی ۴۸ درصدی صنعت ابریشم کشور به تولید داخلی است.

همچنین مطالعه کنید:

قیمت پیاز با مدیریت صادرات متعادل می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، اسداله کارگر گفت: بررسی ها نشان می دهد که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.