صفحه اصلی / استان ها / ویروس کرونا عامل ایجاد عفونت های حاد تنفسی است
ویروس کرونا عامل ایجاد عفونت های حاد تنفسی است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان خبر داد

ویروس کرونا عامل ایجاد عفونت های حاد تنفسی است

کسب و کار نیوز :معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: نوع جدید ویروس کرونا که عامل ایجاد نگرانی در بسیاری از مردم شده است عامل ایجاد عفونت های حاد تنفسی است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, فردین مهرابیان با بیان اینکه نوع جدید ویروس کرونا از شهر ووهان چین شایع شد، اظهار کرد: این بیماری عامل ایجاد عفونت های حاد تنفسی است و در کشور چین بیش از ۳۰۰۰ نفر را مبتلا کرده است.

وی با بیان اینکه کلیه اقدامات پیشگیرانه و احتیاطی توسط وزارت بهداشت در مبادی ورودی کشور در حال اجرا است افزود: علی رغم مشاهده نشدن بیماری در استان جلسات مختلف برگزار شده است و اقدامات و تدابیر ویژه در مرز آستارا نیز پیش بینی و در دست اقدام است.

مهرابیان با بیان اینکه کروناویروس جدید تاکنون در چندین کشور مشاهده شده است، گفت: تاکنون هیچ مورد مشکوکی از کروناویروس در کشور و استان گیلان مشاهده نشده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان از تشدید تدابیر برای جلوگیری از ورود ویروس کرونا به کشور خبر داد و افزود: در مرز آستارا نیز تدابیر لازم انجام شده است تا مانع ورود ویروس به استان باشیم.

مهرابیان شست و شوی مکرر دست ها را مهمترین و بهترین راه پیشگیری از ابتلا به این بیماری ذکر کرد و گفت: برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری نیاز به خودمراقبتی و توجه به اصول بهداشت فردی و عمومی داریم.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.